Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان افزود: مشارکت مردم در توسعه فضای سبز شهری یک ضرورت اساسی می‌باشد از سوی دیگر این همکاری باعث کاهش هزینه‌های شهری، رشد طبیعت و عناصر زیست محیطی می شود.

براهویی در نشست برنامه‌ریزی نحوه مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز شهر زاهدان افزود:  شهر زاهدان از لحاظ فضای سبز از فقر نسبی برخوردار است، می‌طلبد در این راستای از ظرفیت و توان مشارکت مردمی در جهت کاشت درخت و نگهداری از آنان با ارائه طرح‌های تشویقی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون خدمات شهر شهرداری زاهدان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در توسعه فضای سبز شهری اظهار داشت: توسعه فضای سبز شهری نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی می‌باشد، می‌بایست شورایاران، مساجد، گروه‌های مردم نهاد و دفاتر تسهیلگری با شهرداری در جهت اشاعه فرهنگ و ضرورت درخت و درختکاری همکاری نمایند.

وی آموزش شهروندی و نگهداری فضای سبز، کشت درخت در هر منطقه بصورت پایلوت، معرفی یک‌ نماینده از هر محله، هماهنگی با ادارات جهت کاشت و نگهداری درخت درب ادارات، تقسیم کار بین مناطق جهت جمع آوری نخاله، خاکریزی و چاله کنی، کاشت درخت، کاشت درختان مثمر و غیر مثمر بر اساس شرایط اقلیمی هر منطقه، از جمله اقدامات مهم این طرح دانست. 

مهندس سلیمی رئیس سازمان سیما و منظر فضای سبز شهری شهرداری زاهدان هم گفت: با برنامه‌ریزی‌های مدون در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری، شهرداری در نظر دارد در این راستا حرکتی نو انجام دهد به همین منظور مکاتبات با مناطق پنجگانه در خصوص الویت کاشت درخت در معابر اصلی و محلات انجام شده است.

وی بر تهیه امکانات اولیه این طرح از قبیل ماشین آلات، نهال ها و سایر لوازم مربوطه، استفاده از توان و ظرفیت نیروهای مناطق و سازمان بصورت یک اکیپ هماهنگ و همچنین بهره‌مندی از مشارکت مردمی در جهت کاشت و نگهداری درخت تاکید نمود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری زاهدان فضای سبز شهری سيستان و بلوچستان توسعه فضای سبز شهر توسعه فضای سبز فضای سبز شهری کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۹۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان

ایسنا/همدان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه این مرکز با تولید و کاشت نهال در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت می کند.

اسفندیار خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و به منظور جلب مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این طرح ارگان‌های نظامی و انتظامی که شرایط و پتانسیل تولید و کاشت نهال را در محوطه‌های خود دارند در این طرح با منابع طبیعی همکاری می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در همین رابطه تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره کل منابع طبیعی استان و مرکز آموزش قدس نیروی زمینی سپاه در استان منعقد شد، خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از پتانسیل‌های موجود در این مرکز آموزشی برای فرهنگ سازی، آموزش و تولید نهال به شکل زمینی و گلدانی و نیز توسعه فضای سبز و کاشت نهال استفاده خواهد شد . 

خزائی تصریح کرد:همچنین در برگزاری پویش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی به منظور بالا بردن اطلاعات و آگاهی‌های پرسنل و نیروهای کادر و وظیفه این مرکز به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: در زمان تولید و کاشت نهال نهاده‌های مورد نیاز شامل بذر و گلدان‌های تولید نهال و قلمه و نهاده‌های تولید نهال‌های زمینی هم برای این مرکز تامین خواهد  شد.

خزائی گفت: در کنار این موارد راهنمایی فنی و اصولی که باید برای تولید و کاشت نهال مورد استفاده قرار گیرد توسط کارشناسان منابع طبیعی به مرکز آموزش قدس سپاه ارائه می‌شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • شهرهایی که درختان را اولویت قرار دادند
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان