Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان از تولید نرم‌افزار «چلچراغ» که ویژه بررسی و معرفی سبک زندگی سرداران و فرماندهان شهید استان گیلان است به مناسبت سالروز حماسه سوم خرداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سجاد ستوده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس گنجینه تمام‌نشدنی است، اظهار کرد: اگر در زمینه‌های مختلف به آن نگاه کنیم می‌توانیم گوهرهای فراوانی را جهت استفاده نسل‌های فعلی و آینده برای سال‌های متمادی پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از گنجینه‌های بی‌شمار دوران دفاع مقدس، فرماندهان، سرداران و بزرگان مؤثر و تأثیرگذار آن دوران بود، گفت: معرفی درست و به‌دوراز بزرگنمایی این قهرمانان می‌تواند در ایجاد الگوهای مفید برای جوانان ما بسیار مؤثر باشد.

مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان همواره به دنبال الگوهایی قابل‌دسترس برای ترسیم آینده هستند، افزود: متأسفانه امروزه اغلب این قهرمانان را در شخصیت‌های خارجی جستجو می‌کنند و شناختی از مشاهیر کشور و محل زندگی خود ندارند. 

به گفته ستوده، شهدا و فرماندهان و سرداران دوران دفاع مقدس چه در سبک زندگی، چه در شیوه فرماندهی و چه در حسن خلق و نوع رفتار با دیگران و چه در ابعاد دیگر زندگی الگوهای کم‌نظیری هستند که به دلیل نزدیکی و قرابت زمانی می‌توانند الگوهای بسیار مؤثری برای جوان امروز ایرانی باشند.

وی معرفی این الگوهای بی‌بدیل و الگوهای درخشان در قالب‌های جدید و با استفاده از تکنولوژی‌های نو می‌تواند بستری را فراهم کند که مراجعه به سبک و سیره این شهدا سهل‌تر شود، تصریح کرد: در راستای همین هدف در مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان برنامه‌هایی تدوین‌شده تا در یک پروسه چندساله، سیره و زندگی فرماندهان و شهدای اثرگذار دوران دفاع مقدس در قالب‌های جدید، جهت استفاده عموم مردم به جامعه عرضه شود.

مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یکی از تلاش‌های انجام‌شده در معاونت نرم‌افزار مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان، نرم‌افزار چلچراغ است، گفت: این نرم‌افزار هم‌زمان با سوم خرداد و روزهای آزادسازی خرمشهر و بعد از ایام عید فطر در استان گیلان رونمایی خواهد شد و جهت استفاده عموم عرضه می‌شود.

ستوده با اشاره به ویژگی‌های این نرم‌افزار بیان کرد: این نرم‌افزار با استفاده از آخرین متدهای طراحی و کد نویسی، فضایی کاربرپسند و به‌روز در محیط نرم‌افزار طراحی‌شده، افزود: سعی شده در این نرم‌افزار مخاطبین و کاربران ضمن استفاده از محتوای فاخر آن، به حس خوشی در استفاده از محیط کاربری آن دست پیدا کنند.

وی با اشاره به تولید نرم‌افزار ستاره‌ها درگذشته توسط این مرکز خاطرنشان کرد: نرم‌افزار ستاره‌ها ویژه بررسی و معرفی زندگی و سبک و سیره شهدای مدافع حرم استان گیلان بود که توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان تولید و منتشر شد و نرم‌افزار چلچراغ، گام دوم در مسیر معرفی شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و به‌ویژه شهدای استان گیلان است.

به گفته مسؤول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان، نرم‌افزار چلچراغ شامل زندگی‌نامه، خاطرات، وصیت‌نامه و محتوای چندرسانه‌ای مربوط به ۴۴ شهید استان گیلان است که به‌صورت دسته‌بندی‌شده در بخش‌های مختلف برای هریک از شهدا تنظیم‌شده است.

ستوده با اشاره به محتوای غنی و فاخر این نرم‌افزار اندرویدی گفت: محتوای مبنای این نرم‌افزار توسط کنگره سرداران و ۸۰۰۰ شهید استان گیلان جمع‌آوری و در اختیار قرار گرفت که پس از تکمیل و دسته‌بندی توسط تیم محتوایی در چلچراغ مورداستفاده قرار گرفت. 

به گفته وی، در نرم‌افزار چلچراغ تلاش شده اطلاعات شهدای منتخب، از همه رده‌های فعال در دفاع مقدس اعم از بسیج، سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، آموزش‌وپرورش، مسؤولین سیاسی و غیره و همچنین اکثر اقشاری که در جنگ حضور فعال داشتند اعم از نظامی، دانشجو، روحانی، فرهنگی گنجانده شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نرم افزار گیلان دفاع مقدس شهید دوران دفاع مقدس نرم افزار استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ و هیئت همراه، با امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و ایام ارتش را به وی تبریک گفت.

فرماندهان سپاه تهران بزرگ و نیروی زمینی ارتش در این نشست صمیمی بر تعامل، همراهی و هم‌فکری در عرصه‌های مختلف برای تحقق بخشیدن به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) تأکید کردند.

همچنین امیر سرتیپ حیدری سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسوال‌الله (ص) تهران بزرگ تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • تاکید فرماندهان سپاه تهران و نیروی زمینی ارتش بر تعامل در عرصه‌های مختلف
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی