Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز قدس

در بخشی از متن این بیانیه آمده است:با گذشت 41 سال از این ابتکار  راهبردی حضرت امام(ره)، همچنان آزادی قدس شریف، رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست، محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی و حمایت از جبهه مقاومت اسلامی، آرمان‌ بلند مسلمانان جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با تأکید بر حساسیت مقطع کنونی منطقه غرب آسیا و شکست سیاست های استکباری شیطان بزرگ برای اجرای طرح استعماری معامله قرن، بزرگداشت این روز بزرگ در شرایطی که جهان درگیر ویروس کروناست، امسال، ابراز انزجار  مردم انقلابی ایران اسلامی و ملت های مسلمان جهان متناسب با وضعیت موجود برگزار خواهد شد و پاسداشت روز جهانی قدس با بیانات راهبردی و روشنگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)   با اقتدار و عظمت جلوه‌ای دوچندان خواهد یافت.

کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تنها راه‌حل مسئله فلسطین مقاومت در برابر متجاوزان است، همچون آحاد ملت شهیدپرور ایران اسلامی و ملت‌های آزادیخواه منطقه و جهان ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، انزجار خود را از  رژیم صهیونیستی و حامیان این رژیم اعلام می‌دارند و اطمینان می دهند؛ تحت رهبری هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا لحظه ای از آرمان مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف کوتاه نخواهند آمد.

بیانیه دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به مناسبت روز قدس

در متن بیانیه علی اکبر ولایتی آمده است: فلسطین  مظهر وحدت مسلمانان در مقابل صهیونیزم و مسئله اول جهان اسلام است، دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده‌اند که با انحراف مبارزات و مقاومت مردم مظلوم فلسطین این اصل بنیادین را به فراموشی بسپارند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: استکبار جهانی در جهت مبارزه با آرمان‌خواهی مسلمانان در این مسیر از فریب، تطمیع و ترغیب بهره جسته است و برخی از ساده لوحان و ظاهربینان نیز مطامع زودگذر خود را در سازش اعراب با رژیم صهیونیستی، طی 50 سال گذشته تصور نموده‌ و یافته اند.

بی تردید حمایت و پشتیبانی کامل آمریکا از رژیم صهیونیستی، تضعیف روند مذاکرات به اصطلاح صلح، طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و در پرده اخیر طرح ننگین معامله قرن نخواهد توانست آرمان فلسطین را از اولویت خارج نماید، بلکه اتحاد و وحدت بیش از پیش مسلمانان جهان را در مقابل این رژیم رقم خواهد زد.

پیروزی‌های مستمر در منطقه، معادله قدرت را به نفع جبهه مقاومت تغییر داده، روح اعتماد به نفس، خودباوری، ایثار، شهادت و جهاد را در کالبد جوانان فلسطینی دمیده  است که تنها راه عزت، اقتدار و پیروزی، مقاومت قهرمانانه در راه قدس عزیز است.

علی رغم این که امسال به دلیل همه‌گیری کرونا در سطح جهانی، برگزاری روز قدس با محدودیت هایی همراه است، اما ملت‌های آزادیخواه جهان ویروس منحوس صهیونیستی را که سال‌هاست در منطقه خاورمیانه به آدم‌کشی، جنایت، کودک کشی، اشغال‌گری و هتک نوامیس مشغول است را همچون گذشته محکوم و مغلوب اراده‌های استوار خود خواهند نمود.

بیانیه‌ حزب ندای ایرانیان به مناسبت روز جهانی قدس

در متن بیانیه این حزب آمده است: اکنون بالغ بر هفت دهه است که قبله سیاسی مسلمین جهان، مسجدالاقصای شریف، توسط رژیم جعلی صهیونیستی گرفتار شده و رژیمی نامشروع به دلیل ضعف جامعه بین‌الملل و بر اساس حمایت آمریکا و اروپا و زمینه‌سازی دیکتاتورهای مرتجع منطقه‌ای بر بخش‌هایی از سرزمین‌های اسلامی شامات و فلسطین جولان می‌دهد و ملتی مظلوم، نسل در نسل برای بازگرداندن پاره تن جهان اسلام به پیکره اصلی و احیای کامل هویت تاریخی آن مجاهدت می‌کنند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: از طرف دیگر، امسال نخستین سالی است که روز قدس بدون نفَس مسیحایی نفس مطمئنه فرمانده جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی، فرا می‌رسد، بدون شک روح بلند و ملکوتی سردار مقاومت نظاره‌گر حضور مقتدرانه مردم در پیگیری آرمان قدس شریف است و دعایش یاری گر تمامی آزادی خواهانی است که در این مسیر گام برمیدارند.

 بر این اساس حزب ندای ایرانیان با اقتداء به بنیان‌گذار فرزانه جمهوری اسلامی، دفاع از پاره‌ی تن اسلام را وظیفه ملی و انسانی خود در هر شرایطی می‌داند و همانند تمام سال‌های گذشته حمایت اصولی خود را از سیاست رسمی جمهوری اسلامی مبنی بر بازگشت بدون قید و شرط آوارگان و برگزاری رفراندوم با حضور تمام شهروندان این سرزمین اعلام می‌دارد و به تأسی از رهبری انقلاب، مسئله‌ی محوری را رجحان خواست ملت فلسطین بر تمامی معادلات سیاسی می‌داند.

امروز به مدد به وجود آمدن ابزار های رسانه ای فراگیر و شبکه های اجتماعی، مسئله فلسطین دیگر تنها رنج مسلمانان نیست، بلکه تبدیل به دغدغه ی مشترک آزادی خواهان و انسان دوستان در سراسر جهان از شرق دور تا خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکا شده است، و این خود نشانه ای روشن در جهت «آغازِ پایانِ رژیم نژاد پرست صهیونیستی است.

بیانیه حزب همبستگی ایران اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس

در بخشی از متن  این حزب آمده است: روز قدس که اینک به نمادی جهانی برای آزادیخواهی و پرچم ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار و استعمار در میان همه مسلمانان و آزاداندیشان تبدیل شده است، تبلور باوری متعالی است که سیطره هیچ ظالمی را بر سرنوشت ملت ها نمی پذیرد و آرزویی تحقق پذیر است که جهان را عاری از خشونت، دیکتاتوری و خودکامگیِ اصحاب قدرت و ثروت ترسیم می کند.

حزب همبستگی ایران اسلامی ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و آرزوی رهایی و نجات مردم مظلوم فلسطین از چنگال غاصبان صهیونیستی، باور دارد که طرح ها و دسیسه های شیطانی ایالات متحده که با سکوت و همراهی برخی کشورهای خودفروخته عربی همراه شده است سرانجامی جز شکست در مقابل اراده آهنین محور مقاومت اسلامی نخواهد داشت.

حزب همبستگی ایران اسلامی همچنین تحرکات اخیر در خصوص گسترش شهرک سازی و طرح الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری به اراضی اشغالی را به شدت محکوم کرده و آن را در راستای طرح ننگین و شکست خورده معامله قرن می داند و اقدامات موثر جامعه جهانی و به خصوص وزارت امور خارجه کشورمان را در متوقف کردن این توطئه شوم خواستار است.  

بیانیه حزب مستقل واعتدال ایران به مناسبت روز جهانی قدس

در بخشی از بیانیه این حزب آمده است: قضیه اندوه بار اشغال یک سرزمین و آواره کردن مردمی مظلوم توسط اشغالگران قدس موضوعی نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت. بیش ازهفتاد سال از شکل گیری رژیم صهیونیستی گذشته است، اما مبارزات ملت فلسطین را پایانی نیست. طی سالیان اخیر و در ادامه مبارزات حق طلبانه فلسطینیان، شاهد راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز غزه با اشغالگران بودیم که با خود صدها شهید و زخمی داشته است.

حزب مستقل واعتدال ایران ضمن همدردی با ملت مظلوم و نستوه فلسطین علی رغم اینکه اولویت اول خودرا مبارزه با مفاسد اقتصادی درمملکت ورفع تنگ‌های بوجود آمده ازطریق کرنا(کوید۱۹) ازیکطرف وازطرف دیگرتحریم‌های ظالمانه استکبار برای مردمانمان می‌داند اما درعین حال حضور شکوهمند مردم ایران درفضای مجازی واعلام تنفر از حرکات ظالمانه رژیم صهیونیستی را یک حرکت اخلاقی و وظیفه‌ای دینی در راستای حمایت از مظلومان می‌داند و از ملت بزرگ ایران می‌خواهد همانند گذشته وبطریق ممکن تنفرخودرا ازاین رژیم غاصب فریاد زنند.

برچسب‌ها قدس رژیم صهیونیستی فلسطین پروندهٔ خبری روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس رژیم صهیونیستی فلسطین قدس رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی روز جهانی قدس مناسبت روز ایران اسلامی قدس شریف روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»

منابع افغان مدعی هستند در پی ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان، طالبان ملاقات جمعی با رهبر حزب اسلامی را ممنوع کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع افغان مدعی شدند در پی ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان و پس از بیرون کردن وی از اقامتگاه و دفترش در زمین‌های دولتی، طالبان ملاقات جمعی را نیز با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی را ممنوع کرده است.

منابع با اعلام این موضوع تصریح کردند: خانه حکمتیار محاصره نیست، اما اجازه نمی‌دهند افراد به‌طور جمعی با رهبر حزب اسلامی ملاقات کنند.

پیش از این نیز وزارت دادگستری حکومت طالبان با تأکید بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی در افغانستان، هشدار داده بود این وزارتخانه هرگونه فعالیت تحت عنوان حزب را در افغانستان غیرقانونی می‌داند و هشدار می‌دهد با متخلفان برخورد قانونی و شرعی خواهد شد.

در این بیانیه نامی از مسئولان احزاب سیاسی یا اقدامات و موضع‌گیری‌های آنها جزئیاتی ارائه نشده بود، اما پیشتر «عبدالحکیم شرعی» وزیر دادگستری حکومت طالبان به گلبدین حکمتیار هشدار داده بود احزاب جایگاه قانونی ندارند و کار حزبی نیز جرم محسوب می‌شود.

حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شدهشدار کابل به حکمتیار: احزاب در افغانستان غیرقانونی هستندهشدار طالبان درباره فعالیت احزاب در افغانستان

گفتنی است، پس از انتقال حکمتیار از محل اقامتش و باوجود تأکید طالبان بر ممنوعیت فعالیت احزاب سیاسی، رهبر حزب اسلامی در اقامتگاه جدیدش به دیدارهای عمومی خود ادامه داده بود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»
  • قدردانی احزاب ملی لبنان و فلسطین از عملیات «وعده صادق»
  • هشدار ایران به گروه ۷
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • ابتکارات مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • رئیسی: ایستادگی یمن معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد
  • احزاب لبنانی: عملیات «وعده صادق» ضعف اسرائیل را فاش کرد
  • احزاب لبنانی: پاسخ ایران، شکنندگی رژیم صهیونیستی را ثابت کرد