Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:34:14 GMT

راه اندازی کانال قرآن، عترت و نماز در  شبکه شاد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۰۸۷۲

راه اندازی کانال قرآن، عترت و نماز در  شبکه شاد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مسیب زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان در ماه مبارک رمضان و همچنین بزرگداشت روز جهانی قدس در خصوص راه اندازی کانال قرآن، عترت و نماز در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) گفت: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در جهان و به خصوص کشور عزیزمان ایران و اعمال برخی محدودیت ها توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به لزوم جاری بودن آموزش و پرورش در این شرایط به همت همه مسئولان و دست اندرکاران در نظام تعلیم و تربیت کانال قرآن، عترت و نماز در شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در بستر فضای مجازی با شعار مدرسه تعطیل است اما آموزش و تربیت تعطیل نیست راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همانطور که می دانید فضای نوپدید مجازی فرصت جدیدی را پیش روی ما قرار داده است و در باب ضرورت بهره مندی از ظرفیت های این فضا و اهمیت توجه به فضای مجازی مقام معظم رهبری (حفظه الله) آن را برابر با اهمیت انقلاب اسلامی تعبیر فرمودند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: پس از استقرار و راه اندازی شبکه شاد به همت همه مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش در فضای مجازی بستری بسیار مناسب فراهم شد تا بتوانیم فعالیت های پرورشی و فرهنگی به ویژه سه منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز را در این فضا پیگیری کنیم.

او خاطرنشان کرد: ابتدا همه فعالیت های معاونت پرورشی و فرهنگی در یک کانال بارگذاری می شد که پس از جلسه های متعدد کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی تفکیک شود و در کانال های تخصصی هر حوزه بارگذاری شود تا مخاطبان راحت تر بتوانند به مطالب مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

مسیب زاده تصریح کرد: بر همین اساس از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه کانال قرآن عترت و نماز با همت همه مسئولان راه اندازی شد که جا دارد از زحمات و حمایت های ارزشمند جناب آقای دکتر حاجی میرزایی وزیر محترم آموزش و پرورش و پیگیری های جناب آقای دکتر کاظمی معاون محترم پرورشی و فرهنگی که زمینه فعالیت این کانال را فراهم کردند تقدیر و تشکر کنیم.

وی اهداف اصلی راه اندازی این کانال را زمینه سازی برای استفاده از بستر فضای مجازی در جهت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش‎آموزان، ارتقاء معرفت و بصیرت دینی و انقلابی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به اقامه نماز اول وقت، تقویت انس با قرآن کریم در دانش‌آموزان و توسعه فرهنگ و سواد قرآنی براساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی، ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ولایت‌مداری، امر به معروف و نهی از منکر، روحیه جهادی و انتظار «زمینه‌سازی برای استقرار دولت عدل مهدوی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برشمرد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: البته بی تردید این کانال به تنهایی نمی تواند مرجع فعالیت ها و پاسخگویی نیازهای دانش آموزان در حوزه قرآن، عترت و نماز باشد اما در این شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا که محدودیت هایی برای برگزاری مجالس و محافل حضوری وجود دارد، می تواند موثر واقع شود زیرا همانطور که می دانید مأموریت اصلی ما در سطح مدارس و مراکز دارالقرآن الکریم، توسط مربیان سخت کوش در کنار معلمان عزیز و با هدایت مدیران فرهیخته و با حمایت اولیای گرانقدر پیگیری و اجراء خواهد شد.

وی یادآور شد: همانطور که می دانید بستر فضای مجازی که مورد توجه قشر نوجوان و جوان قرار گرفته است، می تواند فرصتی بی نظیر برای انتقال مفاهیم و آموزه های اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم) باشد، امید است با توکل بر خداوند متعال و با همت و همراهی همگان گام موثری در تحقق این مهم برداریم.
مسیب زاده خاطرنشان کرد: همه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا محترم می توانند پس از نصب اپلیکیشن شاد بر روی تلفن های همراه خود با مراجعه به بخش کانال های آموزش و پرورش، کانال های پرورشی به کانال قرآن عترت و نماز در شبکه شاد بپیوندند و از مطالب ارزشمند و متنوع آن بهره مند شوند یا با کلیک کردن بر روی لینک زیر به عضویت این کانال در آیند.

کد خبر 4931434

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه شاد وزارت آموزش و پرورش آموزش قرآن شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی قوه قضاییه شورای شهر نیروی انتظامی محسن حاجی میرزایی آتش سوزی شیوع کرونا مترو پرورشی و فرهنگی عترت و نماز آموزش و پرورش دانش آموزان فضای مجازی راه اندازی کانال قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان