Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:38:10 GMT

۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان نشا شدند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۱۰۲۷

۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان نشا شدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از زیر کشت رفتن و نشاکاری در ۸۵ درصد از شالیزارهای گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی درجانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه گردش مالی در حوزه کشاورزی استان بسیار زیاد است، اظهار کرد: امسال با تلاش کشاورزان و علیرغم ویروس کرونا وضعیت کشت برنج در استان گیلان نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است که این امر بسیار می‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان و برنج‌کاران کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت کاشت برنج در استان گیلان نسبت به دیگر نقاط کشور را مناسب دانست و گفت: در استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار زمین زیر کشت برنج رفته که از این میزان در سال گذشته ۲۱ هزار هکتار از زمین زیر کشت ارقام پر محصول و جدید رفته و این آمار امسال به ۲۷ هزار هکتار رسید که نسبت به سال گذشته با رشد ۳۰ درصدی مواجه بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه توزیع کود شیمایی در کشور با مشکل مواجه شده است، تصریح کرد: امسال به علت شیوع کرونا توزیع کود در کشور با مشکل مواجه شده و توزیع کود شیمیایی به‌سختی صورت می‌گرفت اما تاکنون ۵۹ هزار کود شیمیایی در بین شالی‌کاران توزیع‌شده است.

درجانی با اشاره به انجام نشای برنج در ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی استان گیلان افزود: بر اساس آخرین آمار ۸۵ درصد از زمین‌های شالیزاری استان نشا شده و امیدوارم تا اوایل خرداد کار نشا در تمامی شالیزارهای استان به اتمام برسد.

وی با تأکید بر لزوم توجه شالی‌کاران به تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی در استان گیلان بیان کرد: انجام طرح تجهیز و نوسازی در اراضی کشاورزی بسیار به رشد کیفیت محصول و همچنین افزایش تولید کمک می‌کند که با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۸۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان تجهیز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به برداشت مکانیزه برنج در ۱۴۷ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در سال گذشته گفت: با تلاش‌های شالی‌کاران امیدواریم امسال ۱۵۷ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان با ماشین‌آلات برداشت شوند اما استان گیلان این ظرفیت را دارد تا این آمار به ۱۷۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان برنج کشاورزی رشد اقتصادی شالیزارهای گیلان استان گیلان کشاورزی استان هزار هکتار سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان