Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، در طی ۲ ماه کرونایی، کسب و کارهای تجاری و اقتصادی در سراسر استان بدلیل قرنطینه و قوانین ستاد ملی کرونا تقریبا با تعطیلی مواجه بودند و هموطنان در خانه این ایام را سپری کردند.

تاثیر قرنطینه بر مصرف آب، برق و گاز مشهود بود و انرژی در این روزها بیشتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش ۸ درصدی مصرف آب در روزهای کرونایی

سهراب طالبی مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب آذربایجان‌غربی در مورد میزان مصرف آب در استان در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ گفت: ۶۶۲هزار و ۶۹ فقره انشعاب استان در مجموع ۳۳ میلیون و ۸۲۱هزار و ۹۷۱ مترمکعب آب مصرف کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸) ۸.۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان مصرف در اسفندماه ۸.۳ درصد و در فروردین‌ماه ۹.۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی در مورد پایش کیفیت آب استان نیز گفت: پیش از این کنترل کیفیت آب در سطح استان بصورت شبانه‌روزی و مستمر بوسیله ۳۰ آزمایشگاه مجهز پایش می‌شد که تعداد آزمون‌های کیفی در سال به بیش از ۴۰۰هزار مورد می‌رسید و با شیوع بیماری کرونا علاوه بر ۱.۵ برابر شدن آزمون‌ها، به موازات آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به موازات آب تولیدی را از تولید تا مصرف صورت روزانه مورد آزمایش قرار می‌دهد ضمن اینکه با اتصال مخازن به سیستم اندازه‌گیری در مدار (آزمون Online) که این سیستم بصورت مرتب در حال نمایش شاخص کیفیت آب است، ، آب شرب به این شکل نیز مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب آذربایجان‌غربی ادامه داد: نتایج حاصله بیانگر کیفیت مطلوب آب استان با درصد بیش از ۹۹ درصد است که این رقم از میانگین کشوری نیز بالاتر است و هم‌استانی‌ها نگرانی‌ای از بابت آب شرب مصرفی نداشته باشند.

افزایش مصرف برق در ماه‌های پیک کرونایی

اکبر حسن‌بکلو مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی در مورد میزان مصرف برق مشترکان در ایام پیک کرونا گفت: میزان برق مصرفی شناسایی شده در فروردین ۹۹ بالغ بر ۱۰۷ میلیون کیلووات ساعت بوده که کاهش قابل ملاحظه ای نشان می‌دهد که علت آن شیوع بیماری کرونا و عدم مراجعه همکاران این شرکت جهت قرائت کنتور مشترکین بوده است که انرژی استفاده شده مشترکین فعلاً قرائت و شناسایی نشده است و با توجه به انرژی خریداری شده در اسفند ماه ۹۸ و فروردین ۹۹ به میزان ۸۲۲ میلیون کیلووات ساعت بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۳ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: میزان مصرف برق در طی همین مدت و در حوزه مشترکین صنعتی بالغ بر ۹۳۹ میلیون کیلووات ساعت بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۶.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: خوشبختانه در خانه ماندن تاثیر زیادی بر افزایش مصرف برق نداشته با این حال کارکنان شرکت توزیع برق در ایام پیک کرونا بصورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به هموطنان بودند و درصورت بروز مشکل در سریع‌ترین زمان برای حل مشکلات اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: درصد وصول به فروش انرژی شرکت در دوره پایانی سال ۹۸ نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۵.۷درصد کاهش یافته است.

قرنطینه کرونایی، مصرف گاز را هم افزایش داده است

علی محمودی رئیس اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت گاز آذربایجان‌غربی در مورد میزان مصرف گاز در استان در ایام پیک کرونا گفت: میزان مصرف گاز در استان در طی فروردین امسال و اسفند گذشته ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: فروردین امسال، مصرف گاز در استان ۵۴۷ میلیون متر مکعب بود که این میزان نه تنها افزایشی نسبت به سال قبل نداشت بلکه از ۴ درصد کاهش نیز برخوردار بود چنان که فروردین ۹۹ حدود ۵۶۹ میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف شده بود.

رئیس اندازه‌گیری و توزیع گاز شرکت گاز آذربایجان‌غربی دلیل این کاهش مصرف برغم شیوع ویروس کرونا و عدم مسافرت‌های نوروزی را دلیل مختلفی از جمله تعطیلی صنایع و کارخانجات بزرگی مثل سیمان و کاهش مصرف ایستگاه‌های CNG اعلام کرد.

وی در ادامه میزان مصرف گاز اسفند ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل آن را ۷ درصد افزایشی دانست و گفت: طی اسفند ۹۸ در استان ۶۱۹ میلیون متر مکعب گاز مصرف شد، در حالی که طی اسفند ۹۷، این میزان ۵۷۹ میلیون متر مکعب بود.

محمودی، بیشترین مصرف گاز در آذربایجان‌غربی طی دو ماه اخیر را به غیر از ارومیه، مربوط به شهرستان خوی اعلام کرد.
وی، همچنین در پاسخ به اینکه، بیشترین میزان مصرف گاز طی دو ماه اخیر در کدام روز بوده است؟، گفت: ۲۴ فروردین امسال و در پی مصرف زیاد نیروگاه‌ها و البته بازگشایی کارخانجات سیمان که به دلیل شیوع‌ کرونا تعطیل شده بودند، اتفاق افتاد.

افزایش تماس با ۲۰۲۰ / مخابرات آمار مصرف اینترنت و تلفن ثابت را نداد!

کریم صمیمیان، رئیس اداره خدمات پس از فروش مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش تعداد مراجعات تلفنی به سامانه ۲۰۲۰، اظهار کرد: در اسفندماه سال گذشته سامانه ۲۰۲۰، پاسخگوی ۹۰ هزار و ۶۶۳ تماس تلفنی شهروندان بوده است که ۳ هزار و ۹۷۰ مورد تماس از درست رفته نیز ثبت شده است.
وی افزود: بیشترین دلیل مراجعات تلفنی به این سامانه به ترتیب مربوط به تعلق گرفتن بسته ۱۰۰ گیگ رایگان، نحوه فعال سازی این بسته، سئوال در مورد نحوه شارژ سرویس و نام کاربری و رمز عبور بوده است.
علی‌رغم پیگیری‌های صورت گرفته، شرکت مخابرات حاضر به ارائه آمار مربوط به مصرف اینترنت پرسرعت و تماس‌های تلفن ثابت در ایام پیک کرونا و قرنطینه خانگی نشد.

آمار پسماندهای کرونایی در ارومیه

احد یوسفی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه نیز گفت: از ابتدای اسفندماه (شروع کرونا) روزانه حدود ۵۲۲ کیلوگرم زباله کرونایی در شهر ارومیه جمع آوری می‌شود که تمامی زباله‌های کرونایی، شبه کرونایی و بیمارستانی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اتوکلاو شده و در محل ویژه دفن می‌شود.

ضرر هنگفت کرونا به اقتصاد آذربایجان‌غربی

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی آخرین تاثیر کرونا بر اقتصاد استان گفت: ارزیابی های اولیه نشان می‌دهد، کرونا تا به امروز ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به صنعت،گردشگری، خدمات و کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.


تهیه و تنظیم: سینا پسران افشاریان

46

کد خبر 1390732

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی ایام پیک کرونا میلیون متر مکعب آذربایجان غربی میزان مصرف گاز مدت مشابه سال گاز در استان درصد افزایش مصرف گاز فروردین ۹۹ سال قبل سال گذشته کیفیت آب مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلیمانی‌نژاد از افزایش حدود ۵ درصدی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده بود.

وی افزود: مصرف گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن، بالغ بر ۱۵۲ میلیون و ۲۷۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: افزایش سالانه تعداد مشترکان گاز طبیعی و ورود مشترکان جدید به چرخه مصرفی از یک سو و بالا بودن الگوی مصرفی مشترکان از سوی دیگر موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

سلیمانی‌نژاد گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مشترک در بخش خانگی، بیش از ۳ هزار مشترک در بخش تجاری و ۲۱۶ مشترک در بخش صنعتی به تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان افزوده، شده است.

وی تأمین ایمن و پایدار گاز مشترکان را از جمله برنامه‌های اصلی شرکت گاز استان زنجان برشمرد و افزود: شرکت گاز زنجان با تلاش شبانه‌روزی در راستای مدیریت پایداری شبکه گازرسانی به دنبال کسب رضایتمندی مصرف کنندگان گازطبیعی در استان است.

دیگر خبرها

  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • خواص میوه خشک برای کودکان