Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:48:11 GMT

آزاد سازی یک تپه تاریخی در البرز

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۱۴۲۵

آزاد سازی یک تپه تاریخی در البرز

فریدون محمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تپه تاریخی که متعلق به پنج هزار سال قبل از میلاد است  در سال های گذشته آماج ساخت وسازهای غیر مجاز قرار گرفته بود.

وی بیان داشت : با حکم قضایی طی ۲ روز گذشته ، یک هزار متر مربع ساخت و ساز غیر مجاز در این محوطه تاریخی تخریب  و رفع اثر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی افزود: این اثر تاریخی اکنون به حوزه فرهنگی کشور باز گشته و دست متصرفان از آن قطع شده است.

استان البرز دارای ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزشمند است که تاکنون ۲۷۲ اثر آنها در دفاتر ملی ثبت شده است.

خشت ۹ هزار ساله تپه ازبکی شهرستان نظرآباد استان البرز در مقر سازمان ملل متحد نگهداری می شود.

برچسب‌ها ساوجبلاغ البرز میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ البرز میراث فرهنگی ساوجبلاغ البرز میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان از آغاز بهسازی و پیاده‌راه‌سازی معبر اطراف میدان توحید(ارگ) در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محمدرضا یحیی‌زاده اظهار کرد: با توجه به رویکرد شهردار مبنی بر توجه ویژه به بافت تاریخی و زیباسازی در راستای رونق گردشگری و توسعه معابر پیاده‌محور، پیاده‌راه‌سازی معبر اطراف میدان توحید (ارگ) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مساحت این مسیر هشت هزار و ۵۰۰ مترمربع است، افزود: پیاده‌راه‌سازی میدان توحید در راستای تکمیل اقدامات عمرانی انجام‌شده در این میدان و پیاده‌راه شهید تجلی (گذر صنایع دستی) صورت می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان با بیان اینکه با پیاده‌راه‌سازی میدان توحید (ارگ)، شاهد پویایی و زیبایی این محل هستیم، گفت: در ادامه سیاست‌های پیاده‌محورشدن محله‌های بافت تاریخی، پس از میدان توحید، پیاده‌راه‌سازی خیابان گلبازخان نیز در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 746722

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • پیش‌بینی پایان مرمت پل خاتون تا انتهای سال ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • آغاز ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در البرز
  • احیای‌آب انبار تاریخی مریم آباد
  • معبر اطراف میدان توحید در کرمان پیاده‌راه می‌شود
  • شناسایی ۲۰۱ واحد صنعتی آلاینده در استان البرز
  • اعضای خانواده رمال تبعه خارجی در فردیس دستگیر شدند