Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-گزارش ها حاکی است که کره شمالی تصمیم دارد تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ گفت و گویی با آن کشور نداشته باشد.
به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز پنجشنبه گزارش کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی سه بار با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گوهایی بی نتیجه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزنامه از قول سفیر روسیه در کره شمالی آورده است که با بی اثر ماندن این گفت و گوها ، کره شمالی دیگر نقطه ای برای مذاکرات بعدی دستکم تا پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و مشخص نتایج در نظر نگرفته است.
آلکساندر ماتسه گورا در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد که کره شمالی مذاکرات با آمریکا را متوقف کرده است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزار شود.
وی افزود که فعلا زمان بندی برای گفت و گوهای بعدی اعلام نشده است آنها می خواهند منتظر نتیجه باشند و اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد.
کره شمالی در ماه های اخیر بارها دست به پرتاب های موشکی زده و آزمایش هایی انجام داده است که خود نشاندهنده بی تمایلی این کشور برای گفت و گو با آمریکاست.
سفیر روسیه در پیونگ یانگ از توقف گفت و گوها ابراز تاسف کرد و گفت که این باعث افزایش تنش ها می شود اما پیش بینی می شود که مذاکرات نهایتا از سرگرفته شود.
وی تاکید کرد که توقف گفت و گوهای آمریکا و کره شمالی با نظرداشت اینکه تنش هایی را به دنبال دارد برای مسکو خرسند کننده نیست.
وی از تحریم های آمریکا علیه کره شمالی انتقاد و ابراز نگرانی کرد و آن را مانعی برای ارسال کالاها و اقلام پزشکی و بهداشتی برای این کشور دانست.


ترامپ ایالت های میشیگان و نوادا را به قطع بودجه تهدید کرد
 رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد اگر مقامات محلی ایالت میشیگان به تلاش برای برگزاری رأی گیری پستی برای انتخابات ریاست جمهوری ادامه دهند بودجه این ایالات را قطع می کند.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد درصورتی که تصمیم گرفته شود انتخابات در ایالت های میشیگان و نوادا به صورت پستی برگزار شود، بودجه آن ها را قطع می کند.
به نوشته خبرگزاری « رویترز »، ترامپ روز چهارشنبه در توئیتی با غیرقانونی و فاقد مجوز دانستن این اقدام نوشت: «اگر آن ها بخواهد به این مسیر تقلب در رأی گیری را ادامه دهند، درخواست می کنم بودجه میشیگان قطع شود».
او در توئیت دیگری نوشت: «ایالت نوادا فکر می کند می تواند با فرستادن رأی غیرقانونی از طریق رأی گیری پستی سناریوی تقلب بزرگ انتخاباتی خود را برای این ایالت و آمریکا پیش ببرد. آن ها نمی توانند! اگر چنین کاری کنند، بودجه ایالت را قطع می کنم. ببخشید ولی نباید در اتخابات تقلب کنید».
ترامپ در هر دو توئیت خود، صفحه توئیتر وزارت خزانه داری آمریکا را نیز درج کرد. وی پیش از این نیز درخصوص احتمال وقوع تقلب در اجرای رأی گیری پستی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری هشدار داده و انجام آن را خطرناک توصیف کرده بود.
یکی مقامات میشیگان روز سه شنبه اعلام کرد 7.7 میلیون رأی دهنده، با دریافت فرم ثبت نام در رأی گیری غیرحضوری، از انتخاب بین سلامتی و حق رأی خود، فارغ خواهند شد.
حزب دموکرات معتقدند با توجه به شیوع ویروس کرونا در آمریکا انجام رأی گیری پستی برای حفظ سلامت مردم لازم است.
پیش تر «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات برای تصاحب ریاست جمهوری آمریکا درخصوص تعویق انتخابات از سوی ترامپ ابراز نگرانی کرده و گفت:  «حرفم را جدی بگیرید، معتقدم که او (دونالد ترامپ) تلاش خواهد کرد انتخابات را به نحوی عقب بیندازد و برای عدم برگزاری آن دلیل بتراشد».

اکثر آمریکایی‌ها اوباما را به ترامپ ترجیح می‌دهند
براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار شود، باراک اوباما می‌تواند دونالد ترامپ را شکست دهد.
به گزارش  پایگاه خبری هیل، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اگر امروز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار شود، اکثر مردم این کشور باراک اوباما را به دونالد ترامپ ترجیح می‌دهند.
نتایج نظرسنجی «پابلیک پالیسی پولینگ» که پولیتیکو به آن دست یافت، نشان می‌دهد 54 درصد از رای دهندگان اوباما را انتخاب خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا معرفی کردند. این در حالیست که این رقم برای ترامپ 43 درصد اعلام شد.
رئیس جمهور پیشین و فعلی آمریکا اخیرا بر سر مدیریت بحران کرونا از سوی ترامپ یکدیگر را هدف انتقاد قرار داده‌اند.
رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز شنبه در یک سخنرانی آنلاین برای دانشجویان تازه فارغ‌التحصیل شده، با انتقاد از سران آمریکا که بر عملکرد مقامات این کشور در قبال شیوع ویروس کرونا نظارت می‌کنند، گفت این بیماری همه‌گیر نشان می‌دهد که بسیاری از مقامات «حتی وانمود هم نمی‌کنند که مسئول کنترل امور هستند. وی اوایل این ماه نیز از عملکرد ترامپ در مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-19 انتقاد کرد و آن را «فاجعه آشفتگی محض» دانست.
سخنان اخیر اوباما حاکی از تمایل وی برای ایفای نقش فعال فزاینده در انتخابات آتی است. اوباما در سخنان اوایل این ماه خود گفت برای حمایت از جو بایدن، «هر میزان زمان لازم را صرف می‌کند و هر چه در توان داشته باشد انجام می‌دهد.
ترامپ اما در واکنش به انتقادات اوباما در جمع خبرنگاران گفت: «او یک رئیس‌جمهور بی‌کفایتی بود، تمام آن‌چه که می‌توانم بگویم. او کاملاً بی‌کفایت است».

سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این دو گروه بستگی دارد
سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را رای دهندگانی رقم زدند که نه هیلاری کلینتون را می خواستند و نه دونالد ترامپ را.
به گزارش  تارنمای شبکه خبری سی ان ان آمریکا، در انتخابات سال 2016، ترامپ سهم این گروه از واجدین شرایط شرکت در انتخابات را به دست آورد و با حمایت آنها و با یک تفاوت 17 امتیازی برنده انتخابات شد.
عجیب نیست که در انتخابات پیش رو نیز همه توجهات به این گروه که دیدگاه نامساعد «نه نرامپ و نه بایدن» را دارند جلب شده است، یعنی آنهایی که نه از «دونالد ترامپ» خوششان می آید و نه از «جو بایدن». گروهی که کمتر از آنها سخن به میان می آید، آنها هستند که نه از ترامپ بدشان می آید و نه از بایدن.
این دو گروه اکنون تعدادشان تقریبا برابر است اما نظر آنها در مورد اینکه در نهایت از چه کسی حمایت کنند فرق می کند.
بر اساس آخرین نظرسنجی سی ان ان، گروه متنفرها یعنی گروهی که هم از بایدن بدش می آید و هم از ترامپ با اختلاف 50 امتیاز بیشتر به بایدن گرایش دارند. البته در نظرسنجی ماه مارس (اسفند-فروردین) سی ان ان، بایدن با اختلاف 60 امتیاز در بدست اوردن رای این گروه پیشتاز بود.
این نتایج با نتایج دیگر نظرسنجی های انجام شده سازگار است و همگی نشان می دهند که بایدن در بدست آوردن رای این گروه از ترامپ جلوتر است.
از سوی دیگر، گروه غیرمتنفرها یعنی آنهایی که نه از ترامپ بدشان می آید و نه از بایدن، بر اساس نظرسنجی ماه مه (اردیبهشت) سی ان ان  با اختلاف 45 امتیاز بیشتر به ترامپ گرایش دارند. در نظرسنجی ماه مارس، ترامپ در به دست آوردن رای این گروه با اختلاف 40 امتیاز پیشتاز بود.
به عبارت دیگر، گروه غیرمتنفرها بیشتر متمایل به ترامپ و گروه متنفرها بیشتر متمایل به بایدن هستند.

شکست انتخاباتی ترامپ افتضاح است
اقتصاد که زمانی بزرگترین دارایی انتخاباتی ترامپ محسوب می‌شد؛ اکنون به پاشنه آشیل او در انتخابات 2020 تبدیل شده است.
به گزارش  ایندپندنت، «مدل اقتصادی آکسفورد» که ازجمله مدل‌های انتخاباتی قابل استناد در سطح ملی است، شکست مفتضحانه‌ای را برای دونالد ترامپ رئیس جمهور متکبر آمریکا در رقابت انتخاباتی 2020، پیش‌بینی کرده است.
این مدل از شاخص‌هایی چون بیکاری، درآمد و سطح تورم برای پیش‌بینی نتایج انتخاباتی استفاده می‌کند و این بار حدس می‌زند به دلیل تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، ترامپ به عنوان اصلی‌ترین مدعی قدرت در آمریکا با اختلافی چشمگیر، نتیجه را به «جو بایدن» رقیب دموکرات، واگذار خواهد کرد.
طبق پیش‌بینی این مدل، ترامپ فقط قادر به کسب 35 درصد از آراء انتخاباتی 2020 است حال آنکه تا پیش از همه‌گیری کرونا، این رقم 55 درصد بود.
گفتنی است مدل اقتصادی آکسفورد، نتیجه 16 مورد از 18 رقابت انتخاباتی آمریکا را که در ادوار گذشته برگزار شده، به درستی پیش‌بینی کرده است و با استناد به آن، باید گفت ترامپ برای پیروزی در رقابت نوامبر 2020، به یک معجزه اقتصادی نیاز دارد.
با این حال، کارشناسان بر این باورند که نتیجه انتخابات 2020، به سیر تحول بیماری کرونا بستگی دارد. در واقع، چنانچه شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد، مردم به این نتیجه می‌رسند که اقدام ترامپ در بازگشایی مشاغل زودهنگام بوده و او از این بابت، مقصر است.
با این همه، ممکن است این 6 ماه، به ترامپ فرصتی بدهد تا با بازآرایش کارزار انتخاباتی علیه بایدن و مقصر جلوه دادن چین، شانس خود برای پیروزی را احیاء کند.
سطح مشارکت رای دهندگان دموکرات نیز در تعیین سرنوشت سیاسی ترامپ دخیل است.
نهایت آنکه، مدل‌های انتخاباتی برای شرایط عادی طراحی شده‌اند حال آنکه شرایط شیوع کرونا به هیچ وجه عادی نیست و این احتمال که پیش‌بینی‌های مدل اقتصادی آکسفورد، درست از آب در نیاید، بعید نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی گیری پستی جمهور آمریکا دونالد ترامپ برگزار شود رئیس جمهور کره شمالی پیش بینی جو بایدن سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات