Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@14:50:11 GMT

واردات چادر مشکی دست مافیاست

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۱۶۱۴

دنیای اقتصاد نوشت: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران درباره میزان کالای قاچاق پوشاک و تاثیر آن بر بازار گفت: به جای آنکه واردات پوشاک به کشور آزاد شود تا جلوی قاچاق گرفته شود بهتر است اجازه واردات مواد اولیه به تولیدکنندگان پوشاک داده شود زیرا یکی از دلایل اصلی که تولیدکنندگان پوشاک اقدام به تعطیلی کارگاه‌های خود می‌کنند، نبود مواد اولیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالقاسم شیرازی بیان کرد: دولت اگر از بخش‌خصوصی در تولید چادر مشکی به‌صورت کامل حمایت کند تا پایان سال می‌توان بیش از ۵۰ درصد نیاز بازار را از تولیدات داخلی برآورده کرد.

وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه و به‌خصوص پارچه نسبت به سال قبل افزایش یافته است به همین دلیل می‌توان برای حداقل مدت محدودی واردات پارچه را آزاد کرد. هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار واحد صنفى در اتحادیه عضو هستند که به‌صورت میانگین هر کارگاه تولیدی و فروشندگى اگر چهار کارگر داشته باشد قطعا تعطیلی این کارگاه‌ها باعث بیکاری صدها هزار نفر می‌شود.

شیرازی افزود: هرچند ما در تولید برخی از انواع لباس‌ زنانه دچار مشکلاتی هستیم با پیگیری‌هایی که از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نهادهای دیگر شده، یک فرصت سه ماهه تعیین شده تا با واردات لباس دست دوم برخورد جدى شود. البته لباس دست دوم که به تاناکورایی معروف است فقط حدود کمتر از ۲ درصد بازار را تشکیل می‌دهد و مشتری عمومی ندارد و مشتریان آنها افراد ثابت و خاصى هستند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تولید چادر مشکی در کشور گفت: برای واردات، تولید و عرضه چادر مشکی از سال‌های قبل یک مافیایی تشکیل شده است که اجازه نمی‌داد کشور در تولید چادر مشکی خودکفا شود و سود آن مافیا در واردات بود.

شیرازی ادامه داد: هرچند دولت درحال برخورد با مافیای چادر مشکی است اما تا زمانی که نیاز در کشور تامین نشود نمی‌توانیم جلوی واردات را بگیریم و هم‌اکنون تولیدات داخلی حدود ۲۰درصد نیاز مشتریان به چادر مشکی را تامین می‌کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: چادر مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب کارگاه تولید داروهای غیرمجاز در ساوجبلاغ

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مأموران انتظامی شهرستان ساوجبلاغ یک کارگاه تولید و بسته‌بندی دارو با لیبل‌های جعلی در شهر جدید مهستان شناسایی شد.

وی افزود: پس از بررسی‌های پیش از اجرای عملیات، مأموران با هماهنگی قضائی به این کارگاه اعزام شدند و در بازرسی از آن ۲۷۹ نوع دارو و مکمل ساخته شده به تعداد ۲۰۰ هزار عدد و وزن تقریبی ۱۰۰ تن کشف کردند.

سردار هداوند ارزش داروهای کشف شده را حدود هزار میلیارد ریال دانست و با اشاره به کشف لیبل‌های جعلی از این کارگاه غیر مجاز افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و کارگاه مورد نظر نیز با دستور مقام قضائی پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با اشاره به نقش مخرب داروهای غیرمجاز در سلامت جامعه خاطرنشان کرد: پلیس هر اقدامی که بخواهد به شهروندان آسیب برساند را رصد و با عاملان آن برخورد می‌کند.

کد خبر 6079182

دیگر خبرها

  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • رئیسی: ۸۴۰۰ کارخانه و کارگاه نیمه‌راکد و راکد در سراسر کشور احیا شدند
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • کارگاه تولیدی لامپ‌های LED در اوین راه‌اندازی شد
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • کمبودی در تولید و توزیع روغن نباتی وجود ندارد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شد
  • ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی ثبت سفارش شدند
  • پلمب کارگاه تولید داروهای غیرمجاز در ساوجبلاغ