Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی ضمن محکومیت این تحریم ها و با تاکید بر این‌که «اعتیاد رژیم ایالات متحده به وضع تحریم، نشان دهنده رفتار غیرقانونی و خودسرانه این کشور علیه تمامیت نظم و حقوق بین‌الملل بوده و نهادها و مقامات قانونی دولت‌های مستقل را هدف سیاست‌های خصمانه خود قرار می دهد»، تصریح کرد:  تحریم بی‌حاصل، تکراری و کور رژیم ایالات متحده آمریکا علیه وزیر کشور، فرمانده نیروی انتظامی و سایر مقامات کشورمان نشانه ضعف، استیصال و سردرگمی رژیم آمریکاست که بر اساس توهمات همیشگی و تحت تاثیر مشاورانی کم مایه و در واکنش به ناکامی های این رژیم در مقابل اراده پولادین دولت و ملت ایران صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی افزود: تحریم اخیر نیز در شمار نقض‌های فاحش قطعنامه ۲۳۳۱ شورای امنیت ملل متحد و تعهدات آن دولت ذیل حقوق بین‌الملل عام محسوب می‌شود و جامعه بین‌المللی می‌بایست ایالات متحده را در مقابل این نقض‌های فاحش پاسخگو سازد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان اظهار داشت: ایالات متحده با وضع و اجرای چنین تحریم‌هایی، نزاکت‌های ریشه‌دار عرفی و بین‌المللی را نادیده انگاشته و مستقیماً افراد و نهادهایی را تحت تحریم قرار داده که با نظم و امنیت ملت ایران و در تصویری بزرگتر با امنیت منطقه ممزوج است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: سخنگوي وزارت امور خارجه وزارت خزانه داری آمریکا تحريم تحریم های آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلی

جانشین سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با حمله شدید اللحن به کابینه فعلی این رژیم تاکید کرد، بعد از تمام بلاهایی که سر ما آوردید اکنون به دنبال ماجراجویی جدیدی هستید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، اران اتزیون جانشین سابق رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در صفحه خود در ایکس نوشت، باید این واقعیت را بگویم که کابینه جنگ، یک ساختار خیالی است، ساختاری است که هیچ بنا و چارچوب حقوقی و قانونی هم ندارد در حالی که در مورد راهبردی‌‌ترین و سرنوشت ساز‌‌ترین مسئله یعنی حمله به ایران تصمیم گیری می‌کند.

اتزیون در ادامه نوشت: این واقعا یک رسوایی آزار دهنده است.

کابینه‌ای شکست خورده‌ای که برای ما خطرناکترین فاجعه تاریخ اسرائیل را در 7 اکتبر به ارمغان آورد، در مدیریت جنگ از آن زمان تاکنون شکست سختی خورده است و از آزادی ربوده شدگان هم عاجز ماند، در از بین بردن حماس ناکام ماند و در محقق کردن اهداف جنگ و شرایط پایان آن ناکام و سرخورده شده است.

روابط خارجی فروپاشیده و ائتلاف ما با ایالات متحده هم دچار از هم گسیختگی شده است.

در کنار آن اعتماد جامعه اسرائیل را به خود از دست داده است به نحوی که بر خلاف موضع ایالات متحده و تمامی متحدانش در جهان، به فکر ورود به درگیری با ایران است.

این یک دیوانگی بی بدیل است که هیچ رژیمی در جهان در این زمینه به سطح آن نرسیده است.

جانشین رئیس سابق شورای امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت: این کابینه اختیارات و صلاحیت بررسی چنین امری و حق تصمیم گیری در مورد آن را ندارد.

این کابینه فقط اختیار بازگرداندن ربوده شدگان را دارد و پس از آن باید این اختیارات را به مردم بازگرداند.

اگر اخبار منتشر شده را باور کنیم، این بررسی در یک کوته بینی و منطق ارزیابی اشتباه برای مشخص کردن تبعات و نتایج این نوع تحرکات اسرائیل در حال انجام است.

ما زمانی می‌توانیم بگوییم راهی جز پاسخ نداریم که کاملا مشخص باشد هیچ گزینه دیگری وجود ندارد، اقدام ما باعث آغاز یک جنگ منطقه‌ای نمی‌شود، اما وقتی که این احتمال نه تنها حقیقی بلکه بسیار هم مرجح است و وقتی که ایران به صراحت اعلام می‌کند که چنین کاری را خواهد کرد، ایالات متحده هم نسبت به وقوع چنین امری هشدار داده است، چه هدفی از اقدام علیه ایران دنبال می‌کنیم؟

اعمال زور هدف قابل قبولی برای ورود به جنگ نیست، اگر چنین اقدامی را انجام دادیم و ایران هم با قدرت به ما پاسخ دهد و حتی به حزب الله هم چراغ سبزی برای ورود به جنگ با ما بگیرد، اهداف جنگ علیه لبنان و حزب الله چه خواهد بود؟ و چگونه می‌توانیم آن را محقق کنیم؟

اگر ایالات متحده حاضر نباشد تمامی خواسته‌های اسرائیل را در رابطه با تامین تسلیحات و استفاده از حق وتو در شورای امنیت و بقیه تحرکات برآورده کند، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اسرائیل بدون حمایت مستمر تسلیحاتی ایالات متحده چه مدت می‌تواند تاب آوری جنگی خود را در مقابل ایران یا حزب الله حفظ کند؟

اصلا جبهه داخلی ما برای این جنگ آمادگی دارد؟

فقط برای توضیح بگویم، مردم تل‌آویو دقیقا قرار است به کجا منتقل شوند؟

ساکنان حیفا و قدس را کجا ببریم؟

نخست وزیر و وزرایش از حضور علنی واهمه دارند، آنها از انجام گفتگو می‌ترسند، علت آن را هم به خوبی می‌دانند، جامعه حرف آنها را باور نمی‌کند.

مردم هیچ یک از کلماتی که از دهان آنها خارج می‌شود را باور نمی‌کنند، به آنها اعتماد ندارند و خواستار برگزاری انتخابات و جانشینی آنها هستند.

شما با چه حق و اختیاراتی چه در بعد عمومی و چه اخلاقی بدون آنکه مردم به شما اعتماد داشته باشند جرات ورود به جنگی پیدا کرده‌‌اید؟

آیا می‌دانید در صورت شکست در تقابل با ایران یا حزب الله چه بلایی سر ما خواهد آمد؟

مغز و ذهن قادر به درک این فاجعه نیست، با این حال ما اکنون در لبه پرتگاه یک فاجعه بزرگ هستیم، بزرگتر از آنچه تا کنون شاهد آن بودیم.

تمامی آن هم فقط به خاطر نتانیاهو و دار و دسته سیاستمداران و ژنرال‌‌هایی است که در اطراف خود جمع کرده است.

نویسنده در پایان هم آورده است: سلسله شکست‌ها و ناکامی‌های دهشتناکی که با تشکیل این کابینه و اقدام به کودتای قانونی آغاز شد به 7 اکتبر رسید و طی ماه‌های جنگ هم ادامه پیدا کرد، آن تصمیم فجیع در حمله (به کنسولگری ایران در دمشق) هم جریان پیدا کرد و باعث شد تا آن اقدام انتقامجویانه ایران به انجام برسد، این رشته سر دراز دارد اما ما باید آن را هم‌اکنون قطع کنیم.

اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌ترهشدار باقری به اسرائیل: مقیاس پاسخ ایران در ثانیه خواهد بود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • آمریکا بازهم در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • آمریکا مجددا در خاورمیانه آتش به پا کرده است
  • تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • وزیر دفاع آمریکا: ایالات متحده به دنبال تشدید تنش نیست
  • میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد
  • امیرعبداللهیان : به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت ، تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  • در سایه ناکارآمدی شورای امنیت گزینه‌ای جز تنبیه رژیم صهیونیستی باقی نمانده بود
  • حمله شدید اللحن مقام سابق امنیتی اسرائیل به کابینه فعلی
  • هشدار ایران به ایالات متحده آمریکا