Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رشید حیدری مقدم ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص رویکرد هر خانه یک پایگاه سلامت اظهار کرد: در ابتدا قرار بود این برنامه در سه استان انجام شود که با تلاش معاون بهداشتی، دانشگاه علوم پزشکی همدان به عنوان چهارمین استان به کمپین ملحق شد.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه موفقیت‌های حاصل شده نتیجه همگرایی و همدلی همه دانشگاهیان در استان همدان بوده است، گفت: کار جهادگونه‌ای که هم‌اکنون در حال انجام است باقیات و صالحاتی برای فعالان حوزه سلامت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وضعیت کرونا در جهان و ایران را توضیح داد و گفت: در خوش‌بینانه‌ترین حالت هیچ فردی قابلیت پیش‌بینی خلع سلاح دنیا توسط ویروس کرونا و ایجاد ادبیات جدید در حوزه اقتصادی، اجتماعی و حوزه سلامت را نداشت.

حیدری‌مقدم برگزاری جلسات با رویکرد جدید از طریق ویدئو کنفرانس را بااهمیت خواند و افزود: پساکرونا نقطه عطفی در دنیا ایجاد کرد به طوری که تعداد ۲۱۳ کشور جهان درگیر ویروس کرونا شدند و بشریت با چالشی بزرگ مواجه شد و بی‌شک بعد از کرونا نگاه دنیا به همه مقوله‌ها عوض می‌شود و معادلات دنیا در حوزه سیاسی تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه هر ملتی با برخورداری از اقتدار ملی و حس وطن‌پرسی با خسران کمتری مواجه می‌شود، گفت: جنگ‌های دنیا شامل دو مقوله بیولوژیک و رسانه‌ای است و باید با توجه به اقتدار نظامی ادبیات جنگ بیولوژیک را نیز به خوبی یاد بگیریم.

وی از اقدامات انجام شده برای مدیریت کرونا به عنوان مانوری گسترده به وسعت ۸۲ میلیون نفر یاد کرد که تا عمق دورترین روستاها انجام شد و سواد سلامت جامعه را افزایش داد.

با توجه به تغییر علائم بیماری کرونا ناگزیر به رصد لحظه‌ای اتفاقات روزانه و برنامه‌ریزی بر مبنای آن هستیم حیدری‌مقدم مهمترین اتفاق در حاشیه کرونا را نزدیکی بشر به خدا دانست و گفت: بروز کرونا کشور را در برابر حوادث این چنینی در آینده بیمه کرد زیرا با توجه به تغییر علائم بیماری کرونا ناگزیر به رصد لحظه‌ای اتفاقات روزانه و برنامه‌ریزی بر مبنای آن هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت کرونا در کشور اقتدار جمهوری اسلامی ایران، نظام سلامت و ساختار شبکه را به رخ دنیا کشید، افزود: در هیچ جای ایران اسلامی رنگ، مذهب، سن مانعی برای ارائه خدمات به بیماران نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه غربالگری در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز بهداشتی انجام می‌شود، اظهار کرد: در مقطع بروز کرونا باز هم بهداشت به داد درمان رسید و جبهه جنگ به جای بیمارستان‌ها به مراکز بهداشت و درمان و پایگاه‌های سلامت منتقل شد.

وی با یادآوری اینکه جهاد انجام‌شده کمتر از دفاع مقدس نیست و نیاز به آمادگی و هوشیاری همه‌جانبه دارد همه اتفاقات خوب را نتیجه تلاش و دلسوزی همگان دانست که این موارد در حافظه تاریخ بشریت خواهد ماند.

حیدری‌مقدم با تاکید بر لزوم برای اجتماعی شدن سلامت، گفت: امروزه جمعیت کشور به سمت سالمندی پیش می‌رود و باید برای افزایش سواد سلامت مردم که در نهایت کاهش هزینه‌های سلامت و سالمندی سالم با هزینه کم را در پی دارد، تلاش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در خصوص سیاست‌گذاری سلسله‌وار سلامت از پایین به بالا از خانه‌ها به رابط سلامت و به پایگاه‌های و خانه‌های بهداشت و توسعه نگاه از بالا به پایین تا خانواده‌ها مطالبی بیان داشت.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه ویژه به خودمراقبتی و توان‌بخشی گفت: با این رویکرد و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور و توجه به اقدامات پیشگیرانه حدود ۷۰ درصد دغدغه‌ها کاهش می‌یابد و برخورداری از منابع انسانی و طبیعی غنی کشور جمعیت کشور سعادتمندانه مدیریت می‌شوند.

حیدری‌مقدم ابراز امیدواری کرد: با توان، دقت و وسواس حداکثری و آموزش و مانتیتورینگ مناسب بیش از پیش در راستای تحقق اهداف سلامت گام برداریم.

وی شناخت مسیر را برای تحقق اهداف تعیین شده در برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت مهم خواند و یادآور شد: انتخاب بهورزان بومی با آگاهی از روابط حاکم بر روستا برای مدیریت مناسب و به کارگیری رابطان سلامت توانمند تمام دغدغه‌ها رفع می‌شود.

کد خبر 4931296

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان ویروس کرونا طرح غربالگری ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا بیرجند ایلام کمک به نیازمندان مواسات روابط عمومی گردشگری دانشگاه علوم پزشکی همدان حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است