Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:39:57 GMT

بارش ۱۵۱ میلی‌متر باران در شهرضا در سال زراعی جاری

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۲۴۸۶

بارش ۱۵۱ میلی‌متر باران در شهرضا در سال زراعی جاری

ستار سبزعلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی جاری ۱۵۱.۶ میلی متر بارندگی در شهرضا داشتیم و با توجه به اینکه که سال زراعی گذشته این میزان بارندگی ۱۷۹ میلی متر بوده است، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی بارش‌ها روبرو بودیم.

وی از وجود ۱۰ ایستگاه باران سنج در شهرستان شهرضا و دهاقان خبر داد و افزود: در جمع بارش سالانه ما ۱۴۱ میلی متر است که در زمان نرمال یا بلند مدت وضعیت مطلوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره هواشناسی شهرضا با بیان اینکه ایستگاه‌های باران سنج ما خودکار نیستند تا بتوانیم در لحظه از میزان بارش آگاه شویم از مسئولان خواست این امر را پیگیری کنند تا بتوانیم برای هشدار سیل و مدیریت بحران بهتر عمل کنیم.

وی بیان داشت: همه پیش بینی‌های صادر شده از سوی این اداره قطعاً درست نیست و گاهی نیز اشتباهاتی وجود دارد اما این امر نباید موجب شود تا برخی مسئولان نسبت به پیش بینی‌ها و هشدارهای این نهاد بی تفاوت باشند.

سبزعلی افزود: بارش‌های زمستانه هوای سرد و کاهش دمای محسوس را در پی دارد اما در بارش‌های بهاری شاهد رگبار باران، عدم تغییرات محسوس دمایی و طولانی نبودن بارش‌ها خواهیم بود؛ بارش‌های بهاری کیفیت هوا را مطبوع و مرطوب می‌کند و خصوصیت بارش رگباری بهاری این است که حجم عظیمی آب در مدت کوتاهی تخلیه می‌شود.

وی گفت: سه نوع هشدار در هواشناسی داریم که شامل هشدار زرد برای آگاهی، هشدار نارنجی برای آمادگی احتمال بارندگی شدید و آب‌گرفتگی معابر است و در هشدار قرمز که شدید ترین حالت است قطعاً سیل اتفاق می‌افتد.

به گزارش مهر، بارندگی و رگبار چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت باعث ایجاد سیلاب در شهر منظریه از توابع شهرستان شهرضا و آب‌گرفتگی حدود ۵۰ واحد مسکونی شد.

کد خبر 4931250

منبع: مهر

کلیدواژه: سیل بارش باران سازمان هواشناسی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا بیرجند ایلام کمک به نیازمندان مواسات روابط عمومی مشهد میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس

سیل امارات متحده عربی را درنوردیده، بزرگراه‌های اصلی شهر را مسدود و پروازها را در فرودگاه بین‌المللی دبی مختل کرده است؛ دولت، این میزان بارندگی را در ۷۵ سال گذشته بی‌سابقه توصیف کرده است. سیل در عمان نیز تاکنون ۱۸ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، باران‌ها از دوشنبه شب آغاز شد و تا عصر سه‌شنبه، بیش از ۱۴۲ میلی‌متر (۵.۵۹ اینچ) شهر بیابانی دبی را غرق در باران کرد؛ این میزان معمولاً میانگین مقداری است که در یک سال و نیم می‌رسد.

در فرودگاه بین‌المللی دبی که شلوغ‌ترین فرودگاه جهان برای سفرهای بین‌المللی و قطبی برای شرکت هواپیمایی امارات است، به طور متوسط ۹۴.۷ میلی‌متر یا ۳.۷۳ اینچ در بازه زمانی یک سال باران می‌بارد.

بعضی از مناطق داخلی امارات متحده عربی بیش از ۸۰ میلی متر (۳.۲ اینچ) بارندگی را طی ۲۴ ساعت تا ساعت هشت صبح سه شنبه ثبت کردند که به میانگین سالانه حدود ۱۰۰ میلی متر نزدیک می‌شود. باران در امارات متحده عربی غیرمعمول است اما به طور دوره‌ای در طول ماه‌های سردتر زمستان رخ می‌دهد.

خانه‌ها زیر آب رفته‌اند و وسایل نقلیه در جاده‌های سراسر دبی رها شدند تا مقامات کامیون‌های تانکر را به خیابان‌ها بفرستند تا آب را تخلیه کنند. با توجه به نبود بارندگی منظم، بسیاری از جاده‌ها و مناطق این شهر فاقد زهکشی هستند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مراکز خرید شاخص دبی مال و امارات مال هر دو دچار سیل شدند و حداقل یکی از ایستگاه‌های متروی دبی را کاملاً آب گرفته است. مرکز ملی هواشناسی امارات در پستی در پلتفرم شبکه اجتماعی X از ساکنان خواست تا تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهند و از مناطق سیل و تجمع آب دوری کنند.

دفتر رسانه دولتی امارات متحده عربی در حساب کاربری X خود نوشت که این بارش باران یک رویداد آب و هوایی «استثنایی» بود و حتی پیش‌بینی می‌شود که بارندگی بیشتر شود. مدارس در سراسر امارات تعطیل شده است و دولت دبی همچنین کار از راه دور را برای کارمندان خود تا امروز تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این تغییرات آب‌وهوا باعث جاری شدن سیل در سراسر بحرین شد و ۱۸ کشته در عمان در روزهای یکشنبه و دوشنبه بر جای گذاشت.

هم عمان و هم امارات متحده عربی که سال گذشته میزبان مذاکرات اقلیمی سازمان ملل متحد Cop۲۸ بودند، قبلاً هشدار داده بودند که گرم شدن کره زمین احتمالاً منجر به سیل بیشتر خواهد شد.

کد خبر 745371

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • رگبار باران و رعد برق آذربایجان غربی را فرا می گیرد
  • شکوفه‌های بهاری زیر بارش باران
  • بارش باران بهاری و جاری شدن سیل در رودخانه شور دهستان گرده کوه +فیلم
  • پادنای علیا رکوردار باران بهاری در استان اصفهان
  • ارمغان طروات بهاری با بارش باران
  • سیل و طوفان امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • سیل امارات و عمان را زیر آب برد + عکس
  • بارش باران بهاری در بافق+فیلم و عکس