Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه لیست بیمه بیکاری توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است گفت: لیستی را در اختیار اداره‌کل تامین اجتماعی قرار نداده‌ایم چون استان‌ها درگیر نیستند و قرار است کار متمرکز انجام شود.

احمد توصیفیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه هفته آینده بیمه بیکاری اسفندماه مشمولان در همدان به حساب آنها واریز می‌شود اظهار کرد: کسانی که مشمول بیمه بیکاری هستند و پیامک دریافت کرده‌اند شماره حساب خود را در سامانه ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه هنوز لیستی از مشمولان بیمه بیکاری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار نگرفته تا احصاء و واریزی انجام شود گفت: این لیست توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌شود زیرا قرار است کار به صورت متمرکز انجام شود و استان‌ها درگیر نیستند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تلاش بر این بود قبل از عید مبالغ به حساب افراد واریز شود اما به دلیل اینکه شماره حساب‌ها در اختیار نبود انجام نشد افزود: تلاش می‌شود طی هفته آینده این اقدام صورت گیرد و ما نیز پیگیر کار هستیم که احتمالا ۹۵ درصد محقق می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم درج شماره حساب دقیق افراد که ۶ بانک برای این منظور معرفی شده است در پاسخ به اینکه احتمال دارد مبالغ به حساب تامین اجتماعی واریز نشود و دولت خود این کار را انجام دهد؟ گفت: پیش‌بینی می‌شود که سازمان برنامه و بودجه کار را انجام دهد.

توصیفیان تاکید کرد: سه ضلع سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی کار را به صورت متمرکز انجام می‌دهند و در مورد نحوه اجرای کار نیز به موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پالایش اولیه مشمولان بیمه بیکاری در همدان ۹ هزار و ۷۰۲ نفر بوده است گفت: احتمال دارد پالایش جزئی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: در حال حاضر لیست مشمولان در اختیار سازمان تامین اجتماعی است و ما نیز به سامانه دسترسی داریم و می‌دانیم چه کارگاهی ثبت‌نام کرده و چه شرایطی حاکم است اما باید از طریق وزارتخانه کار پیگیری و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه قبلا بیمه بیکاری دارای کمیته‌هایی بود که در حال حاضر حذف شده و هر آنچه وزارتخانه به سازمان تامین اجتماعی ارسال می‌کند تایید کمیته را دارد گفت: وزارتخانه مشمولان را تایید و لیست را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار داده است.

توصیفیان اظهار کرد: قرار بود سازمان برنامه و بودجه ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار دهد که فعلا در فاز اول یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی با عنوان صندوق بیمه بیکاری پرداخت کرده تا مشمولان بیمه بیکاری در اسفند سال گذشته از آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه حتی لیست مشمولان فروردین ماه امسال نیز از سوی وزارت به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده است افزود: احتمالا ۱۰ روز بعد نیز این مبلغ واریز شود.

اعطای تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به واحدها و کسب و کارهای آسیب‌دیده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در بخش دیگری از سخنانش از اعطای تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به واحدها و کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع کرونا در همدان خبر داد و گفت: در راستای مصوبات ستاد مقابله با ویروس کرونا با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده، وزارت تعاون امکان ثبت نام کارفرمایان مشمول این حمایت را در سامانه کارا به آدرس https://kara.mcls.gov.ir/  فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس از تمام صاحبان و واحدهای کسب و کارهای مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که مجوز فعالیت از دستگاه‌های ذیربط دارند و مبادرت به حفظ اشتغال موجود و صیانت از نیروی کار موجود و صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاه‌های اقتصادی کرده‌اند در صورت دریافت پیامک از سوی این وزارتخانه دعوت می‌شود.

توصیفیان بیان کرد: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فعال دارای مجوز کسب و یا تولید در رسته‌های تعیین شده هیأت وزیران در قالب کارفرمایی و یا خویش‌فرمایی دارای لیست بیمه می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند.

وی در خصوص شرایط واحد کسب و کار مشمول دریافت تسهیلات کرونا گفت: کسب و کارهایی که سال گذشته فعال بوده و همچنان فعال هستند و شاغلین آنها از بیمه بیکاری بهره‌مند نشده‌اند،کارگاه‌هایی که پس از شیوع کرونا یعنی از یکم اسفندماه نیروی کار خود را تعدیل نکرده‌اند( بر اساس اطلاعات سازمان تأمین اجتماعی ) و یا نسبت به بازگشت نیروی کار موجود بر اساس متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی‌ماه سال 98 اقدام کنند و کارگاه‌هایی که با نیروهای شاغل (بر اساس تعداد شاغلین متوسط سه ماهه آبان، آذر و دی سال 98 ) عقد قرارداد کار در سال ۹۹ منعقد کرده و متعهد به حفظ آنها تا پایان سال امسال شده‌اند، مشمول هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: این کارگاه‌ها صرفاً برای یک بار و حداکثر تا پایان خرداد سال ۹۹ ، مشمول دریافت تسهیلات هستند.

وی در خصوص شرایط تسهیلات بیان کرد: نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و حداکثر زمان پرداخت آن تا پایان خرداد ماه امسال است و همچنین مدت بازپرداخت با احتساب دوره تنفس ) ۳۴ ماه از ابتدای مهرماه سال جاری خواهد بود که افراد برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل مراجعه کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان اداره کار بیمه بیکاری سازمان برنامه و بودجه اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار کار و رفاه اجتماعی استان همدان سازمان تامین اجتماعی مشمولان بیمه بیکاری مدیرکل تعاون کسب و کارهای وزارت تعاون نیروی کار انجام شود کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت

محمد شریفی‌مند گفت: مفهوم ضریب پشتیبانی در سازمان تامین اجتماعی یعنی نسبت بیمه پردازان به بازنشسته ها است، که در تربت حیدریه این شاخص با کاهش ۱۴ درصدی در سال گذشته به چهار و ۱۸ صدم درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس قانون سازمان تامین اجتماعی کشور، ضریب پیشیبانی با عدد پنج و کمتر از آن شروع بحران مالی برای سازمان خواهد بود که اکنون ضریب پشتیبانی سازمان در سطح کشور زیر عدد پنج است.

وی در ادامه گفت: پارسال شمار بیمه‌شدگان اصلی و فرعی به همراه خانواده‌هایشان در شهرستان‌های زیر پوشش این دستگاه خدماتی، با افزایش هفت و هشت صدم درصدی به ۱۴۲ هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

شریفی‌مند همچنین افزود: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در تربت حیدریه نیز با افزایش ۵.۴ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از آن به ۴۴ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

رییس تامین‌ اجتماعی منطقه تربت‌‎حیدریه تعداد مستمری بگیران اصلی این شهرستان در سال گذشته را با افزایش ۸.۷ درصدی نسبت به سال قبل آن ۱۰ هزار و ۶۶۱ نفر عنوان کرد و افزود: شمار بیمه‌شدگان تبعی در تربت حیدریه با رشد ۱۰ درصدی به ۸۷ هزار و ۹۹ نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: حوزه تامین اجتماعی منطقه تربت‌حیدریه شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، رشتخوار و زاوه را در بر می‌گیرد.

شریفی مند ادامه داد: یکی از مزیت‌های مهم این منطقه برای بیمه‌شدگان وجود بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه است، زیرا دیگر شهرستان‌های واقع در نیمه جنوبی خراسان رضوی از چنین امکانی برخوردار نیستند.

به گفته وی، بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان در مراجعه به بیمارستان رازی تامین اجتماعی در تربت‌حیدریه بطور مستقیم و رایگان از تمام خدمات درمانی و دارویی این سازمان استفاده می‌کنند.

حدود ۴۰۰ هزار نفر ساکنان چهار شهرستان زاوه، مه‌ولات، رشتخوار و تربت‌حیدریه در مرکز و جنوب خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه قرار دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • خبر مدیرعامل تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی
  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • خبر مدیرعامل تامین‌اجتماعی درباره سن بازنشستگی/ متوسط سن بازنشستگی چه تغییری کرد؟
  • اعلام دستمزد غیرواقعی حقوق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را ضایع می‌کند
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • نسبت بیمه‌پردازان تامین اجتماعی به بازنشسته‌ها در تربت‌حیدریه کاهش یافت
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است