Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@20:53:04 GMT

بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۳۰۵۰

بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت که پس از سه ماه تعطیلی اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا ، از امروز پنجشنبه اول خرداد ماه تاسیسات گردشگری برای میزبانی از مسافران بازگشایی می‌شوند.

مهران حسنی افزود : از امروز به تمامی تاسیسات گردشگری مازندران اجازه بازگشایی داده شده است ولی این مجموعه ها بر اساس صلاح دید خود و با رعایت پروتکل های تعریف شده می توانند فعالیتشان را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اولویت مهم در بازگشایی تاسیسات گردشگری را رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی گردشگران و مسافران دانست و هشدار داد : عدم رعایت حتی بخش کوچکی از پروتکل های بهداشتی به معنای تخطی از قانون و تخلف محسوب می شود و با تعطیلی آن واحد همراه خواهد بود.

معاون گردشگری مازندران با تاکید بر این نکته که در حال حاضر نگرانی جدی از بابت بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان وجود ندارد ، گفت : اما خطر کرونا همچنان در مازندران و کشور وجود دارد و امکان جابه جایی و انتقال ویروس هنوز می تواند خطر آفرین باشد.

حسنی از مردم ، مسافران و متصدیان تاسیسات گردشگری خواست که فاصله گذاری هوشمند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا هم سفر خوشی برای مسافران رقم بخورد و هم از توقف چرخ اقتصاد گردشگری استان بیش از این جلوگیری شود.

وی همچنین از تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن گردشگری استان خبر داد و افزود : به تمامی ادارات شهرستانی و نهادهای موازی ناظر ابلاغ شده است که  نه تنها سرکشی و بازرسی ها را چند برابر کنند، بلکه با کوچک ترین تخلف نیز برخورد شود.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی سالانه از حدود ۳۰ میلیون گردشگر و مسافر میزبانی می کند. شیوع کرونا در استان که از سی ام بهمن ماه سال ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل شروع شد ، در همان هفته نخست تمامی بخش های گردشگری استان را به تعطیلی کشاند.

حدود چهار هزار واحد تفریحی ، اقامتی و سرگرمی مازندران در مهم ترین ایام درآمدی سال یعنی عید نوروز تعطیل شدند و طبق برآوردها حدود یک هزار میلیارد تومان به این تاسیسات خسارت وارد شده است. 

گردشگری مازندران بازنده اصلی بازی ناجوانمردانه ویروس کرونا با این استان بود زیرا با وجود پایان تعطیلی موقت برخی مشاغل و بازگشت آنها به فعالیت از اردیبهشت ماه امسال ، تعطیلی گردشگری طولانی تر از تمامی صنوف بود.

گردشگری ، مهم ترین بخش اقتصادی مازندران محسوب می شود، صنعتی که اشتغال ۱۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است و به خاطر سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی ، پر رونق ترین و پر زرق و برق ترین بخش اقتصادی مازندران به شمار می رود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز پنجشنبه اول خرداد ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و  تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۲۴۹ رسید./ ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی گردشگری مازندران تاسیسات گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد

به گزارش همشهری آنلاین، ضبط بخش‌های مربوط به ایران باستان سریال «سلمان فارسی» به تازگی آغاز شده و حدود یک سال و نیم ضبط آن به طول می‌انجامد.

در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود. عنوان شده است فصل ایران باستان یکی از پربازیگرترین فصل‌های این مجموعه تاریخی است و بیش از ۶۰ بازیگر در این فصل به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلمبرداری بخش ایران باستان تا بهار و تابستان با محوریت شهرک غزالی و مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از کار در سمنان ادامه یابد. پیش‌تر در اسفندماه ۱۴۰۲ فرو ریختن آوار در محل فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» در شمال شاهرود جان دو هنرور را گرفت.

جزییات حادثه تلخ سر صحنه سریال سلمان فارسی | ازدحام و سقوط از پل یک متری!

کد خبر 845093 منبع: ایسنا برچسب‌ها بازیگران سینما و تلویزیون ایران فیلم و سریال ایرانی

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تعطیلی کاخ عالی‌قاپو اصفهان در ۳۰ فروردین
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فصل ایران باستان «سلمان فارسی» کلید خورد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • کلید تمام پلیدی‌ها
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد