Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با علی اسداف نخست وزیر جمهوری آذربایجان با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی سربلندی و موفقیت برای دولت و ملت این کشور، با اشاره به تاثیرپذیری همه کشورها از ویروس کرونا، بر ضرورت همکاری دو چندان همه کشورها و سازمان‌های بین المللی برای مقابله با این ویروس تاکید کرد و افزود: لازم است همه کشورها تجربیات خود را برای مقابله و مداوای بیماری کرونا در اختیار یکدیگر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین ضمن قدردانی از کمک‌های دولت جمهوری آذربایجان به ایران در مسیر مقابله با ویروس کرونا، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات خود در این حوزه به دولت جمهوری آذربایجان خبر داد و اظهار داشت: وزرای بهداشت دو کشور می توانند با همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر نسبت به تبادل تجربیات در خصوص مقابله با ویروس کرونا فعالیت کنند.
 جهانگیری همچنین از دولت جمهوری آذربایجان به خاطر صدور مجوز بازگشت و انتقال دانشجویان و اتباع ایرانی از آذربایجان علیرغم محدودیت ترددها در این کشور قدردانی کرد و گفت: امیدوارم در آستانه عید سعید فطر رأفت اسلامی شامل حال زندانیان ایرانی در آذربایجان شود و شاهد بازگشت اتباع ایرانی زندانی در آذربایجان به ایران و سپری شدن ادامه دوران محکومیت آنها در داخل کشور باشیم.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه با وجود کرونا خوشبختانه جریان حمل و نقل زمینی و دریایی میان دو کشور و جریان ترانزیت به سایر کشورها برقرار بوده است از حسن نیت دولت جمهوری آذربایجان قدردانی و اظهار امیدواری کرد با رفع نگرانی های ناشی از بیماری کرونا شاهد پیگیری و اجرایی شدن توافقات و استمرار سرمایه گذاری در پروژه هایی که مورد تأکید روسای جمهوری دو کشور بوده است، باشیم.
جهانگیری اظهار امیدواری کرد شاهد اجرایی و عملیاتی شدن توافقات و پروژه های مشترک ایران و جمهوری آذربایجان نظیر پروژه های مشترک نفتی دریای خزر، راه آهن رشت - آستارا و پل روگذر آستاراچای باشیم.
نخست وزیر جمهوری آذربایجان نیز در این تماس تلفنی ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به دولت و ملت ایران، پیشنهاد معاون اول رییس جمهور کشورمان برای تبادل تجربیات مقابله با کرونا را سازنده و مفید ارزیابی کرد و گفت: در این خصوص دستورات لازم را به وزیر بهداشت صادر خواهم کرد.
علی اسداف افزود: جای بسی خرسندی است که با وجود بسته بودن مرزها، اتباع دو کشور توانستند به کشورهای خود برگردند و فردا نیز قرار است ۱۲۰ نفر از اتباع ایرانی از مرز آستارا به ایران وارد شوند.
وی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به اینکه اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان مشمول رأفت اسلامی قرار گرفته و برای ادامه دوران محکومیت به ایران بازگردند، افزود: این پیشنهاد را حتماً با رییس جمهور مطرح خواهم کرد و امیدوارم شاهد اتفاقات مثبت در این زمینه باشیم.
وی همچنین از معاون اول رییس جمهور کشورمان خواست از طریق هماهنگی با دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران زمینه استرداد اتباع مجرم جمهوری آذربایجان به این کشور را فراهم کند.
وی در ادامه روند توسعه همکاری های تهران و باکو را در حوزه انرژی رضایت بخش توصیف و تصریح کرد: دو کشور باید تلاش کنند سطح این روابط را بیش از پیش گسترش دهند.
علی اسداف با بیان اینکه علیرغم محدودیت های مرتبط با بیماری کرونا شاهد افزایش حجم ترانزیت دو کشور در دو مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب بوده ایم، خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان همواره موضوع حمل و نقل و ترانزیت را در کانون توجهات و جزو اولویت های برنامه های خود داشته است.
نخست وزیر جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به مذاکرات انجام شده میان کارشناسان دو کشور برای احداث پل روگذر آستاراچای اظهار امیدواری کرد: این پروژه اوایل ماه ژوئن کلنگ زنی شود و شاهد رفع موانع و اجرایی شدن سایر پروژه ها از جمله راه آهن رشت آستارا و همکاری مشترک برای اکتشاف نفت در دریای خزر باشیم.

برچسب‌ها عید سعید فطر دریای خزر آذربایجان اسحاق جهانگیری دولت باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر دریای خزر آذربایجان اسحاق جهانگیری دولت باکو عید سعید فطر دریای خزر آذربایجان اسحاق جهانگیری دولت باکو دولت جمهوری آذربایجان معاون اول رییس جمهور اتباع ایرانی عید سعید فطر همه کشورها دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود

به گزارش همشهری آنلاین، معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم در بخشی از سخنانش در این دیدار گفت: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران و دهه گمشده اقتصاد ایران بود. اما در همین دهه سال‌هایی مثل سال ۱۳۹۵ استثنا است که ایران در آمار رشد اقتصادی اش در جهان اول شد و تورم تک رقمی حدود شش درصد را تجربه کرد.

وی تصریح کرد: چه چیزی باعث این تفاوت در سال ۱۳۹۵ نسبت به سایر سال‌های دهه نود شده بود؟ چون ما در این سال برجام را داشتیم و مشکلات‌مان را با جهان تا حدودی رفع کرده بودیم. با جهان کار می‌کردیم و جهان با ما کار می‌کرد. رفع مسائل بحرانی کشور در حرف یک جمله است اما نیاز به منابع وسیعی دارد که برای تامین آن باید مشکلات معضلات با جهان مدیریت شود. تنش‌ها کاهش پیدا کند. ما از سال ۱۳۸۹ تا امروز یا تحت تحریم‌های شورای امنیت هستیم و یا تحریم‌های آمریکا.

نماینده مردم جیرفت در مجالس دوم و سوم درباره پاسخ ایران به حمله ی اسرائیل به کنسولگری ایران اشاره کرد: ایران کشور بزرگ منطقه است و بقیه کشورها در مقابل ایران بسیار کوچک‌اند. اگر ایران برای سایر کشورها آقایی نمی‌کند نباید اینگونه برداشت شود که ایران ضعیف است لذا باید پاسخ مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی داده می‌شد. باید می‌فهمیدند که ایران توانمندی‌های بسیاری دارد.

جهانگیری هم‌چنین درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی هم پاسخ داد و درخصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: اگر پنج نفر در ایران مدافع اقتصاد آزاد و بخش خصوصی باشند یکی از آن‌ها من هستم. اما وقتی که مسئول اجرایی کشور می‌داند که تامین اقلام بسیار ساده برای عده‌‎ای از مردم تا چه حد دشوار شده و گروه‌هایی از مردم برای تهیه خوراک روزانه دچار چالش شده‌اند نمی‌تواند آن مسئول بی‌تفاوت باشد.

وی افزود: درنتیجه در آن مقطع حذف این ارز ضربه مهلکی به روزی بخشی از جامعه می‌زد و ما با این کار نگذاشتیم فشار جنگ اقتصادی بر سفره مردم از حدی بیشتر شود. در دولت آقای رئیسی حذفش کردند اما حتی شش ماه هم نتوانستند نگهش دارند و مجدد برای اقلامی تخصیص ارز دولتی را در دستور کار قرار دادند.

اسحاق جهانگیری در انتها با قدردانی از فعالیت‌ها و حضور فعال اعضای سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران، مجدد تأکید کرد: هرگز ناامید نباشید.

کد خبر 846772 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه دولت دوازدهم اسحاق جهانگیری دولت یازدهم

دیگر خبرها

  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • پیشنهادات ایران برای ارتقای امنیت اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی