Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان گفت: در قالب رزمایش مواسات و کمک مومنانه تاکنون ۶۵ هزار بسته معیشتی و ۲۰۰ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان استان توزیع شده است. ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

عیسی بابایی امروز با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در گرگان، از تلاش‌های این رسانه برای انعکاس به موقع و صادقانه اخبار و رویدادها در استان قدردانی کرد و به پرسش‌های خبرنگاران تسنیم پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه پرند با 1000 بسته معیشتی برگزار شدنفس گرم مداحان اصفهانی بدرقه یاری‌گران محرومان / معنویت در پایگاه‌های کمک مومنانه موج می‌زندبیش از 443 هزار بسته حمایتی در قالب رزمایش کمک مومنانه به نیازمندان سیستان‌ و بلوچستان اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به مشارکت این نهاد در رزمایش مواسات و کمک مومنانه اشاره کرد و اظهار داشت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در مورد رزمایش مواسات، از نیمه شعبان توزیع هشت هزار بسته غذایی را آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه 78 هزار خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: تاکنون 65 هزار سبد کالا را به ارزش هر سبد 150 هزار تومان تهیه و بین مددجویان توزیع شد.

بابایی با اشاره به راه‌اندازی آشپزخانه‌های اطعام مهدوی در استان گفت: در ماه مبارک رمضان در سال‌های گذشته خیران برای نیازمندان سفره افطاری پهن می‌کردند که امسال به دلیل مقابله با شیوع ویروس کرونا امکان این اقدام فراهم نبود. تصمیم گرفته شد که 313 آشپزخانه در سراسر کشور تهیه و توزیع اطعام بین نیازمندان راه‌اندازی شود که سهم گلستان هشت آشپزخانه بود اما با همت مردم، خیران و مراکز نیکوکاری 72 آشپزخانه در استان راه‌اندازی کردیم.

وی بیان داشت: در این 72 آشپزخانه تاکنون بیش از 200 هزار پرس غذا بین نیازمند سراسر استان توزیع شده که اولویت با مددجویان تحت پوشش بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ادامه داد: تهیه و توزیع غذا به عنوان سحری یا افطاری بستگی به نیت خیران دارد اما اولویت با وعده افطاری بوده که بین افراد مددجو توزیع می‌شود.

بابایی درباره به طرح محسنین و اکرام ایتام گفت: حضرت علی(ع) همواره بر یتیم‌نوازی و حمایت از ایتام به خصوص در ماه مبارک رمضان تاکید داشتند و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم طرح محسنین و اکرام ایتام را در دستور کار قرار داد. حضور ایتام در مساجد به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا امکان پذیر نبود و از مردم درخواست کردیم به صورت غیرحضوری و با ارسال عدد یک به سامانه 3000333 یا مراجعه به پایگاه اینترنتی اکرام امداد از ایتام حمایت کنند تاکنون 700 حامی در این سامانه برای حمایت از 700 یتیم ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره کمک مومنانه هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند

حبیب‌الله آسوده معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: اکنون افزایش سرانه ایتام و محسنین یکی از برنامه‌های مدنظر کمیته امداد است.

وی ادامه داد: در همین راستا از ابتدای ماه رمضان با همکاری رسانه ملی پویشی تحت عنوان «به عشق علی» درخصوص طرح اکرام و محسنین راه‌اندازی شد و بیش از ۲۰۰ هزار حامی در این طرح ثبت‌نام کردند که در حال انجام اقدامات لازم درخصوص واریز سرانه این خیران به حساب ایتام و محسنین هستیم.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنینی (۱۶۳ هزار فرزند یتیم و ۳۵۳ هزار فرزند محسنین) که تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار حامی از این کودکان حمایت می‌کنند.

آسوده در خصوص میزان سرانه ایتام و محسنین بیان کرد: باتوجه به اینکه سرانه ایتام به صورت میانگین در سطح کشور ۹۵۰ هزار تومان و برای محسنین ۵۰۰ هزار تومان است، بناست سرانه فرزندان ایتام و محسنین را افزایش دهیم و در همین راستا نیاز است خیران بیشتری در این طرح شرکت کنند. این درحالی است که کمیته امداد هدفگذاری کرده است تا در سال جاری سرانه ایتام و محسنین دارای عضو بیمار در خانواده به ۳ میلیون تومان و سرانه خانواده‌های دیگر باتوجه به اجاره مسکن و سایر هزینه‌ها به ۲ میلیون تومان ارتقاء پیدا کند که اکنون فاصله رسیدن به این سرانه زیاد است و امید می‌رود با همت مردم بتوانیم در سال جاری این سرانه را تاحد ممکن ارتقاء دهیم.

به گفته وی، در تداوم طرح «هر ایرانی یک حامی»، هر ایرانی می‌تواند با واریز ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام و محسنین حمایت کند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • ۷۳ هزار خیّر و حامی ایتام در کرمان
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • هر ایرانی می‌تواند با ماهی حداقل ۳۰ هزار تومان از ایتام حمایت کند
  • پرداخت بیش از ۹۹۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۳۰ توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • ۷۳۸ واحد مسکن مددجویی به ولی نعمتان کمیته امداد در کردستان واگذار شد
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • اهدای بسته‌های معیشتی به مددجویان الوار گرمسیری اندیمشک
  • ۲۱۰۶ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار شد