Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@22:13:11 GMT

پاسخ ظریف به جوسازی های وزیر خارجه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۰۴۵

به گزارش جام نیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) در پاسخ به جوسازی های مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و برخی اروپایی ها در توئیتی نوشت: حمله معتقدان به راه حل نهایی از طریق اتاق های گاز به کسانی که به همه پرسی باور دارند، چندش آور است.

وی عنوان کرد: چندش‌آور است کسانی که تمدن آنها «راه‌حل نهایی» را در اتاق‌های گاز یافته بود، به کسانی که در صندوق‌های رأی و از طریق همه‌پرسی به دنبال راه‌حلی واقعی هستند، حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ظریف افزود: چرا ایالات متحده و غرب، این چنین از دموکراسی واهمه دارند؟ فلسطینی‌ها نباید هزینه جنایات و یا احساس گناه شما را بپردازند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران امروز ظریف آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟

برخی اعضای کابینه‌ی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ از قوه مجریه جدا شدند که در این گزارش نگاهی به این وقایع می‌اندازیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، دولت سیزدهم در سال گذشته چندین تغییر را در کابینه و وزیران صورت داد؛ از برکناری یک وزیر گرفته تا استعفای دو عضو دیگر از کابینه و جابجایی دو دولتمرد دیگر. در این گزارش نگاهی به تغییرات کابینه دولت سیزدهم در سال 1402 می‌اندازیم:

وزرایی که در سال 1402 از مجلس کارت زرد گرفتند** استعفای وزیر آموزش و پرورش

فروردین 1402 ماهِ پُر جابجایی در دولت بود؛ 14 فروردین‌ماه سال گذشته رئیس‌جمهور با استعفای یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش موافقت کرد و رضامراد صحرایی رئیس وقت دانشگاه فرهنگیان را به سرپرستی این وزارتخانه منصوب کرد.

ماجرای رفتن نوری از دولت از این قرار بود که روزهای پایانی سال 1401 پرداخت حقوق معلمان با تأخیر انجام گرفت و انتقادات زیادی علیه وزیر آموزش و پرورش به‌وجود آورد بود که رئیسی به معاون اول خود دستور داد موضوع را بدون اغماض بررسی و مقصر را شناسایی و معرفی کند؛ مخبر هم پس از بررسی به رئیسی گزارش داد مقصر اصلی در این زمینه وزارت آموزش و پرورش بوده است.

رضامراد صحرایی 9 خرداد سال گذشته از نمایندگان مجلس رأی اعتماد گرفت و بر کرسی وزارت آموزش و پرورش تکیه زد.

** برکناری ساداتی‌نژاد از وزارت جهاد

22 فروردین 1402 بود که بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی از این وزارتخانه کنار گذاشته شد و محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی سرپرست این وزارتخانه شد.

بعد از آن، محمدعلی نیکبخت که سابقه‌ی معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و هم‌چنین ریاست جهاد کشاورزی سیستان را در کارنامه‌ی خود داشت، از سوی سید ابراهیم رئیسی به مجلس معرفی شد و 30 خرداد 1402 با رأی نمایندگان مجلس، به منصب وزارت انتخاب شد.

** تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه

سخنگوی دولت 22 فروردین خبر جابجایی رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور را اعلام کرد؛ بر این اساس مسعود میرکاظمی جای خود را در ساختمان بهارستان به داود منظور داد.

منظور رئیس وقت سازمان امور مالیاتی بود که جایگزین میرکاظمی شد. بهادری‌جهرمی گفته بود میرکاظمی از اواسط 1401‌ به دلیل ناراحتی قلبی چند بار از رئیس‌جمهور خواسته بود مسئولیتش را به فردی دیگری واگذار کند.

** سجادی رفت؛ هاشمی جایگزین شد

بحث استعفای سید حمید سجادی وزیر وقت ورزش از اوایل سال گذشته بعضاً مطرح می‌شد؛ بالگرد حامل حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، چهارم اسفند 1401 هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت در حالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان آن زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند و اسماعیل احمدی رئیس حوزه وزارتی وزارت ورزش نیز جان خود را از دست داد.

سجادی هم به‌دلیل آسیبی که به طحال وی در همان سانحه بالگرد وارد شد، تحت عمل جراحی قرار گرفت و دچار مصدومیت شد. او به‌‌دلیل عارضه ناشی از سقوط بالگرد و ضرورت ادامه درمان، دوبار تقاضای استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده بود و رئیسی 20 شهریور کیومرث هاشمی رئیس سابق کمیته ملی المپیک را به مجلس معرفی کرد.

هاشمی 27 شهریور توانست از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد و به وزارت ورزش رفت.

** تغییر رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک

سخنگوی دولت 2 فروردین‌ماه سال گذشته سومین تغییر را انتصاب محمدصادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به مدیرعاملی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور اعلام کرد. 30 مهر 1402 بود که مصطفی زمانیان معاون سابق وزیر علوم به این منصب انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، تاکنون وزارتخانه‌های صمت، ورزش، تعاون، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی تغییر کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییرات کابینه در سال ۱۴۰۲/ چه کسانی از دولت جدا شدند؟
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • توضیحات ظریف درباره کتاب خاطرات دوران وزارت خارجه: نامش را از حافظ گرفتم
  • توضیحات ظریف درباره خاطرات دوران وزارت خارجه
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!
  • فیلم| روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌ ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه
  • (ویدیو) روایت‌های ظریف از اذیت کردنش در وزارت خارجه