Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون چوگان گفت: در دنیا چوگان توسط بخش خصوصی توسعه می یابد و ما نیز باید از ظرفیت حامیان مالی بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم نوزایی در خصوص محورهای دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: خوشحالم که سلطانی فر از جمله  وزرایی هستند که اطلاعات خوبی از رشته چوگان دارند و حمایت های خوبی نیز انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی و حمایت سلطانی فر از چوگان صرفا مربوط به تصدی وزارت ورزش نمی شود. حتی زمانی که ایشان در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت داشتند، در ثبت جهانی چوگان و ثبت ملی دو باشگاه شهدا و نوروزآباد کمک های فراوانی انجام دادند. در این دیدار عملکرد فدراسیون در سال گذشته و برنامه های آتی فدراسیون ارائه شد و در ادامه وزیر ورزش نیز قول مساعد برای توسعه این رشته ورزشی در استان ها دادند.

رئیس فدراسیون چوگان با اشاره به اقدامات توسعه ای فدراسیون برای توسعه چوگان، گفت: راه اندازی چوگان در استانها نیازمند فراهم بودن زیرساخت های خاصی از جمله زمین استاندارد است. امروزه در استانهایی نظیر تهران، البرز، گیلان، قزوین، کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی هیات های چوگان فعالیت دارند. استان فارس، کرمانشاه، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد نیز از جمله استانهایی هستند که موقعیت مناسب برای راه اندازی رشته چوگان را دارند و در تلاش هستیم به این مهم در سال جاری دست یابیم.

وی که با رادیو ورزش گفتگو می کرد، افزود: راه اندازی زیرساخت های چوگان نیازمند هزینه های زیادی است؛ استان هایی که اکنون دارای هیات چوگان می باشند، از برخی امکانات مانند زمین مانژ برخوردار هستند؛ البته هیات هایی که تازه تاسیس شده اند دارای کمبودهایی بوده اما درصدد رفع آنها می باشند؛ به عنوان مثال هیات استان کرمان تازه راه اندازی شده و اقدامات قابل قبولی نیز انجام داده است. از حضور افراد برای راه اندازی و توسعه چوگان حمایت می کنیم و رایزنی هایی نیز برای ایجاد هیات های دیگر استانی انجام شده که امیدواریم در سال جاری شاهد نتایج خوبی باشیم.

 

رییس فدراسیون چوگان درباره نقش بخش خصوصی برای پیشرفت این رشته تاکید کرد: زمین های چمن استان البرز و تهران توسط بخش خصوصی احداث شده و در دیگر استانها زمین چمن چوگان وجود ندارد. به عنوان مثال در استان اصفهان چندین هکتار زمین مورد نیاز تدارک دیده شده اما درصدد جلب سرمایه گذار علاقه مند به ورزش برای چمن کردن این زمین هستیم. بودجه ای که به چوگان اختصاص پیدا می کند، نمی تواند به رفع نیازها و زیرساخت های این رشته ورزشی کمک کند از این رو امیدواریم سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار چوگان قرار بگیرند. البته هم اکنون نیز برای برگذاری مسابقات چوگان از حامیان مالی استفاده می کنیم.

رییس فدراسیون چوگان با اشاره به وضعیت چوگان در سایر کشورها گفت: در دنیا چوگان توسط بخش خصوصی توسعه می یابد و این مهم در حالیست که در کشورمان هستند افرادی که از توانایی مالی خوبی برخوردارند و می توانند به احیا و توسعه چوگان به عنوان رشته تاریخی و کهن ایرانی کمک کنند. هم اکنون کشورهایی مانند آرژانتین، انگلیس، آمریکا، هند، پاکستان و آفریقای جنوبی در ورزش چوگان سرمایه گذاری کرده اند و به موفقیت های خوبی دست یافته اند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: چوگان بخش خصوصی مشارکت سرمایه گذاری فدراسیون چوگان راه اندازی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در جلسه رفع موانع و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ضمن تشریح راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: ارتباط و معرفی ظرفیت‌های استان به همسایگان، امنیت و تضمین برگشت سرمایه از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذار است و ما وظیفه داریم شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، منطقه آزاد و… ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و از طریق طرح‌های تشویقی، گام مهمی را در راستای رشد سرمایه‌گذاری در استان برداشت.

حسینی محراب به تأثیر اتاق‌های بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی هر کشوری رابطه مستقیم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی دارد، بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند و با برنامه مدون و شناسایی ظرفیت‌های استان و همسایگان در پیشبرد توسعه اقتصاد خارجی و جذب سرمایه‌گذار در استان تلاش کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر استان است، از این رو نگاه تخصصی به این مقوله یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی خوزستان به شمار می‌رود.

کد خبر 6080397

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • برگزاری ۷۰ رویداد ملی ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی طی سال گذشته
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان