تمدن اسلامی راهکار آزاد سازی قدس/ صهیونیستها، بقای دولت جعلی خود را منوط به ادامه اشغالگری می دانند
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۱۸۵
سهیل اسفندیاری روحانی مجاهد و رییس عقیدتی فرماندهی دریابانی چابهار در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، پیرامون اهمیت روز قدس گفت:«قدس شریف» در نگاه وحیانی و اسلامی به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزشی والا و اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است.
وی ادامه دا: اهمیت قدس شریف به دلیل آن است که این سرزمین مقدس، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم (ص) بوده است،کما اینکه بیت المقدس برای یهودیان و مسیحیان نیز به لحاظ دینی و مذهبی دارای اهمیت خاصی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اسفندیاری با تأکید بر اینکه، روز قدس روز نجات اسلام است و هر مسلمان آزادهای در سراسر جهان خود را سربازی برای دفاع اسلام میداند؛ گفت: قدس در حال حاضر در مقابل دو موضوع اساسی مذهبی و حقوقی، قرار دارد؛ در بعد حقوقی، قدس شهری اشغال شده است و قطعنامههای سازمان ملل متحد همه خواهان عقب نشینی و خروج نیروهای غاصب اسرائیلی از اراضی اشغالی از جمله قدس هستند و اما در بعد مذهبی، قدس شهری سمبلیک برای مسلمانان و در عین حال مسیحیان است و نمی توان آن را بصورت مطلق متعلق به یهودیان دانست؛ آنهم یهودیان طمع ورزی که دیدگاه های شوم صهیونیستی و توسعه طلبانه دارند.
وی خاطر نشان کرد:قدس سمبل و نماد فلسطین و محور وحدت جهان اسلام است که صهیونیستها با دست اندازی به این شهر، بقای دولت جعلیشان را منوط به ادامه اشغال و یهودی سازی آن کردهاند؛ صهیونیست ها بارها در سخنانشان اعلام میکنند که «اسرائیل بدون قدس و قدس بدون اسرائیل» بی معناست؛ اما حقیقت این است که قدس شریف در وهله نخست متعلق به جهان اسلام بوده و برای مسلمانان حائز اهمیت مذهبی و استراتژیکی است؛ چرا که جهان اسلام پیرامون قدس و مفهوم مذهبی آن گرد هم می آیند، بنابراین مسلمانان نیز نمیتوانند و نباید از اصول و مبادی اعتقادی و دینی خویش پیرامون قدس صرف نظر کنند و آن را دست بسته به صهیونیست ها بسپارند تا هر آنچه می خواهند انجام دهند، چون اگر اختیار به دست صهیونیستها بیفتد، آنها خود را محدود به قدس یا فلسطین نمیکنند و نخواهند کرد، چرا که طرح صهیونیسم فقط محدود به قدس و فلسطین نیست، بلکه شامل تمام منطقه غرب آسیا می شود.
اسفندیاری افزود:روز قدس فرصتی برای تمامی عدالتخواهان جهان بوده تا علیه ظلم بینالمللی و صیهونیسم جنایتکار بسیج شوند. روز قدس روز فریادرسی مسلمانان مظلومی است که توسط استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای خونخوار در فلسطین، عراق، یمن، سوریه، افغانستان توسط ایادی عبری، عربی، غربی گرفتار تروریستها هستند.
رییس عقیدتی و سیاسی پایگاه دریابانی چابهارادامه داد:اکنون که تروریسم بین الملل درمنطقه خاورمیانه با تولید جریان تکفیری و سلفی به دنبال جنگهای داخلی و منطقهای بوده و با انواع ترفندها قصد انحراف مسیر مبارزه با اسرائیل اشغالگر را دارد بر همگان است با بصیرت و هوشیاری مسیر مبارزه با صیهونیزم بین الملل را فریاد بزنند.
وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، وحدت و انسجامی مثال زدنی را در بین همه آزادگان جهان به وجود آوردند و تمام تلاش ها و فعالیتهای جبهه استکبار را برای فراموشی مسئله فلسطین عقیم ساختند.
اسفندیاری ادامه داد:روز قدس بهترین فرصت برای بازنمایی وحدت امت اسلامی است؛ استکبار جهانی با حمایت های بی حد و حصر خود از تکفیری و داعشی در پی تکه تکه کردن آن با هدف فراموشی کامل فلسطین و بیت المقدس است؛ تکفیریها و داعشیها بعد از ناکامی در سقوط دولت قانونی سوریه که در جبهه مقاومت قرار دارد و شکست های پی در پی از دولت مردمی عراق و نیروهای جان برکف حزب الله با کینه ای گره خورده، به خیال خود به فکر ضربه زدن به بدنه نظام مقدس جمهوری اسلامی افتادند و در این راه به حربه ای قدیمی و از کارافتاده متوسل شدند تا قومیت ها را نسبت به یکدیگر بدبین کرده و آنچه را که می خواستند، برداشت کنند، اما ترقه بازی آنان با موشک باران مواضعشان روبرو شد و از وحدت ایرانیان سیلی بسیار محکمی خوردند.
این استاد حوزه اظهار کرد:«روز قدس» یک روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند؛ روزی است که باید جامعه مسلمین همه اظهار وجود بکنند و هشدار بدهند به ابرقدرتها و وحدت و یکدلی خود را به همگان نشان دهند؛روز قدس روز اسلام است؛ روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود؛ مردم بار دیگر با دهان روزه جواب دندان شکنی به ایادی عبری و عربی خواهند داد این پاسخ بسیار دندان شکن تر از پاسخ موشکی خواهد بود.
رییس عقیدتی و سیاسی پایگاه دریابانی چابهارادامه داد:مصداق اصلی و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا به عنوان یک دستور قرآنی امروز حضور منسجم مردم در روز قدس،هرچند امسال با توجه به ویروس منحوس کرونا قطعا حضور مجازی مسلمانان مشت محکمی در دهان استکبار است.
انتهای پیام/
منبع: تقریب
کلیدواژه: معامله قرن صهیونیست ها روز قدس روز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
اشغالگری در روز روشن
یک داستان تاریخیبرای پرداختن به ماجرای فلسطین باید یک فلشبک بزنیم به جنگ جهانی اول و حدود صد سال پیش. منطقهای که امروز به گفته اشغالگران به اسم اسرائیل و سرزمینهای اشغالی میشناسیم، منطقهای بزرگ، سرسبز و حاصلخیز به نام فلسطین و تحت حکومت عثمانی بود و فرمانداری آنجا را اداره میکرد. جنگ جهانی اول که پایان یافت، امپراتوری عثمانی از هم فروپاشید و نحوه مدیریت مناطقی که تحت سلطه عثمانی بود، به دست پیروزهای میدان افتاد. فلسطین هم در این غائله نصیب انگلیس شد. انگلیس هم برای اینکه بتواند آنجا را مدیریت کند، از طرف خود فرمانداری گذاشت و اسم فلسطین، به فلسطین بریتانیا تغییر پیدا کرد. ماجرا گذشت تا اینکه یک جمع ملیگرای خارج از دین یهود که خود یهودیان هم آن را قبول نداشتند، به اسم صهیونیسم شکل گرفت و مدعی شد با حمایت انگلیس میخواهد یک خانه یهودی در غرب آسیا تاسیس کند.انگلیس وقتی دید چنین شرایطی فراهم است، از سازمان ملل خواست زمینه را برای مهاجرت یهودیان کل اروپا به فلسطین بریتانیا فراهم کند و وقتی از حدود ۷۵درصد مسلمان، ۱۱درصد یهودی و بقیه مسیحی، ترکیب جمعیتی فلسطین را برهم زدند و یهودیان ۳۵درصد شدند، خواستار تشکیل سرزمینی برای یهودیان شد.آن زمان سازمان ملل که با شیطنت انگلیس فعالیت میکرد و هدفش این بود خواسته جنبش صهیونیسم را محقق کند، گفت: بیایید منطقه فلسطین را به دو کشور تبدیل بکنید. یکی فلسطین و کشور مسلمانان و اعراب و دیگری کشور صهیونیستها اما مسلمانان از همان اول مخالفت کردند.
به دو علت:
۱. به این علت که جمعیت بیشتری داشتند؛
۲. به خاطر اینکه آنجا کشور و منطقه آبا و اجدادیشان بود و اگر کشوری تاسیس میشود، باید به نام کشور فلسطین باشد.
این ماجرا تا جنگ جهانی دوم ادامه پیدا کرد و روی موجی که از افسانه هولوکاست شکل گرفته بود، صهیونیستها توانستند افکار عمومی را طوری هدایت کنند که زمینه برای اشغال کل فلسطین فراهم شود و نهایتا در سال ۱۹۴۸ میلادی رژیم صهیونیستی (اسرائیل) تاسیس شد.از همان ابتدا رژیم صهیونیستی همیشه میخواست از حد و حدود خود خارج شود و اشغالگری خود را افزایش دهد و کل سرزمین فلسطین را به حیطه حکومتی خود اضافه کند و از طرفی دغدغهای که فلسطینیها داشتند، این بود که سرزمین مادریشان را پس بگیرند.
یک نتیجهگیری تخصصی
راهکارهای متفاوتی درباره این ماجرا طرح شد که مهمترین آن، راهحل دودولتی، یعنی بخشی برای فلسطین و بخشی برای اسرائیل است اما همین راهکار دودولتیشدن از طرف هیچکدام از طرفین پذیرفته نمیشود و هیچکدام زیر بار این مسأله نمیروند.ماجرای فلسطین،ماجرای تعیین تکلیف حاکمیت صدساله بر یک سرزمین است.اگر این را درست متوجه شویم و به فرآیندهای خبری دقیق پی ببریم، حالا میشود برای آن راهحل ارائه دادوآن هم تصمیمگیری مردم ساکن فلسطین و همهپرسی از خود مردم است.