Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:48:28 GMT

خراسان جنوبی از نظر شیوع کرونا به مرحله تثبیت رسید

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۲۵۲

خراسان جنوبی از نظر شیوع کرونا به مرحله تثبیت رسید

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با این وجود، موضوع کرونا هنوز به اتمام نرسیده و همچنان مردم باید دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. 

وی گفت: در زمینه کرونا اتفاقات خوبی در استان رقم خورد و برای مدیریت بیماری یکی از مهمترین موضوعات هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف است زیرا همواره از تصمیمات ستاد ملی کرونا تبعیت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برخی فشارهای اجتماعی ابتدای شیوع ویروس کرونا وجود داشت که مراکز مختلف تعطیل شود اما مساله کرونا موضوع جهانی بوده و مختص یک استان و شهرستان نیست لذا باید از تصمیمات ملی تبعیت می‌کردیم. 

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: اگر امروز شاهد آرامش نسبی استان هستیم به خاطر این است که تصمیمات عجولانه و احساسی نبود چرا که در برخی مناطق اینقدر میزان حساسیت را بالا بردند که حواشی ایجاد شد. 

وی تاکید کرد: موضوع سلامت در اولویت اول کشور و استان قرار دارد اما زندگی، معیشت، کسب و کار و امنیت مردم هم حایز اهمیت است. 

معتمدیان افزود: هیچ کشوری به اندازه ما تحت فشار نیست اما با این وجود با آرامش در حال مهار کرونا هستیم در حالی که مشاهده می‌کنید در آمریکا و کشورهای توسعه یافته چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. 

وی اظهار داشت: با افتخار اعلام می‌کنیم در کشور و استان ما از ابتدای شیوع کرونا مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نبوده و این موفقیت بزرگ مدیریتی کلان کشور بوده که افتخاری برای نظام است. 

وی با بیان اینکه برخی کشورها صادرات اقلام مرتبط با کرونا را ممنوع اعلام کردند گفت: ما جزو استان‌هایی بودیم که هیچ تولیدی در ارتباط با اقلام مربوط به کرونا نداشت و استانی هم حاضر به کمک نبود اما به ظرفیت‌های داخل توجه کردیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از همان روزهای اول در شهرستان قاینات واحد تولید محلول شوینده با تغییر خط خود اقدام به تولید مواد ضد عفونی کرد و از هر کمکی که ممکن بود به این واحد تولیدی فروگذاری نشد و به مرحله‌ای رسیدیم که بازار اشباع شد.

وی با اشاره به واردات ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مرز در خراسان جنوبی گفت: این اقدام در تامین نیاز مراکز درمانی و بیمارستان بسیار اثرگذار بود اما در شرایط افزایش تقاضا بحث عرضه مدیریت شد. 

معتمدیان همچنین به ورود گروه‌های جهادی در تولید اقلام بهداشتی اشاره کرد و افزود: اجازه ندادیم هیچ کمبودی احساس شود و یکی از دلایل موفقیت مدیریت کرونا نیز همین بود.

وی به وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی اشاره و بیان کرد: به طور میانگین در سطح کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲۳ نفر مبتلا شده‌اند اما در استان این آمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۶۳ نفر مبتلا بوده و نسبت بهبودیافتگان نیز در کل کشور ۷۳.۴ درصد و در استان ۷۳.۹ درصد است. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: از هفتم فروردین به بعد ثبات و روند کاهشی را در استان داشتیم که قطعا حاصل تلاش‌های طاقت فرسا و پرخطر کادر درمانی و بهداشتی بوده است. 

وی عنوان کرد: جزو استان‌هایی بودیم که ۸۳ درصد مردم از دستورالعمل‌ها تبعیت کردند و نمونه آن را در روز ۱۳ فروردین مشاهده کردیم که نشان از فهم و فرهنگ مردم دارد. 

معتمدیان اجرای طرح غربالگری را از اقدامات مهم انجام شده در استان برشمرد که با همکاری بسیج مستضعفان و تیم‌های بهداشتی استان انجام شد و نقش مهمی در مدیریت بیماری داشت.
 
وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان استان گفت: قبل از دولت یازدهم تعداد تخت‌های بیمارستانی خراسان جنوبی کمتر از ۹۰۰ تخت بود که امروز به هزار و ۶۰۰ تخت رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تخت‌های مراقبت‌های ویژه در کشورهای مدعی به طور میانگین برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۷.۵ تخت اما در استان ما این عدد به ۱۰.۵ رسیده است و ماه‌های آینده تخت‌های عمومی و ویژه افزایش خواهد یافت. 

وی اظهار داشت: عملا هم مشاهده شد که در پیک ابتلا هیچ بیماری پشت در بیمارستان نبود و هیچ تبعیضی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی دیده نشد، حتی اتباع بیگانه هم از خدمات رایگان بهره‌مند شدند. 

معتمدیان با اشاره به فوت ۴۵ نفر در استان خراسان جنوبی بر اثر کرونا تاکنون گفت: از نیمه فروردین به شدت شاهد کاهش مرگ و میر در استان بودیم که در تحلیل فوت شدگان نیز اغلب آنان دارای سنین بالا یا بیماری زمینه‌ای بودند. 

وی افزود: مشاغل پرخطر هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مرور به کار خود ادامه خواهند داد اما همچنان سفر نرفتن و حضور نداشتن در مراکز تجمعی مورد تاکید است تا چرخه بیماری به طول کامل در استان قطع شود.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز (پنجشنبه) با اعلام بهبود یافتن ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۲۴۹ رسید.

کیانوش جهانپور افزود: بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و اکنون حدود ۸۵ درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف بوده است.

وی بیان کرد: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری و پرهیز از هر گونه تردد و مسافرت غیرضروری را رعایت کنند. همچنان لازمه پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ رعایت همین اصول بهداشتی است که امیدواریم توسط مردم در همه کشور به خصوص استان خوزستان رعایت شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا محمدصادق معتمدیان خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند ویروس کرونا خراسان جنوبی فاصله گذاری اجتماعی فاصله گذاری هوشمند خراسان جنوبی فاصله گذاری ۱۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟

به گزارش جماران؛ محمدصادق کوشکی فعال سیاسی اصولگرا و مدرس دانشگاه تهران خواستار برخورد بیشتر با افرادی که وی "روزه خوار" می‌خواند شد.

 کوشکی در یادداشتی صفحه شخصی خود خطاب معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نوشت: روزه‌خواری و تظاهر به آن برای مکلفین حرام است. درماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که تظاهر به روزه‌خواری می‌کنند، جرم‌انگاری و مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

اخیراً مردم روزه‌دار طی تماس‌های مکرر با وزارت کشور، درباره بی‌توجهی به حرمت ماه رمضان اظهار گلایه و شکایت کرده اند.

وی در بخشی از یادداشت خود نوشت: رستوران‌ها، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه‌فروشی‌های داخل شهرها، مطلقاً اجازه فعالیت تا قبل از افطار را ندارند. برخی تصور کردند می‌توانند با پوشاندن شیشه‌ها و ایجاد استتار در داخل مکان‌ها ارائه خدمات داشته باشند! به هیچ عنوان چنین مجوزی وجود ندارد و اگر کسانی به اشتباه برداشت کردند که مجوزی در این زمینه دارند، فاقد اعتبار است.

وی تصریح کرد: حتی در شهر‌های مسافرپذیر، عزیزان مسافر نباید در ملاءعام اقدام به روزه‌خواری کنند.

ایشان خاطرنشان کرد: دادستان کل کشور تاکید داشت که روزه‌خواری در ملاءعام، تحت هر شرایطی جرم است و تفاوتی ندارد که در ایستگاه راه‌آهن، فرودگاه یا رستوران باشد و افراد نباید در این مکان‌ها به صورت علنی روزه‌خواری کنند.

هفته دوم ماه رمضان گذشت و در این مدت شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ ج. ا. ا بوده ایم و معاون وزیر کشور یادشان آمده معین کنند چه کاری مجاز و چه رفتاری مجرمانه است!

برادر ارجمند!

این فرمایشات باید یک هفته قبل از ماه رمضان بیان می‌شد!

به نظرتان هفته دوم ماه مبارک برای بیان این فرمایشات دیر نیست؟

البته می‌دانید و باید بدانید کدام زیرمجموعه شما قبل از ماه رمضان مجوز روزه خواری در رستوران‌ها و ساندویچی‌ها و ... را صادر کرد!

چرا آن زمان مانع تصمیم غلط آن مجموعه نشدید؟

چرا وقتی شکایت‌های مومنان روزه دار بالا گرفت به یاد حفظ حرمت ماه رمضان افتادید؟

احتمالا از عادی شدن روزه خواری در کشور اطلاع دارید و می‌دانید هیچ یک از روزه خواران برای فرمایشات شما تره هم خورد نمی‌کند، چون این ممنوعیت‌ها از حداقل ضمانت اجرا هم برخوردار نیست!

اطلاع دارید تا امروز چند نفر به جرم روزه خواری علنی توسط پلیس تحت تعقیب و برخورد قانونی قرار گرفته اند؟

اصلا نیروی انتظامی دغدغه و حساسیتی در این مورد دارد یا خیر؟

جناب معاون!

بر اساس قانون چه کسی و کدام دستگاه باید درباره عدم رعایت قانون در موضوع شیوع روزه خواری پاسخگو باشد؟

از نظر قانون مجری فرمایشات شما کیست؟

البته مقصر اصلی در آزاد شدن روزه خواری در ج. ا. ا، رؤسای قوای مجریه و قضائیه هستند، چون:

دولت و زیرمجموعه‌های آن (وزارت میراث، وزارت کشور، وزارت راه و...) برای ماه رمضان اهمیتی قائل نشده و برای حفظ حرمت این ماه و مقابله با روزه خواری اقدامی شایسته طراحی نکرده اند (در حالی که برای انجام سفر‌های نوروزی و ده‌ها امر کم اهمیت دیگر، برنامه ریزی و اقدامات متعددی را انجام داده اند!)

عدلیه هم (مانند سنوات قبل) اعتقاد و تمایلی به مجازات روزه خواران و برخورد قانونی با این جرم ندارد و بهترین گواه این مدعا عدم ارائه آمار وگزارش از سوی قوه قضائیه در این مورد است! (چون آقایان وقتی کاری کرده باشند حتما گزارش مفصلی می‌دهند!)

آقایان رئیسی و اژه ای!

آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عح) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در ج. ا. ا دارید؟

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی رتبه سوم کشور در کاهش تصادفات فوتی را کسب کرد
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • شورای جهادگران کشور سوم خردادماه برگزار می‌شود
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • کوشکی: شاهد وسیع‌ترین موج روزه خواری علنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستیم/ آقایان رئیسی و اژه ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام زمان (عج) پاسخی برای شیوع گسترده روزه خواری در جمهوری اسلامی ایران دارید؟