Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@12:32:38 GMT

فلسطینی‌ها نباید هزینه جنایاتهای شما را بدهند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۶۵۰

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) در پاسخ به جوسازی‌های مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و برخی اروپایی‌ها در توئیتی نوشت: حمله معتقدان به راه‌حل نهایی از طریق اتاق‌های گاز، به کسانی که به همه پرسی باور دارند، چندش آور است.

وی با انتشار تصویری در خصوص آزادی فلسطین عنوان کرد: چندش‌آور است کسانی که تمدن آنها «راه‌حل نهایی» را در اتاق‌های گاز یافته بود، به کسانی که در صندوق‌های رأی و از طریق همه‌پرسی به دنبال راه‌حلی واقعی هستند، حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ظریف با طرح این سوال که چرا ایالات متحده و غرب، این چنین از دموکراسی واهمه دارند؟ خطاب به آمریکا و غرب تصریح کرد:‌ فلسطینی‌ها نباید هزینه جنایات و یا احساس گناه شما را بپردازند.

گفتنی است پامپئو در اظهاراتی ایران را به یهودستیزی متهم کرده است.

در همین خصوص نیز علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه شب در توئیتی نوشت:لازم است به وزیر خارجه خبیث ⁧‫رژیم تروریستی آمریکا‬⁩ یادآور شوم که در ⁧‫جمهوری اسلامی ایران‬⁩ بر خلاف الیگارشی گاوچران‌های ⁧‫غرب وحشی‬⁩، رهبران منصوب و محبوب اکثریت مردمند و چیزی جز خواست آنها نمی‌گویند.ضمنا ما یهودستیز نیستیم، ستیز ما با جنایتکاران، غاصبان و کودک‌کشان است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ درباره موضوعات مختلف از جمله مساله ایران، اسرائیل و جنگ غزه صحبت کرد.

بلینکن در صحبت‌های خود اقدام موشکی و پهپادی اخیر ایران در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که از ایران و اسرائیل می‌خواهیم که تنش را تشدید نکنند و به دنبال کاهش تنش‌ها باشند.

آنتونی بلینکن با اشاره به حمله شب گذشته منتسب به اسرائیل علیه ایران در عین حال تاکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکرده است.

بلینکن در عین حال تاکید کرد کرد که ما متعهد به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود هستیم و در صورت لزوم در دفاع از آن شرکت خواهیم کرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن و سایر شرکا بر پاسخگو کردن ایران در قبال آنچه که وی اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده، تاکید کرد.

بلینکن همچنین از قصد گروه ۷ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد و گفت که اعضای گروه ۷ آن را تایید کرده‌اند. وی درباره شرایط غزه نیز مدعی شد که آمریکا خواهان حمایت بیشتر از تلاش‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تاکید کرد که باید کمک‌ها را بهتر در نوار غزه توزیع کنیم.

علیرغم موانع تل آویو و کابینه نتانیاهو در مسیر آتش بس، بلینکن با متهم کردن حماس در این زمینه مدعی شد که حماس تنها طرفی است که ما را از آتش بس در نوار غزه بازمی‌دارد.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد در این باره نیز اظهار نظر کرد و گفت، زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز فرا نرسیده است!

وی در ادامه مدعی شد: ما خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که ادغام اسرائیل در آن را تضمین کند و مسئله فلسطین را هم حل کند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • درصورت خطای اسرائیل، پاسخ پشیمان کننده خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا پیام داده‌ایم
  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • ببینید| لحظه ورود وزیر خارجه ایران به آمریکا پس از حمله به اسرائیل
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • جزییات اقدام عجیب آمریکا برای حضور وزیر امور خارجه ایران در نیویورک
  • بلینکن: تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
  • فیصل بن فرحان: جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است
  • جهان چشم خود را بر کشتار بیش از ۳۳ هزار فلسطینی بسته است