Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@20:04:47 GMT

دلایل رانش زمین در ساوه تشریح شد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۴۷۳۹

دلایل رانش زمین در ساوه تشریح شد

فرماندار ساوه دلایل و جزئیات رانش زمین در این شهرستان را تشریح کرد.

علی میرزایی اظهار کرد: محورهای مواصلاتی مرق و مرقکان در یک گسل و مابین یک دره‌ احداث شده اند و سازه احداثی به لحاظ آهکی بودن زمین استحکام لازم را نداشته و بر اثر رانش زمین جسم جاده آسیب دیده است و حتی پس از رانش، ریزش بخش هایی از کوه نیز صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بلافاصله پس از رانش زمین و مسدود شدن محور مواصلاتی این دو روستا به شهرستان ساوه ستاد مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و از مکان مورد نظر نیز بازدید بعمل آمد.

فرماندار ساوه به اقداماتی که برای پیشگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی باید صورت گیرد اشاره کرد و افزود: به دلیل عبور خط انتقال گاز از این محور و احتمال بروز خطر در اثر رانش و فشار زمین از ساعاتی پیش گاز این روستا قطع شده و تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز اندیشیده شد.

وی با اشاره به سکونت ۱۹۰ خانوار در این دو روستا اظهار کرد: در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مقرر شد نسبت به تامین معیشت و مواد غذایی اهالی روستا از طریق هلال احمر و نیز نیازهای درمانی و بهداشتی از طریق دانشکده علوم پزشکی به دلیل مسدود بودن راه مواصلاتی صورت گیرد.

فرماندار ساوه افزود: همچنین مقرر شد که طی بازدیدی با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، راهداری، هلال احمر، اعضای مدیریت بحران و نیز با حضور کارشناسان نسبت به احداث مسیر جایگزین برای تردد اهالی این روستا اقدام شود.

وی افزود: به دلیل آسیب دیدگی خط انتقال گاز و نیز ریزش مدام کوه امکان استفاده از این محور مواصلاتی تا اطاع ثانوی وجود ندارد و بر این اساس به دلیل کوهستانی بودن این منطقه برای احداث محور مواصلاتی جدید نیاز به عملیات انفجار است که با نظر کارشناسان، انجام و مسیر ایمن جدیدی برای اتصال این روستاها به شهر احداث خواهد شد.

بر اثر بارندگی های اخیر شکافی در یکی از  کوه‌های این منطقه ایجاد شد که منجر به وقوع پدیده رانش زمین شده و راه ارتباطی روستا را بدلیل تخریب جاده مسدود کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه گفت: زمینی به مساحت ۴۴۰۰ متر از طرف سازمان راه و شهرسازی و توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است که به زودی یک درمانگاه تخصصی برای شهر مهرگان تاسیس خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان البرز، اصحاب رسانه استان قزوین ظهر امروز پنجشنبه با همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری محمدیه در قالب اردوی راهیان پیشرفت  از پروژه های در دست اقدام این شهر بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی  در جریان این بازدید در جمع اصحاب رسانه گفت: مجموعه مدیریت شهری شهر محمدیه به منظور تامین امنیت در سطح شهر و مدیریت ترافیک اقدام به نصب 88 دوربین نظارتی و ترافیکی کرده است.

وی ادامه داد: تعداد 23 دوربین نظارتی پلاک خوان، 13 دوربین کنترل ترافیک چرخشی، 360 درجه و 52 دوربین ثابت در معابر و خیابان های اصلی شهر محمدیه و مهرگان نصب شده است.

مهدی روشن؛ نماینده شورا در سازمان حمل و نقل همگانی در ادامه بازدید اصحاب رسانه از سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری محمدیه یادآورشد: با توجه به تصویب اعضا شورای اسلامی شهر در جهت افزایش رضایتمندی مردم،  شهرداری محمدیه به عنوان تنها شهرداری در استان قزوین خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی(اتوبوس)را رایگان کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: 34 دستگاه اتوبوس به صورت رایگان و 300 دستگاه تاکسی بین شهری به مردم شهر محمدیه و مهرگان خدمات رسانی می کنند.

در ادامه این تور رسانه ای اصحاب رسانه قزوین از مخازن هوشمند و مکانیزه زباله شهر محمدیه بازدید کردند.

سرپرست خدمات شهری در حاشیه بازدید از مخازن مکانیزه زباله این چنین عنوان کرد: روزانه بالغ بر 60 تن زباله در شهرمحمدیه و مهرگان تولید و توسط سازمان پسماند شهرداری به سایت پیماند محمد آباد منتقل می شود.

وی ادامه داد: شهرداری محمدیه به منظور سلامت بهداشت و محیط زیست، کاهش آلودگی و آسیب های اجتماعی(سرقت پسماند)اقدام به نصب مخازن مکانیزه زباله کرده است.

روشن عضو و نماینده شورا در کمیسیون توسعه و‌ حفظ و گسترش فضای سبز شهرداری در ادامه این تور بازدید رسانه ای از پارک 11 هکتاری شهر محمدیه این چنین عنوان کرد: ساخت پارک 11 هکتاری شهر محمدیه از سال 1390 شروع و در دوره ششم شورای اسلامی شهر محمدیه با شدت پیگیری و امروز با پیشرفت 95 درصدی همراه است.

وی خاطرنشان کرد: این پارک به سرعت  در حال ساخت است و فضای ورزشی، تجاری و رستوران در داخل این پارک تعبیه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نارضایتی های عمومی مردم، به دنبال ایجاد ناهنجاری های اجتماعی اعم از ورود افراد معتاد متجاهر ورود موتور سیکلت و... به داخل فضای پارک و برهم زدن امنیت و آرامش مردم شهرداری محمدیه اقدام به محصور کردن این پارک و نگهبان 24 ساعته اقدام کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر محمدیه در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: زمینی به مساحت 4400 متر از طرف سازمان راه و شهرسازی و توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شده است که به زودی یک درمانگاه تخصصی برای شهر مهرگان تاسیس خواهد شد.

روشن در پایان تاکید کرد: بزرگترین ساخت بزرگترین پارکینگ درون شهری استان در مهرگان به اتمام رسیده و به زودی شاهد انتقال پارکینگ محمدیه به مکان جدید خواهیم بود.

در ادامه این تور رسانه ای حسن فرخ؛ رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در حاشیه بازدید از مجتمع تعمیرگاهی شهر محمدیه در جمع خبرنگاران گفت: در جهت جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در سطح شهر و کاهش بار ترافیکی، شهرداری محمدیه اقدام به ساخت مجتمع تعمیرگاهی در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع در ورودی شهر کرده است.

فرخ ادامه داد: به جهت رفاه حال مسافران و رانندگان در این مجتمع تعمیرگاهی، 105 واحد تجازی اعم از رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی و... پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه در پایان این تور رسانه ای در جریان بازدید از بوستان بانوان شهر مهرگان گفت: شهرداری محمدیه به جهت رفاه حال بانوان و حضور امن در فضای سبز و تفرجگاه بوستان خانواده شهر مهرگان را ساخته و در دسترس مردم قرار داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد
  • رمزگشایی از ماجرای مرموز روستایی که یک شبه ناپدید شد!
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • سیل مرگبار در چین/ ۴ نفر جان باختند+ تصاویر
  • الحاق ۱۵۰ هکتار زمین به محدوده شهر هشترود