Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@06:03:29 GMT

آمریکا از یک معاهده دیگر خارج می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۵۱۰۸

آمریکا از یک معاهده دیگر خارج می شود

به گزارش جماران؛ روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا قصد دارد که روز جمعه(فردا) به روسیه اطلاع دهد که ایالات متحده از معاهده «آسمان‌های باز» خارج خواهد شد.

نیویورک تایمز پنجشنبه نوشت که آژانس‌های اطلاعاتی و پنتاگون مدعی شده‌اند که روسیه از پروازهای نظارتی بر فراز آمریکا به منظور شناسایی زیرساخت‌های آمریکا بهره برده و این اقدام می‌تواند این زیرساخت‌ها را به اهدافی برای حملات سایبری تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج از این پیمان می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج آمریکا از معاهده «استارت جدید» باشد. استارت جدید تعداد موشک‌های هسته‌ای میان ایالات متحده و روسیه را محدود کرده است.

معاهده آسمان‌های باز توافقنامه‌ای بین ۳۴ کشور جهان است که در خصوص اجازه پرواز هواپیماهای جاسوسی و تجسسی بر فراز مناطق کشورهای عضو این معاهده است. 

این معاهده برای ایجاد درکی متقابل و اطمینان به کشورهای امضاکننده در خصوص کلیه تحرکات و فعالیت‌های نظامی که ممکن است باعث نگرانی آن‌ها شود، ایجاد شده است. معاده آسمان‌های باز یکی از بزرگ‌ترین تلاش‌های بین‌المللی برای هرچه شفاف‌تر کردن فعالیت‌های نظامی است.

مفهوم اولیه این طرح در سال ۱۹۵۵ توسط دوایت آیزنهاور ریس جمهوری وقت آمریکا، به شوروی در کنفرانس ژنو ارائه شده بود که با مخالفت روس‌ها روبه‌رو شد. 

بعد از مخالف شوروی، این طرح برای سال‌ها از دستور کار خارج شد که در نهایت در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پدر مجدداً در مورد آن بحث شد که منجر به امضای توافقنامه‌ای در ۲۴ مارس ۱۹۹۲ شد. در نهایت نیز از اول ژانویه ۲۰۰۲ این طرح عملیاتی و اجرا شد.

دونالد ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید تاکنون از بسیاری از معاهدات و پیمان های مهم بین‌المللی، آمریکا را خارج ساخت که تلاطمات سیاسی جهانی را به همراه داشته است که می‌توان به خروج از پیمان‌های آب و هوایی پاریس، پیمان تجاری نفتا و توافق هسته‌ای ایران اشاره کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دونالد ترامپ آمریکا و روسیه موشک های هسته ای سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم

اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم

دیگر خبرها

  • علیرضا دبیر مصاحبه جنجالی‌اش با پیمان یوسفی را فراموش نکرده است | به من قول داده بودند که‌...
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم
  • تصمیم جنجالی خاویر تباس؛ مسابقات لالیگا را در آمریکا برگزار می‌کنیم!
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای