Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:02:16 GMT

ایثارگری های ایام کرونا حماسه خرمشهر را زنده کرد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۵۵۶۷

ایثارگری های ایام کرونا حماسه خرمشهر را زنده کرد

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان ایثارگری های روزهای کرونایی را جلوه ای از دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس بهترین تکیه گاه برای ایثار و از خود گذشتگی است و کرونا حماسه فتح خرمشهر را زنده کرد.

سرهنگ عباس بایرامی در همایش «آیه های ایثار» که با محوریت گرامیداشت حماسه سوم خردادماه در رشت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶۰۰۰ شهید عملیات الی بیت المقدس و ۲۶۰ شهید گیلانی این عملیات، اظهار کرد: دفاع مقدس متعلق به آحاد ملت ایران است و اختصاص به قشر خاصی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دفاع مقدس جنگ ایران و رژیم بعث عراق نبود، تصریح کرد: قدرت های استکباری شرق و غرب عالم به صحنه نبرد با جمهوری اسلامی ایران آمده بودند و هزاران اسیر و کشته از کشورهای مختلف داشتیم. تنها در عملیات آزادسازی خرمشهر ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، فتح خرمشهر را مدد الهی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) به دنیا نشان داد که خرمشهر را خدا آزاد کرد، زیرا پنج هزار کیلومتر از خاک کشور به عنوان یک منطقه استراتژیک زیر چکه دشمن بود و خون شهدا اجازه نداد یک بند از خاک کشور را به دشمن بدهیم.

بایرامی، شهدا را تربیت یافته مکتب اسلام و انقلاب دانست؛ نه دانشکده های نظامی دنیا و یادآور شد: آموزه های دفاع مقدس در هیچکدام از دانشکده ها و آکادمی های نظامی دنیا تدریس نمی شود.

وی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد سال ۶۱ معادلات دنیا علیه جمهوری اسلامی را بر هم زد، ادامه داد: بنا به تعبیر امام راحل، در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی را صادر کردیم. امروز نیز نیازمند شور دفاع مقدس هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، ایثارگری های روزهای کرونایی را جلوه ای از دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس بهترین تکیه گاه برای ایثار و از خود گذشتگی است و کرونا حماسه فتح خرمشهر را زنده کرد.

بایرامی تهدیدها و تحریم های دشمن علیه جهوری اسلامی را بی اثر دانست و خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار خودمان را مدیون انقلاب و شهدا هستیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۳۳ زن شهیده و ۳۴۰ زن رزمنده و هشت هزار مادر شهید دارد، گفت: برای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت باید کارهای زیرساختی انجام دهیم و یکی از مهمترین اقدامات زیرساختی جمع آوری اسناد شهدا و رزمندگان است. در حال حاضر بیش از پنج میلیون سند هنوز در اختیار ایثارگران بوده و باید نسبت به مستندسازی این آثار و رساندن آنها به دست آیندگان همت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سوم خرداد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم خلبان ستاد نعمت الله صدقی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز ارتش با حضور معاون رئیس جمهور در بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش مهم و برجسته‌ای داشت.

وی اضافه کرد: مجموع ارتش در استان بوشهر شامل نیروی هوایی، دریایی و پدافند در دوران دفاع مقدس در پاسداری از میهن حماسه‌ها آفریند و شهدای گرانقدری تقدیم انقلاب کردند.

فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر افزود: پایگاه ششم شکاری تنها ۲ ساعت پس از حمله عراق به ایران اسلامی با کمک مجموعه پدافند نخستین پاسخ را به رژیم بعث عراق داد.

وی یادآور شد: حماسه هفت آذر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در مجموعه ارتش مستقر در استان بوشهر در آب‌های سرزمینی خلیج فارس نیز هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

صدقی ادامه داد: مجموعه ارتش در استان بوشهر تا پای جان و توان در حفاظت از مرزهای میهن اسلامی تحت امر فرمانده کل قوا ایفای نقش خواهند کرد.

کد خبر 6081904

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • تاکید شهدا بر «ولایت مداری» است
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • ۲۹ فروردین روز افتخار، ایثار و حماسه خوروبیابانک
  • همه خانواده جامعه ایثارگری صاحب مسکن می‌شوند
  • نقش پادگان دژ در دفاع از خرمشهر و حماسه مقاومت
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز برگزار شد
  • ۲۹ فروردین روزی یادآوری ایثارگری‌های ارتش