Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، ترس از بیماری همه گیر کووید-19 منجر یکی از بزرگترین رکود ها در بازار مسکن آمریکا شد. همچنین کشور های دیگر نیز درگیر مشکلات اقتصادی شدند. برای مثال در ژاپن ریسک پذیری و اعتماد به نفس برای تجارت بسیار پایین آمده است.

رییس بانک مرکزی آمریکا گفت به دنبال گسترش دسترسی به تسهیلات اعتباری برای دریافت کنندگان وام میباشد

دنیل هیز تحلیلگر اقتصادی گفت: هرآنچه که بانک مرکزی آمریکا در چند ماه آینده انجام دهد برای اقتصاد بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا هنوز برای خریدن طلا زمان مناسبی است؟

برای پاسخ به این سوال باید به الگوهای فصلی قیمت طلا نگاهی بیاندازیم. در چند هفته اخیر طلا در تلاش بود تا به مرز هر انس هزار و هشتصد دلار برسد اما از صبح دیروز شاهد کاهش قیمت طلا بودیم.

الگو های فصلی قیمت طلا به طور معمول به این شکل است که در بهار با افزایش قیمت مواجه میشویم سپس در اواخر بهار با ثبوت نسبی قیمت و در اواخر تابستان و اوایل پاییز شاهد یک سقوط در قیمت آن هستیم.

انتظار می رود که طلا تا پایان آبان ماه قیمتی نسبتا ثابت و یا رشد منفی داشته باشد. الگو های فصلی به نشان داده است که در بسیاری از سال ها از اواسط اردیبهشت ماه تا تا اواسط آبان ماه طلا کمترین قیمت خود را در سال دارد.

درباره مقدار پایین آمدن سطح قیمت طلا به دلیل شرایط موجود ناشی از بیماری حاصل از ویروس کرونا و وضعیت اقتصادی فعلی میتوان حدس زد که قیمتی حول و هوش هزار و هفتصد دلار به خود بگیرد. در زمان نوشتن این متن هر انس طلا در بازار های جهانی با کاهش 0.7 درصدی 1734 دلار در حال معامله است.

البته این را نیز باید در نظر داشت که امسال یک سال عادی برای اقتصاد و طلا نبوده است. اقدامات محرک بانک های مرکزی و دولت ها میتواند در مقابل الگو های سنتی قیمت طلا بایستد و باعث شود آن الگو ها تغییر کنند.

با توجه به موضوعاتی که مطرح شد پاسخ به سوال بالا بله است چرا که اولا حتی اگر قیمت طلا بیشتر هم نشود باز هم امکان این وجود دارد که سرمایه خود را با طلا حفظ کنید و اینکه اگر صبر بیشتری داشته باشید در سه ماهه آخر امسال با درنظر گرفتن امکان رشد دوباره قیمت طلا ممکن است سرمایه شما را بیشتر کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا طلا قیمت طلا فدرال رزرو افزایش قیمت طلا پیش بینی قیمت طلا اقتصاد آمریکا بانک مرکزی آمریکا تاثیر اقتصادی کرونا قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه

امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

 

 

محصول  نرخ 
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سکه تمام طرح قدیم ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان 
نیم سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان 
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۷۰۶  میلیون تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۹۴۰ هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جدید سکه، نیم سکه و ربع سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • راهنمای سفر به دبی در بهار 1403
  • لذت از بهار با گل همیشه بهار
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه