Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@14:22:43 GMT

روز قدس نماد ارزش‌ها و اهداف مقدسات اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۵۸۶۲

روز قدس نماد ارزش‌ها و اهداف مقدسات اسلامی است

 ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در گلستان گفت: روز قدس، رستاخیز استکبارستیزی و ستیز همیشگی با صهیونیسم و نماد ارزش‌ها و اهداف مقدسات اسلامی است.

سرتیپ محمدعلی سعیدعسگری در جمع فرماندهان نظامی این تیپ اظهار داشت: این روز یادگار حضرت امام (ره) و روز حیات اسلام است و در واقع به عنوان یک راهبرد و یک فرصت حیاطی برای ریشه‌کن کردن رژیم غاصب صهیونیسم باید به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در روز قدس و همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان، مسلمانان جهان با تبلور یکدلی و یک صدا ندای نفرت خود از رژیم جعلی و نامشروع اسرائیل را بانگ بر می‌آورند و این حرکتی هوشمندانه در عرصه تحولات سیاسی قرن حاضر است که با درایت فرماندهی معظم کل قوا روز به روز غنی‌تر و تاثیرگذار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم در کشور و لغو راهپیمایی روز قدس، رهنمودهای مقام معظم رهبری در روز جمعه، تاثیر بسزایی در افشاسازی جنایت رژیم غاصب اسرائیل و مشخص کردن خط و مش مردم مسلمان جهان در دفاع از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین در مسیر آزادی قبله اول مسلمانان جهان خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان نیز در پیامی گفت: هرچند با توجه به شرایط کرونایی کشور، راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد، اما این مساله دلیلی برای فراموش کردن اهمیت این روز نیست.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی اظهار داشت: اهمیت گرامیداشت این روز به هر شکل و عنوانی باید برای نسل‌های آینده کشور بازگو، تعریف و تبیین گردد.

وی با یادآوری اینکه بدون شک در روزهای نزدیک به این روز شریف، دشمنان دست از کار نکشیده و سعی در ایجاد رعب و وحشت در بین مردم به خصوص شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم دارند و به هر وسیله‌ای تبلیغات سوء علیه این روز انجام می‌دهند، تاکید کرد: مسلمین جهان اسلام باید در مقابل این دسیسه‌های دشمن با هر وسیله‌ای اما برنامه‌ریزی شده و منسجم خشم و عصبانیت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش بگذارند.

امام جمعه گرگان گفت: به زودی شاهد خواهیم بود که با یاری خدا این خشم مقدس دامن‌گیر صهیونیست‌ها شده و نتیجه آن آزادی سرزمین‌های فلسطین و بیت‌المقدس از دستان نیروهای غاصب و اشغالگر است.

استاندار گلستان نیز در پیامی با اشاره به شرایط کرونایی و مهیا نبودن فرصت راهپیمایی در استان گفت : تنفر و کینه مسلمانان از اسرائیل غاصب در فضای مجازی و حقیقی نمایش داده می شود.

هادی حق شناس اظهار داشت: با توجه به این که کشور در سال جاری، درگیر مبارزه با ویروس کرونا است، روز قدس متفاوت از سال های قبل خواهد بود.

وی رژیم صهیونیستی را محصول استکبار جهانی دانست و گفت: خطر اسرائیل هزاران بار بیشتر از شیوع ویروس کرونا برای جهانیان است.

استاندار گلستان گفت : اگر به فرموده امام خمینی (ره)، مسلمانان جهان متحد می شدند و این انسجام در میان امت اسلامی ایجاد می شد، ظلم این رژیم نامشروع غاصب کمتر می شد.

بسیج رسانه گلستان هم با صدور بیانیه‌ای در آستانه فرا رسیدن روز جهانی قدس نوشت: جامعه رسانه به نام قلم، به نام ن والقم وما یسطرون از تمامی آزادی خواهان و حق طلبان جهان و فعالین رسانه ای استدعا دارد که در روز قدس فراگیرترین خبر جهان را با حضور فرد به فردمان در میدانِ عظیم رسانه جهانی به جای حضور فیزیکی منتشر کرده و به جهانیان بگوئیم هنوز هم فلسطین، مسأله اول جهان اسلام است.

در بخشی از این بیانیه آمده است : امسال به دلیل تهدید شیوع ویروس کووید ۱۹، رهبر معظم انقلاب از طریق رسانه های جمعی و مجازی بیانات جریان ساز، بصیرت افزا و راهگشای خویش را در حمایت از مظلومان و ستمدیدگان تقدیم مسلمانان و آزادیخواهان جهان خواهند نمود.

طبق اعلام قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی: جمعه همزمان با روز جهانی قدس رهبر معظم انقلاب در ساعت ۱۲ به وقت تهران با جهان اسلام سخن خواهد گفت که این برنامه به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی و رادیویی پخش می شود، در همین راستا برای بهره برداری حداکثری از سخنان رهبر معظم انقلاب در هیچ نقطه ای از کشور هیچ برنامه ای تحت عنوان روز قدس نخواهیم داشت.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبود یافتن ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۲۴۹ رسید.

برچسب‌ها گرگان مسجدالاقصی گلستان روز قدس بیت المقدس پروندهٔ خبری روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان مسجدالاقصی گلستان روز قدس بیت المقدس گرگان مسجدالاقصی گلستان روز قدس بیت المقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، مطرح کرد: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده است که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

بنابر گزارش ایلنا، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده است که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور اضافه کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، یادآور شد: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، ابراز کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار کرد: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی ادامه داد: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی اضافه کرد: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاد دانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896435

دیگر خبرها

  • هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند
  • بیانیه مدرسین دروس معارف دانشگاه‌ها در حمایت از حمله به اسراییل
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است
  • ارتش نماد پرافتخار عزت و فداکاری در کشور است
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز