Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، «سیدعباس صالحی» روز پنج‌شنبه در دیدار مجموعه مسوولان و کارکنان بنیاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و بررسی اقدامات انجام شده برای تبیین شخصیت این شهید بزرگوار، افزود: ملت ایران به شهید سلیمانی تعلق خاطر دارد و این میزان ارتباط عاطفی عمیق و تعلق خاطر معنادار مردم یک سرزمین به فرماندهی مخلص، فداکار و دلاور بی‌نظیر است و نمونه‌ای از آن یافت نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود چندین بار فرمودند که «بسیاری از شب‌ها و روزها همچنان به یاد آن شهید عزیز هستم» که این فرمایشات نشان از شخصیت بی مثال شهید سلیمانی دارد.

وی ادامه داد: شخصیت وجودی این شهید در یک ترکیب وجودی منحصر به فرد و متمایز بود؛ ایشان از سنین نوجوانی تا زمان شهادت در یک گستره زمانی و جغرافیایی وسیع فعالیت کردند؛ تشییع پیکر ایشان هم نشان داد که این شهید والا مقام چه نفوذ عمیقی در دل مردم داشتند؛ این در حالی است که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تا آخرین لحظه عمر پر برکتش هیچگونه تلاشی برای نفوذ رسانه‌ای و تبلیغاتی از خود نشان نداد.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی با این ضریب نفوذ در بین مردم بسیار کم هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگونه اقدام برای تبیین شخصیت و ابعاد وجودی این شهید سرافراز را وظایف ذاتی خود تلقی کرده و در این باره تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود نسبت به این شهید وارسته ادای دین کنیم.

رییس بنیاد شهید سلیمانی نیز در این دیدار با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده به منظور تبین ابعاد شخصیتی و نشر و گسترش آثار مرتبط با این شهید والامقام، برنامه‌های آینده بنیاد را تشریح و خواستار همکاری و مساعدت بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره شد.

در پایان این دیدار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسخه اصلی تابلوی «حسن روح الامین» با عنوان «اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا» که صبح شهادت سردار سلیمانی توسط این هنرمند متعهد خلق شده را به رییس بنیاد «شهید سلیمانی» اهدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۵۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران

اهالی فرهنگ و هنر و رسانه همزمان با حملات تنبیهی و عملیات گسترده پهپادی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی، با انتشار مطالبی در فضای مجازی به این اقدام، واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، ملیکا زارعی، المیرا شریفی‌مقدم، حسن روح‌الامین، سید محمود رضوی، ایوب آقاخانی، عباس حسین‌نژاد، حسین دهباشی، یاسر احمدوند، رضا زنگنه، اکبر نصرالهی، جواد قارایی و ...، از جمله اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستند که تاکنون به پاسخ موشکی ایران به اسرائیل در شب گذشته واکنش نشان دادند.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر‏ ارشاد با انتشار ویدئویی در توییتر نوشت:

«قلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ

بگو: «به فضل و رحمت خدا باید خوشحال شوند؛ که این، از تمام آنچه گردآوری کرده‌اند، بهتر است!»»

ملیکا زارعی، مجری تلویزیون در واکنش به پاسخ موشکی ایران در شب گذشته نوشت:

«امشب کودکان غزه‌ در آرامش می‌خوابند و از فردا دنیا برای همین یک شب ناآرام چه فریادها سر خواهد داد.»

المیرا شریفی‌مقدم، مجری تلویزیون و گوینده سابق خبر در واکنش به این اتفاق در توییتر نشان پرچم ایران را منتشر کرد. 

اکبر نصراللهی، استاد ارتباطات نوشت: مراقب تاکتیکِ «دروغ است» اسرائیل و لشکر رسانه‌ای غرب باشید، در جنگ روایت‌ها، داستان را از آخر و وسط روایت نکنید. جنگ را صهیونیست‌ها با ترور دانشمندان هسته‌ای و اخیرا با حمله به کنسولگری ایران در سوریه شروع کرد، عملیات ایران، دفاعی، تلافی‌جویانه و در تحقق راهبرد بازدارندگی است.

رضا زنگنه ـ شاعر و ترانه‌سرا ـ هم استوری زیر را منتشر کرد.؛ بردار خنجر را برادر وقت جنگ است.

امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری برگرفته از آیات مبارک سوره انفال قرآن کریم نوشت: «وَما رَمَیتَ و لَکِنَّ الله رَمَی»

حامد جلیلی، مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در قالب یک استوری نوشت: «ای صاحب ذوالفقار وقت مدد است / راه قدس از کربلا می‌گذرد / امام زمان (عج) پشت و پناهتان.»

خیرالله تقیانی‌پور، نویسنده و کارگردان سینما و تئاتر هم با انتشار تصویری از شهید احمد کاظمی در نوشته‌ای چنین آورد: «بسم الله قاصم الجبارین … گرگ‌ها خوب بدانند در این غریب / گر پدر مرد، تفنگ پدری هست هنوز»

حسن روح‌الامین، هنرمند نقاش هم با بازنشر یکی از آثارش با کپشن «علی علی» به این اتفاق واکنش نشان داد.

 سید محمود رضوی، تهیه‌کننده سریال موسی (ع) هم استوری زیر را منتشر کرد.

 و اما یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توییتر مطلب زیر را انتشار داد. 

این گزارش در ادامه تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • پنج میلیاردتومان تسهیلات به فعالان قرآنی یزد پرداخت شد
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • دفاع مقدس گنجینه ارزشمند تاریخ ایران است
  • واکنش اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به پاسخ موشکی ایران
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر
  • لزوم تجلیل از شخصیت شهید آیت‌الله سلیمانی