Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، خواستار اهتمام ویژه به دادخواست آنلاین جامعه پزشکی ایران در پاسخ به تحریم های ناعادلانه آمریکا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در متن نامه محمدرضا ظفرقندی خطاب به دبیر کل آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد، آمده است: خروج یک جانبه ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک و وضع دوباره تحریم‌ها از سوی این کشور به بحران قریب الوقوع در حوزه سلامت ایران انجامیده که بیماران را متأثر می‌سازد؛ خصوصاً زمانی که ایران با بیماری کووید۱۹ دست به گریبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی، جز اساسی حق سلامتی است. تحریم‌های ایالات متحده که دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با محدودیت روبرو کرده، نقض منشور حقوق بشر و در تضاد با تمامی اصول اخلاقی است.

در پاسخ به تحریم‌های نا عادلانه ایالات متحده علیه ایران، یک دادخواست آنلاین از سوی جامعه پزشکی ایران، خطاب به دبیر کل سازمان ملل آماده گردید که توسط بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی امضا شده است.

به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نماینده جامعه پزشکی ایران، توجه شما را به این رویکرد که در جهت کاهش تحریم‌ها صورت گرفته است جلب می‌کنم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دبیر کل سازمان ملل جامعه پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه «جنایت جنگی» محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، ولکر ترک در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار داشت: شواهد قابل‌قبولی وجود دارد مبنی‌بر اینکه اسرائیل از قحطی به عنوان سلاح جنگی در غزه استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد که اگر انگیزه تل‌آویو در این زمینه ثابت شود، این رژیم مرتکب جنابت جنگی شده است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین عنوان کرد که بر اساس شواهدی که به دست آمده، رژیم صهیونیستی در حال کُند کردن وی یا خودداری از ارسال کمک‌های امدادی به داخل غزه است.

وی گفت: «همکاران من مدام می گویند که تشریفات اداری زیادی (برای ورود اقلام بشردوستانه به داخل غزه) وجود دارد. من می‌دانم که ورود کالاها باید بازرسی شوند، اما انجام آن نمی‌تواند چند روز طول بکشد و اسرائیل تا حد زیادی مقصر است.»

ترک با اشاره به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه تصریح کرد: وضعیت حقوق بشر (در این باریکه) به قدری غم انگیز است که نیاز به آتش‌بس فوری دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در این باریکه تصویب کرد.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و ضمن بمباران این باریکه اجازه ورود کمک‌های امدادی برای غیرنظامیان را نمی‌دهد. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۴ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • تایید کشف گوشت خر در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی | این گوشت توسط مسافران مصرف شد؟
  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از تعرفه‌های جدید پزشکی
  • تسلیم کارزار ۱۶ هزار نفری جامعه پزشکی به قوه قضاییه
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • واکنش تهران به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد آتش بس در غزه