Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@00:00:11 GMT

راهی جز مقابله مردانه در شرایط تحریم نداریم

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۲۸۳

راهی جز مقابله مردانه در شرایط تحریم نداریم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با وجود همه توطئه‌های دشمنان، تصمیمات خوبی برای مدیریت کشور گرفته شد و در شرایط تحریمی راهی جز مقابله مردانه نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد نهاوندیان اظهار داشت: باید از تلاش‌های مسئولان استان در خصوص مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و قم عملکرد بسیار مناسبی در بین استان‌های کشور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قم با شدیدترین و طولانی‌ترین حالت مقابله با کرونا مواجه بود، افزود: با وجود این شرایط عملکرد مناسبی از سوی مسئولان استان در خصوص مدیریت کرونا صورت گرفت.

معاون رئیس جمهور افزود: کرونا دولت‌ها و همچنین نظام‌های سلامت و اقتصاد کشورها را به یک رقابت بین المللی تابآوری کشاند که در این جهت کشور ما عملکرد درخشانی داشت.

وی ابراز داشت: مردم حتی در ایام نوروز از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت و پیروی کردند که این امر جای تقدیر داشت و این نشان از عزم و فهم مشترک برای حل مشکل بود.

نهاوندیان گفت: در بحث کرونا دیدیم رهبر معظم انقلاب از سرمایه ایمانی ملت استفاده کردند و این در حالی بود که مشکل اساساً سلامت و درمان بود و این روحیه خدمت و فداکار در شرایطی بود که در آمریکا وضعیت خانه‌های سالمند به دلیل عدم رسیدگی به آنان بحرانی بود.

وی با بیان اینکه، پس از کرونا در حوزه اقتصاد ما چندین چالش داشته‌ایم، افزود: علاوه بر موانع تحریمی، محیط کسب و کار نیز دچار چالش شد که مبارزه با چند جبهه کار مشکلی بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی در سیستم‌های حمل و نقل و انرژی کارهایی در کشور صورت گرفته که البته در حوزه محیط اقتصادی مشکلات جدی داریم اما به‌رغم همه تلاش‌های دشمنان تصمیمات خوبی برای مدیریت کشور گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی راهی جز مقابله مردانه نیست، تصریح کرد: لازمه مدیریت بحران دو چیز است که مدیریت قاعده مند و همزمان منعطف از جمله آنها است.

نهاوندیان عنوان کرد: معیارهایی که برای موفقیت کشور ما در عرصه مقابله با کرونا مؤثر بوده است وجود زیرساخت‌های درمانی و همچنین تمرکز در تصمیم گیری و حمایت تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی همگان بوده است.

وی اظهار کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا در کسب و کارها و همچنین اشتغال آسیب دیده پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر لاریجانی در مسند ریاست مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: روش آقای لاریجانی در طول ۱۲ سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی بر اساس قاعده مندی و انعطاف در تصمیمات بوده است.

نهاوندیان همچنین از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانینی همچون قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی تقدیر کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، «محمدحسین آجیلیان» در گفت‌وگویی افزود: در عملیات حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا از ایران راهی کشور عربستان می‌شوند و این عملیات درحالی انجام می‌شود که ۵۸ هزار و ۶۲۱ زائر از طریق فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران معین عملیات حج تمتع هستند، ادامه‌داد: فرودگاه‌های اهواز، ساری، یزد، کرمان، رشت، اردبیل، تبریز، زنجان، شیراز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و همدان به‌عنوان فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های حضرت امام خمینی(ره)، قشم و چابهار به‌عنوان فرودگاه‌های غیر مالکیت شرکت فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به زائران خانه خدا خواهند بود.

مسوول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه آغاز عملیات بازگشت زائران خانه خدا از اول تیر ماه خواهد بود، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی، کرمانشاه و شهرستان کاشان از طریق فرودگاه امام خمینی(ره)، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شیراز، زائران استان خراسان شمالی از طریق فرودگاه مشهد، زائران استان چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه اصفهان و زائران استان کردستان از طریق فرودگاه همدان عازم سرزمین وحی خواهند شد.

آجیلیان با اعلام خبر اعزام زائران عمره‌گزار در اردیبهشت امسال، گفت: با اعلام سازمان حج و زیارت، تعداد محدودی از این زائران پیش از آغاز عملیات حج تمتع در سفری ۱۰ روزه راهی مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

وی با اشاره به آمادگی فرودگاه‌های معین حج تمتع برای برگزاری هرچه بهتر این عملیات، خاطرنشان‌کرد: زائران با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی معراج عازم عربستان می‌شوند و فرودگاه‌ها موظف هستند تا پیش از عملیات حج تمتع هرگونه نواقص و عوامل موجب ایستایی زائران را برطرف کرده و با آمادگی کامل به استقبال این عملیات بزرگ بروند. این در حالی است که نمایندگان سازمان حج و زیارت و شرکت‌های هواپیمایی حامل زائران در فرودگاه‌ها حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش در حالت آماده باش /بالگردها و خودروهای سنگین راهی سیستان و بلوچستان شدند
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • 5 ادکلن خوشبو مردانه 2024
  • تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۵ طلا و یک برنز در انتظار فرنگی‌کاران کشور
  • ۵ طلا و ۱ برنز در انتظار فرنگی‌کاران کشور
  • در حج تمتع ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر خانه خدا راهی کشور عربستان می‌شوند
  • راهنمای کامل خرید کمربند مردانه