Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته بین المللی صلیب سرخ با هشدار درباره وقوع بحران حاد انسانی در مناطق شمال شرق سوریه در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، تاکید کرد خطر قطع آب، کمبود مواد غذایی و نبود خدمات بهداشتی در این مناطق، کمتر از شیوع ویروس کرونا نیست.

مناطق شمال شرق سوریه در کنترل کرد‌های سوریه است و ده‌ها هزار آواره سوری از جمله خانواده‌های عناصر گروه تروریستی داعش در داخل اردوگاه‌های آوارگان در این مناطق زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلیب سرخ جهانی افزود ویروس کرونا که تاکنون ۶ نفر را در مناطق شمال شرق سوریه آلوده کرده و جان یک نفر را نیز در این مناطق گرفته است، چالش جدیدی را به مشکلات پیش روی ساکنان این منطقه افزوده است.

کریم محمود، رئیس دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر الحسکه گفت: «پیامد‌های جنگ ۹ ساله‏، کمبود آب‏، غذا، دارو، برق‏، وخامت اوضاع اقتصادی، از دست دادن شغل و افزایش قیمت‌ها مانند شیوع ویروس کرونا باعث نگرانی میلیون‌ها نفر از ساکنان مناطق شمال شرق سوریه شده است.»

فابریتسیو کاربونی، مدیر منطقه‌ای کمیته بین المللی صلیب سرخ هم گفت: «خطر تشدید بحران‌های عمیق انسانی در برابر چشمان ما وجود دارد درحالی که توجه جهان به ویروس کرونا معطوف است.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صلیب سرخ تروریست های داعش تحولات سوریه بحران انسانی مناطق شمال شرق سوریه ویروس کرونا صلیب سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حسین ظفری در گفتگو با شبکه خبر گفت: سازمان هواشناسی چند روز گذشته هشدار قرمز برای استان‌های جنوبی کشور صادر کرد.

­این مقام مسئول افزود: در دو روز گذشته، سازمان مدیریت بحران کشور تمام دستورالعمل ها، هشدار‌ها و آمادگی‌ها را به مسئولان مدیریت بحران استان‌های جنوبی از جمله بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان درخصوص وقوع سیلاب طی امروز و فردا اطلاع رسانی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

­ظفری گفت: سازمان مدیریت بحران از استانداران و فرمانداران که مسئول ستاد بحران در منطقه خودشان هستند، درخواست کرد تا دستگاه‌های امدادی، انتظامی، کمک رسان، اورژانس و پشتیبانی تجهیزات را در حالت آماده باش قرار دهند.

­سخنگوی سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه بارش‌ها از بامداد امروز در استان‌های جنوبی شروع شده است، افزود: این سامانه بارشی که از جنوب کشور وارد شده است بسیار قدرتمند بوده و براساس اخباری که دریافت کردیم روز گذشته در کشور عمان، ۱۲ نفر بر اثر این بارش‌ها و سیلاب جان باختند.

­ظفری به هموطنان توصیه کرد در این دو روز (سه شنبه و چهارشنبه) از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و سد‌ها و دهانه پل‌ها و تردد به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

­

دیگر خبرها

  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • انحلال آنروا بحران انسانی در غزه را عمیق‌تر و قحطی را تسریع می‌کند
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها
  • هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد | زلزله الاقصی متوقف نخواهد شد، اگر...
  • موج سیلاب در جنوب ایران
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • آماده‌باش مدیریت بحران در ۵ استان
  • هشدار ستاد مدیریت بحران کیش به ساکنان و مسافران
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور