Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رهادخت رستگار- باز هم یکسال دیگر گذشت و روز قدس مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فرا رسید، اما این بار خیابان‌های مختلف سراسر دنیا شاهد راهپیمایی مسلمانان نخواهد بود؛ ویروس کرونا همانگونه که تمام ابعاد اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی را تحت تاثیر خود قرار داد، راهپیمایی روز قدس هم از این قائده مستثنی نشد، ولی این موضوع مسلمانان را از حرکت‌های خود در روز قدس ناامید نکرده و قرار است تا به صورت مجازی در اقصی نقاط دنیا این مراسم‌ برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فرارسیدن روز قدس گفت: ابتدا به رهبر معظم انقلاب اسلامی شهادت امیرالمومنین و همه شهیدان از جمله حاج قاسم سلیمانی و برادرانش، درگذشت برادران عزیز شیخ الاسلام، خسرو شاهی و میرمحمدی را تسلیت می‌گویم، همچنین ماه رمضان و عید سعید فطر را به رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران و مسولین تبریک میگویم.

سفارت ایران در پایتخت اردن می‌تواند، سفارت ایران در فلسطین هم باشد

الزواوی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل سفارت و یا کنسولگری مجازی ایران در فلسطین، اظهار کرد: موضوع تاسیس سفارت مجازی ایران در فلسطین که اکنون به صورت مصوبه مجلس شورای اسلامی در آمده، پیش تر مورد بحث با مقامات ایران قرار گرفته است؛ امیدوارم این مصوبه مقدمه‌ای برای آزادی همه خاک فلسطین و پایتخت آن یعنی قدس شریف باشد؛ به عقیده من سفارت ایران در امان پایتخت اردن می‌تواند به عنوان سفارت ایران در فلسطین هم استفاده شود.

شیخ السفرا نمایندگی‌های سیاسی در تهران با اشاره به تعطیلی راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: همانگونه که می‌دانید بیماری کرونا به همه دنیا از جمله ایران سرایت کرده و باعث شده ما جان‌های پاک بسیاری را از دست دهیم، همچنین تعداد زیادی به این بیماری مبتلا هستند که ما برای آنها دعا می‌کنیم تا شفا پیدا کنند؛ وزارت بهداشت ایران تلاش‌های بسیاری برای مقابله با این بیماری انجام داده که هنوز هم ادامه دارد.

روز قدس یادآور فاجعه ملت فلسطین است

او ادامه داد: راهپیمایی روز قدس یکی از پیامد‌های نظام اسلامی، برکت انقلاب اسلامی و ابتکار امام راحل است که در حال حاضر پرچم آن در دست امام خامنه‌ای است؛ انقلاب اسلامی ایران که بر روی دو رکن اساسی یعنی وحدت جهان اسلام و آزادی فلسطین بنا شده و روز قدس که امام راحل در آخرین روز جمعه  ماه مبارک رمضان انتخاب کرده‌اند هم یک روز جهانی بوده که یادآور فاجعه ملت فلسطین و قدس شریف است.

الزواوی با اشاره به بیت‌المقدس تصریح کرد: قدس شریف دارای مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و دومین مسجد و سومین حرم شریف است، شهری که پیامبر(ص) ما از مسجد الحرام به مسجد الاقصی رفته و از آنجا به آسمان‌ها عروج کرده است؛ شهری که پیکر ١٠ هزار شهید از صحابه پیامبر اکرم (ص) دارد.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: ما اکنون در یک مرحله دقیق و حساس قرار داریم؛ همانگونه که می‌دانید بحران فعلی تنها به مسئله فلسطین ربط ندارد، بلکه مسئله همکاری صهیونیستی- آمریکایی است که نه فقط مسجد الاقصی و فلسطین تاریخی مورد هدف قرار می‌گیرد، بلکه هر ذره شِن از فلسطین، قدس و مسجدالاقصی را هدف قرار می‌دهد که هر ذره آن برای مسلمان واقعی مقدس است.

او با اشاره به ائتلاف صهیونیستی، آمریکایی گفت: ائتلاف و همپیمانی آمریکایی- صهیونیستی نه تنها برای تشکیل دولت اسرائیل در فلسطین و راندن مردم آن است، بلکه هدف ائتلاف تشکیل یک دولت بزرگ که نه فقط شامل فلسطین، بلکه شامل اردن، سوریه، لبنان، عراق نصف صحرای سینا و یک سوم عربستان سعودی تا مدینه منوره هم می‌شود که یک خیال پردازی و توهم نیست، بلکه روی سکه اسرائیلی ١٠ اگورا هم حکاکی شده است.

فکر کردن به عادی سازی روابط با اسرائیل وقت تلف کردن است

الزواوی افزود: زمانی از سوی شهید یاسر عرفات به روسای ممالک عرب هشدار داده شده تا بدانند که این پروژه نه تنها فلسطین را هدف قرار داده، بلکه تمام جهان اسلام را هدف قرار داده است و در مقدمه آن دولتی که ائتلاف آمریکایی صهیونیستی می‌خواهد تأسیس کند قرار دارد؛ رژیم صهیونسیتی به عنوان یک پایگاه نظامی علیه منطقه خاورمیانه است که برای صرف تمام ثروت‌ منطقه، امکانات و تصمیمات سیاسی تشکیل شده و می‌خواهد آینده ملت‌های منطقه را در خدمت این ائتلاف قرار دهد.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: پدر من شیخی بود به که در دهه ۵٠ میلادی به من گفته استادانش در دهه ١٩٢٠ که آغاز زمزمه‌های آمدن رژیم صهیونیستی بود گفته بودند یهودیان از تمام جهان برای تشکیل دولت خود در فلسطین خواهند آمد؛ او همچنین می‌گفت آنها دولت خود را تشکیل خواهند داد،  نبردی در منطقه مرج «ابن عامر» فلسطین در خواهد گرفت گرفت که آن دشت به نام دشت ندبه کنندگان نامیده خواهد شد چراکه زنان کشتگان خود را ندبه خواهند کرد و ما آن را شکست خواهیم داد، رودخانه نعامین میان حیفا و عکا پر از خون خواهد شد و سطح آب دریای مدیترانه به اندازه یک یا دو مایل پر از خون می‌شود؛ در آن موقع رژیم صهیونسیتی به پایان خواهد رسید و پروژه اسرائیل کوچک و بزرگ ان‌شاءالله برچیده خواهد شد.

او با اشاره به حدیث امیرالمومنین (ع) گفت: روزی امام علی (ع) فرمودند «روزگاری یهودیان از مغرب زمین می‌آیند تا دولت خود را در فلسطین روی کار آورند؛ در آن زمان مردم عرب پراکنده و رشته اتحادشان گسسته خواهد بود، به گونه‌ای که از وحدت و انسجام در میانشان نشانی نیست»؛ به هر کسی که به فکر عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی است می‌گویم که فقط وقتش را تلف می‌کند چون عمر این رژیم به پایان خواهد رسید.

الزواوی ادامه داد:  پیامبر اکرم هم می‌فرمایند «ساعت (قیامت) نخواهد آمد، تا اینکه امت من با یهودیان بجنگد؛ در آن زمان درخت و سنگ به زبان آمده و می‌گویند‌ ای مسلمان‌ ای بنده خدا، پشت من یهودی است، بکش؛ مگر درخت غرقد که برای یهودی هاست.» در اسرائیل هم صهیونیست‌ها از این درخت زیاد می‌کارند.

شیخ السفرا و سفیر فلسطین ادامه داد: به همین دلیل پیروزی برای خدا، پیامبر و مومنان است و مسیر این نظام اسلامی عزیز به رهبری امام خامنه‌ای امام خامنه‌ای (حفظه الله) که یک موسسه‌ای بر اساس آزادی کل و کامل فلسطین و همچنین وحدت اسلامی تأسیس کرده است؛ از رهبر معظم انقلاب و مسئولان جمهوری اسلامی تقاضا دارم که نسبت به کشور‌های جهان اسلام و عرب سعه صدر داشته باشند و شرایط آن کشور‌ها را در نظر گرفته و بر مشترکات تاکید کنند تا از امکانات هر کشور برای پیروزی ما در فلسطین استفاده شود.

او همچنین با تشریح وضعیت فلسطین در شرایط بحران کرونا، گفت: در فلسطین ۶٠٠ نفر مبتلا هستند که ۴٠٠ نفر شفا پیدا کرده و ۴ نفر فوت کرده‌اند، از آن‌هایی که تست گرفتیم ٣۵ هزار نفر که میان تشکیلات خودگردان و مردم همکاری خوبی وجود دارد و به همین دلیل نتایج بهتری از ایالات متحده داشته‌اند.

الزواوی اظهار کرد: برای شما، خواهران، برادران و جوانان توفیق روز افزون را خواستارم که ان‌شاءالله آزادی فلسطین وحدت اسلام به دستتان اتفاق خواهد افتاد؛ زحمت و سختی که ملت ایران از سوی فشار‌های ائتلاف صهیونیستی آمریکایی می‌کشد و آغاز آن خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای بود؛ ائتلاف آمریکایی- صهیونیستی فراموش کرده که تشکیلات هسته‌ای از زمان پهلوی آغاز شده و امام راحل فتوا دادند که استفاده از سلاح هسته‌ای حرام است.

سفیر فلسطین در تهران ادامه داد: فتوای امام واضح است که استفاده از بمب اتمی شرعا حرام بوده و این موضوع یک قاعده اساسی در نظام اسلامی است؛ برای واشنگتن درگیری و جنگ با ایران سخت نبود و تنها مانع او، ترسشان از واکنش ایران علیه رژیم صهیونسیتی بود؛ خدار و شکر رئیس نامتعادل کاخ سفید (ترامپ) به سزای کار خود و رفتار بدش رسید، در برابر کرونا عاجز شد و درصد بیکاری هم در این کشور زیاد شد که پمپئو وزیر امور خارجه خود را به اسرائیل فرستاد تا از آن‌ها کمک گرفته و فشاری بر صهیونیست‌های آمریکا آورده تا ترامپ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری امسال پیروز شود، اما در نهایت همه اطلاعات نشان داد که به هدف خود نمی‌رسد.

او با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) خطاب به آل یاسر اضافه کرد: برای شما توفیق روز افزون خواسته و آنچه پیامبر اکرم(ص) به آل یاسر گفته به شما می‌گویم، چون می‌دانم ملت شماست که مشکلات زیادی را به دلیل فشار‌های واشنگتن تحمل می‌کند.

پیامبر وقتی دید آل یاسر از سوی قریش شکنجه داده شدند به آن‌ها فرمود: «صبراََ آل یاسر إن موعدکم الجنه»یعنی‌ این افراد خاندان یاسر شکیبا باشید که موعد شما بهشت است؛ از آنچه پیامبر اکرم ما گفته استعاره کرده و می‌گویم که‌ «ای عشاق شهادت‌ ای پرچمداران وحدت مسلمانان و آزادی فلسطین شکیبا باشید آنکه شهید می‌شود به دیدار خداوند می‌رود و آنکه زنده می‌ماند شادی و پیروزی می‌بیند» و از خداوند متعال می‌خواهم ما را به عنوان شهید با شما محشور کند، خدا ما را از شهادت محروم نکند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز قدس معامله قرن فلسطین اشغالی سفیر فلسطین در تهران ایران در فلسطین سفارت ایران پیامبر اکرم هدف قرار روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در نشست با نخبگان علمی پاکستان با اشاره به شکست توطئه‌های دشمن گفت: در سوریه و عراق، داعش را تشکیل دادند و در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا دو نامزد به صراحت اعلام کردند که داعش را تشکیل دادند. با همه توطئه‌هایی که رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب انجام دادند، برای متوقف کردن اسلام و امت اسلامی موفق نشدند.

رئیس‌جمهور عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن را بصیرت مردم برشمرد و تصریح کرد: عامل موفقیت امت اسلامی و خنثی کردن توطئه‌های دشمن، بصیرت مردم است. بصیرت مردم کاری کرد که غربی‌ها در توطئه علیه امت اسلامی موفق نشوند.

آیت الله رئیسی حضور مردم پاکستان در خیابان‌ها وکوی برزن‌ها در اعلام حمایت از فلسطین را بسیار اثر بخش دانست و بیان کرد: حضور همه ملت‌ها امروز در سراسر کشور‌های اسلامی و غیر اسلامی در بازدارندگی رژیم صهیونیستی و شکستن قدرت پوشالی این رژیم و حامیانش تاثیر گذار است. شهادت ۳۵ هزار مردم بیگناه تاسف برانگیز است و باعث تاسف بیشتر است که آمریکا و انگلیس و کشور‌های غربی از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند و سازمان‌های بین المللی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند کارایی خود را از دست داده اند.

وی گفت: امروز نه فقط امت اسلامی بلکه جهان بشریت سوال دارند که چرا نظام ناعادلانه جهانی در این شرایط باعث می‌شود که این مردم مظلوم از خانه‌ها و وطن خود رانده و قتل عام شوند و می‌گویند باید به فکر برقراری یک نظام عادلانه جهانی بود که بتواند حق مردم را از ظالم بستاند.

رئیس جمهور با اشاره به حق خواهی و عدالت خواهی و دین مداری امت اسلامی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی برای احیای ارزش‌ها تلاش می‌کند ضد ظلم، بی عدالتی، استعمار است. انقلاب اسلامی طرفدار مظلوم، وحدت و عزت امت اسلامی است. از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز احساس مردم پاکستان به امام راحل رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به این اعتبار است.

وی اظهار کرد: علاوه بر همسایه بودن احساس مردم پاکستان این است که ملت ایران در صحنه هستند و نسبت به ظلم، نظام سلطه حساسیت دارند و مبتنی بر آموزه‌های دینی علیه ظلم و نجات مظلومان، فریاد می‌زنند. از این جهت ملت پاکستان و ایران در کنار یکدیگر هستند.

رئیس جمهور گفت: همین امروز بعد از ۶ ماه اگر بمباران ظالمانه رژیم صهیونیستی قطع شود پیروز میدان کیست؟ گروه مقاومت که نیروی دریایی، زمینی و هوایی و نیروی پیچیده باابزار و سلاح ندارد به میدان آمده و توانسته رژیم تا دندان مسلح را که پول رسانه و تمامی امکانات را در اختیار دارد شکست دهد و این چیزی شبیه معجزه است.

وی افزود: تا امروز رژیم صهیونیستی به هیچ کدام از اهداف خود نرسیده است. امروز اگر بخواهیم میدان را تحلیل کنیم پیروز میدان فلسطین و گروه مقاومت ومردم غزه هستند و رژیم صهیونیستی و حامیانش شکست خورده اند. این نصرت الهی است. یقین داریم در همین کودک کشی هاخداوند دست انتقامی قرار داده است که به حیات ننگین رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

رئیس جمهور با بیان اینکه این سفر به دعوت رییس جمهور پاکستان انجام شد ومذاکرات از صبح امروز در ابعاد مختلف با مقامات کشور برگزار شد، گفت: اراده دو کشور بر توسعه روابط در تمامی حوزه‌های سیاسی، اقتصادی تجاری، علم و فناوری و فرهنگی است، امیدواریم بعد از این سفر رشد و توسعه روابط دوکشور را به شکل فزاینده‌ای شاهد باشیم.

وی بیان کرد: از همین تریبون سلام رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران را خدمت شما ابلاغ میدارم و امیدوارم روز به روز بر شوکت و عزت و امنیت و وحدت و انسجام ملت پاکستان افزوده شود و ارتباط دوکشور و دو ملت و ملت‌های اسلامی روز به روز بیشتر شود و دست مکر و حیله نظام استکباری برای مردم جهان افشا و عریان شود.

او خاطر نشان کرد: در اتفاقات غزه می‌توان واقعیت آمریکا و غرب را مشاهده کرد هرکس می‌خواهد به حقیقت اینها پی ببرد به دست به ظاهر نرم آنها ننگرد و دست چدنی آنها را ببینند، حقیقت غرب تابلویی است که در غزه ترسیم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • رئیسی: اگر اسرائیل بار دیگر به خاک ایران تعرّض کند، معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • نشانه‌های پایان رژیم منحوس
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و پاکستان بر توسعه روابط همه جانبه است