Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» حاصل مشاهدات خبرنگاری مصری است که هم در شهر‌های صهیونیست‌نشین و هم در شهر‌های فلسطینی‌نشین حضور یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، یکی از موضوعات مهم دین اسلام دعوت به تفکر و اندیشه است. اهمیت تفکر آنچنان است که آن را از بهترین عبادت‌ها شمرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایام ماه پرفضیلت رمضان، ماه نزول قرآن یکی از فرصت‌های مناسب برای تدبر و اندیشیدن است. خبرگزاری آنا در پرونده «سی روز سی کتاب» بنا دارد کتاب‌هایی مناسب مطالعه در این ماه پربرکت را معرفی کند.

در بیست‌وهشتمین روز و آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و در روز جهانی قدس شما را با کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» آشنا می‌کنیم.

کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» حاصل مشاهدات عاطف حزین؛ خبرنگار مصری است که توسط وحید خضاب به فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

برای کسانی که در صحنه جنگ حضور دارند اعم از جنگ نظامی، سیاسی، فرهنگی یا اقتصادی یکی از مهم‌ترین مسائل، شناخت دشمن است. «دشمن‌شناسی» از حیاتی‌ترین کلید‌های موفقیت در نبرد به شمار می‌رود و این بر کسی پوشیده نیست. آنچه اهمیت این کتاب را بیشتر می‌کند آن است که «دشمن‌شناسی» تبدیل به کلیدواژه‌ای برای کسانی که بعضاً در پی ارضای غریزه «خیال‌بافی» یا حتی غریزه «فحاشی» خود هستند، شده است! نگاهی به «بعضی» از کتاب‌های دشمن‌شناسی نشان می‌دهد که در این آثار، بسیاری از دوستان، یا دستکم افراد بی‌طرف، «دشمن» تلقی شده‌اند و از آن گذشته، در شناخت آن‌ها هم تنها چیزی که رخ نداده، «شناخت» است.

رژیم صهیونیستی بدون تردید بزرگ‌ترین دشمن حالا حاضر ما در صحنه منطقه‌ای و به یک معنا، در صحنه جهانی به شمار می‌رود، دشمنی که تمامی ابعاد و عرصه‌ها را در برگرفته است. این دشمنی نه تنها یک دشمنی دینی و سیاسی، بلکه حتی یک دشمنی ملی است و این باید قاعدتاً برای کسانی که به بُعد ملی‌گرایانه توجه دارند، نیز حائز اهیت باشد.

راه‌های گوناگونی برای شناخت این دشمن وجود دارد، اما شاید یکی از بهترین راه‌ها، بررسی مسائلی باشد که خود صهیونیست‌ها درباره خود گفته و نوشته‌اند یا کسانی با حضور در بین آن‌ها یا مناطق تحت سیطره‌شان، قلمی زده‌اند. طبعاً مورد دوم، بیشتر شکل سفرنامه یا خاطرات خواهد داشت؛ و بدیهی است، علاوه بر تأمین هدف پیش‌گفته، خالی از جذابیت هم نخواهد بود.

کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» حاصل مشاهدات عاطف حزین؛ خبرنگار مصری است که در سال ۱۹۹۶ به فلسطین اشغالی سفر کرده و هم در شهر‌های صهیونیست‌نشین از قبیل تل‌آویو حضور یافته و هم در شهر‌های فلسطینی‌نشین مانند غزه. او که به تعبیر خودش برای «شناخت آینده روند صلح» راهی سرزمین‌های اشغالی شده، در طول سفر، هم با شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و غیرفلسطینی و هم با مردم عادی دیدار و گفتگو داشته و مشروح این گفتگو‌ها را در کتاب خود درج کرده است. به این ترتیب، با خواندن کتاب او، شناختی دقیق‌تر از آنچه در سرزمین‌های اشغالی می‌گذشته به دست خواهیم آورد.

کتاب «اسرائیلی که من دیدم؛ نه صلح، نه حرف اضافه!» در قطع رقعی و ۱۹۲ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: فلسطین ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس سی روز سی کتاب ماه رمضان 99 هم در شهر نه حرف اضافه نه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • یمن عملیات اخیر خود علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی را تشریح کرد
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی
  • شلیک ده‌ها موشک به شهر اشغالی صفد
  • روایت رشادت های شهیدچمران در مستند رادیویی قهرمان ایرانی