Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: بیش از ۷۰ سال است که از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد. در طول این مدت، صهیونیست‌ها برای تضمین بقای خود در سرزمینی که هیچگاه متعلق به آنها نبوده است، جنایت‌های فراوانی را علیه مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده‌اند؛ جنایت‌هایی که به دلیل حجم گسترده آنها در طول سال‌های متمادی، به امری عادی و روزمره برای افکار عمومی تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحال حاضر میلیون‌ها شهروند فلسطینی توسط صهیونیست‌ها از خانه و کاشانه خود آواره شده و هزاران تَن دیگر نیز به دلیل ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و رفتارهای قلدرمآبانه صهیونیست‌ها در بند این رژیم گرفتار شده‌اند. علاوه براین، تعداد بی‌شماری از فلسطینیان نیز از زمان اشغال سرزمین‌مادری‌شان تاکنون به شهادت رسیده و یا در جریان درگیری با نظامیان تا دندان‌مسلح صهیونیست، زخمی و یا حتی معلول شده‌اند.

از همین روی، روز جهانی قدس روزی است که در آن ملت‌های مسلمان و آزاده نسبت به تمامی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اعلام انزجار کرده تا نشان دهند که مسأله فلسطین همچنان زدنده است و علیرغم تلاش‌ها برای به حاشیه راندن آن، هیچگاه فراموش نمی‌شود. در همین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «فوزی برهوم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس ترتیب داده است که مشروح آن از نظر می‌گذرد.

*همانطور که می‌دانید روز قدس از اهمیت ویژه ای در مسأله فلسطین برخوردار است و ملت‌های مسلمان و آزاده در این روز صراحتاً اعلام می‌کنند که تا پایان راه در کنار مسأله فلسطین می‌ایستند و اجازه به حاشیه رانده شدن آن را نمی‌دهند. ارزیابی شما از روز جهانی قدس و اهمیت آن چیست؟

روز جهانی قدس روزی است که در آن بر جایگاه ویژه قدس اشغالی، مسجدالاقصی و همچنین مسأله فلسطین تأکید می‌گردد. در این روز اعلام می‌شود که قدس و مسجدالاقصی در قلب تمامی امت اسلامی قرار دارند. در این روز، امت اسلامی اعلام می‌کند هر اندازه هم که حجم توطئه‌ها علیه قدس و مسأله فلسطین افزایش یابد اما آنها مسأله فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

روز جهانی قدس، از اهمیت استراتژیکی برخوردار است. این روز، نماد مخالفت امت اسلامی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اشغال فلسطین و غارت ثروت‌های آن استروز قدس نماد مخالفت امت اسلامی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اشغال فلسطین و غارت ثروت‌های آن است. در این خصوص لازم به ذکر است که امت اسلامی باید به منظور مواجهه و رویارویی هرچه قدرتمندانه‌تر با دشمن صهیونیستی، وحدت خود را تقویت کند. امروز لازمه آزادسازی قدس اشغالی وحدت امت اسلامی است. ما معتقدیم که آزادسازی قدس اشغالی یک تکلیف بر دوش امت اسلامی است. تحقق این مهم، جزئی از مسئولیت همگان است. آزادسازی قدس، تنها مسأله زمان است.

*از زمان اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، این رژیم تلاش فراوانی در مسیر خریداری مشروعیت برای خود انجام داده است. به نظر شما آیا تل آویو در این زمینه دستاوردی برای خود محقق ساخته است؟

واقعیت آن است که رژیم صهیونیستی از زمان اشغال فلسطین از حمایت‌های نامحدود سیاسی، نظامی و امنیتی ایالات متحده آمریکا برخوردار بوده است. در این میان، رژیم صهیونیستی از حمایت‌های کشورهای غربی نیز برای بسط سلطه و هیمنه هرچه بیشتر خود بر فلسطینیان بهره برداری کرد. افزون بر این، سازمان ها و رژیم‌های عربی نیز با صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین همصدا و هم نوا شدند.

در خصوص تلاش‌های رژیم صهیونیستی در زمینه تحقق مشروعیت برای خود باید بگویم که توافق اسلو این مشروعیت را به تل آویو داد. با این وجود، رژیم صهیونیستی چه در میان گروه‌های مقاومت و چه در میان ملت فلسطین هیچگاه موفق به کسب مشروعیت نشد. مقاومت فلسطین به پشتوانه ملت خود همواره اعلام کرده است که با حضور اشغالگرایانه صهیونیست‌ها در اراضی خود مخالف است.

ما در حال حاضر مصمم به اخراج اشغالگران صهیونیست از خاک خود هستیم و هر بهایی را هم که لازم باشد در این مسیر می‌پردازیم. در سطح ملت‌های جهان عرب و جهان اسلام هم به خوبی مشخص است که رژیم صهیونیستی از هیچ مشروعیتی برخوردار نیست در سطح ملت‌های جهان عرب و جهان اسلام هم به خوبی مشخص است که رژیم صهیونیستی از هیچ مشروعیتی برخوردار نیست. ملت‌های جهان عرب و جهان اسلام حمایت زیادی از مسأله فلسطین و فلسطینیان به عمل می‌آورند. آنها دوستدار ملت فلسطین هستند.

بر اساس آنچه که گفته شد، پر واضح است که رژیم صهیونیستی امروز با بحران «فقدان مشروعیت» چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی مواجه است. این رژیم تنها توانسته یک مشروعیت دروغین و جعلی را برای خود ایجاد کند. رژیم صهیونیستی تاکنون در سلب هویت اسلامی فلسطین ناکام مانده و من صراحتاً اعلام می‌کنم که ما تا زمان بازپس گیری تمامی حقوق سلب‌شده خود از اشغالگران، از مبارزه دست نخواهیم کشید.

*نگاهی به تحولات اخیر نشان می‌دهد که روند عادی سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی به مرحله علنی رسیده است. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟

با کمال تأسف باید گفت که برخی رژیم‌های عربی از تمامی اصول و ارزشهای اخلاقی عدول کرده اند و تلاش می‌کنند تا حقایق را وارونه جلوه دهند. هدف این رژیم‌ها تثبیت ارکان رژیم صهیونیستی در منطقه است تا بدین ترتیب، گروه‌های مقاومت با مشکل مواجه شوند. این به مثابه تحریف تاریخ است.

متأسفانه برخی رژیم‌های عربی توافقنامه‌هایی را هم با رژیم اشغالگر صهیونیستی امضا کرده اند که البته تمامی این توافقنامه‌ها در تعارض جدی با منافع و مصالح ملت‌هایشان است. به اعتقاد ما توافقنامه‌های امضا شده میان رژیم‌های عربی و تل آویو، تهدیدی برای امنیت ملت‌ها محسوب می‌شود. توافقنامه‌های امضا شده میان رژیم‌های عربی و تل آویو، تهدیدی برای امنیت ملت‌ها محسوب می‌شود

ما بر این باور هستیم که جنب و جوش‌ها در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در نهایت با موفقیت مواجه نخواهد شد. علت هم آن است که ملت‌ها امروز بیدارند و از بصیرت بالایی برخوردار هستند. رژیم هایی که در این مسیر حرکت می کنند در برابر ملت هایشان رسوا خواهند شد. 

*ارزیابی شما از آینده رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین چیست؟ آیا این رژیم می‌تواند افق‌های روشنی را در پیش روی خود ببیند؟

به ضرس قاطع اعلام می‌کنم که رژیم صهیونیستی هیچ آینده‌ای در اراضی اشغالی فلسطین ندارد. مقاومت در آینده نیز ادامه خواهد داشت و ما شاهد اشکال مختلف مقاومت خواهیم بود. ابزارهای مبارزه با دشمن صهیونیستی بسیار کوبنده خواهند بود.

در عین حال، ملت فلسطین نیز مصمم به ادامه راه مبارزه و جهاد علیه صهیونیست‌ها است. بدین ترتیب، ما با تکیه بر دو گزینه «مقاومت» و «بصیرت مردمی» در سطح فلسطین و امت اسلامی، روزی موفق به اخراج صهیونیست‌ها از خاک خود خواهیم شد و حقوق سلب شده فلسطینیان را بازپس خواهیم گرفت.

*به عنوان سوال آخر، یکی از مهمترین تحولاتی که در عرصه مسأله فلسطین رخ داد، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی بوده است. به نظر شما آیا این اقدام واشنگتن توانست مصالح و منافع صهیونیست‌ها را به خوبی تأمین سازد؟ آیا این سیاست آمریکایی‌ها پیروزی بزرگی را برای تل آویو به ارمغان آورد؟

به این نکته توجه داشته باشید که سلسله سیاست‌های مختلف ازجمله انتقال سفارت آمریکا به قدس، شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، هیچیک نتوانسته و نمی‌توانند واقعیت موجود در اراضی فلسطین را تغییر دهند. هیچیک از این سیاست‌ها نمی‌توانند هویت اسلامی فلسطین را از آن سلب کنند.صهیونیستها با الحاق کرانه باختری نمی‌توانند هویت اسلامی فلسطین را از آن سلب کنند

افزون بر این، سیاست‌های مذکور ایالات متحده آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی منجر به تقویت وحدت میان فلسطینیان و بیشتر شدن عزم و اراده آنها در بکارگیری گزینه مقاومت علیه صهیونیسم شده است. به ضرس قاطع می گویم که تمامی اقدامات آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی تنها موجب می‌شود تا مردم فلسطین بیش از پیش در مقابل این رژیم بایستند و با آن مبارزه کنند.

این اقدامات و سیاست آمریکایی‌ها همچنین بر نفرت فلسطینیان و امت اسلامی از صهیونیست‌ها می‌افزاید و سلسله حمایت‌های مختلف از مسأله فلسطین را افزایش می‌دهد. بنابراین، سیاست‌های مورد اشاره نه تنها موجب نابودی مسأله فلسطین نشده است بلکه در تقویت حمایت ها از آن نیز مؤثر بوده است.

کد خبر 4929563

منبع: مهر

کلیدواژه: فوزی برهوم فلسطین روز قدس 99 ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی فلسطین روسیه افغانستان ایران سوریه شیوع کرونا دونالد ترامپ امارات متحده عربی اسرائیل رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس رژیم های عربی مسأله فلسطین اشغال فلسطین توافقنامه ها صهیونیست ها امت اسلامی قدس اشغالی ملت فلسطین برای خود سیاست ها حمایت ها رژیم ها تل آویو ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، آیت الله اختری در نخستین اردوی تخصصی دانش آموزی با عنوان طوفان الاقصی در کیش، گفت: هفتاد سال قبل با خیانت برخی‌ها رژیم صهیونیستی ایجاد شد و تبدیل به عامل تفرقه و جنایت در منطقه شده است.

وی با بیان اینکه از نخستین روز شکل گیری این رژیم جعلی، مقاومت نیز آغاز شد، افزود: اوج ایستادگی و مقاومت به طوفان الاقصی ختم شد و عملیات طوفان الاقصی برای همیشه در تاریخ و یاد‌ها باقی خواهد ماند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، وعده صادق عملیات تنبیهی نیرو‌های مسلح کشورمان علیه رژیم صهیونیستی را بی نظیر دانست و گفت: سپاه اسلام بر سپاه کفر غلبه کرد و ضرب شستی بود علیه رژیم پوشالی صهیونیستی و وظیفه داریم ابعاد مهم این عملیات را برای مردم تبیین کنیم.

آیت الله اختری با بیان اینکه دوست و دشمن باور نمی‌کردند که بتوانیم رژیم صهیونیستی را در خاک خودش هدف قرار دهیم و چهره این ببر کاغذی را نمایان کنیم، گفت: عملیات وعده صادق در دنیا بی نظیر است.

امام جمعه کیش هم در یادواره شهدای دانش آموزی غزه با گرامیداشت یادوخاطره شهدای مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان گفت: پیروزی قطعی از ملت فلسطین است و مقاومت تا رهایی قدس از چنگال صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

ناصر ابو شریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران هم گفت: از زمان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ۱۴ فروردین امسال ۱۶ هزار دانش آموز شهید و زخمی شده اند و صد‌ها استاد و معلم جان خود را در بمباران‌ها از دست داده ند.

ناصر ابو شریف، گفت: یکی از اهداف صهیونیست‌ها تخریب زیر ساخت‌های آموزشی است و ۸۰ درصد مکان‌های آموزشی در غزه تخریب شده است و مابقی نیز بعنوان پناهگاه و درمانگاه مورد استفاد قرار می‌گیرد و ۷۰۰ هزار دانش آموز و دانشجو در غزه آینده آموزشی ندارند.

وی افزود: آمریکا شریک جرم صهیونیستهاست و حمایت‌های آنها باعث افزایش شمار شهدا در نوار غزه شده است.

ناصر ابو شریف گفت: امریکا با اختصاص بودجه ۳۶ میلیارد دلاری امکانات جدید در اختیار ارتش صهیونیستی برای کشتار بیشتر مردم غزه قرار داده است.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در شمال فلسطین اشغالی
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی
  • آژیر خطر در کریات شمونا و ۸ شهرک دیگر به صدا درآمد
  • ویلیام برنز: اگر ما نبودیم‌، اسرائیل در مقابل ایران قادر به دفاع از خود نبود/ رسانه‌های صهیونیستی: سکوت کامل نتانیاهو نشان دهنده دردسری استراتژیک است که حمله ایران برای او ایجاد کرده است/ کمبود آب شرب غزه را در آستانه فاجعه قرار داده است +عکس و فیلم
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • «حزب‌الله» و «القسام» مواضع نظامیان صهیونیست را راکت‌باران کردند
  • فلسطین همه معادلان رژیم صهیونیستی را بر هم زده است