Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:12:15 GMT

بودجه دفاعی ۲۰۲۰ چین ۱۷۱ میلیارد دلار اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۳۹۵

بودجه دفاعی ۲۰۲۰ چین ۱۷۱ میلیارد دلار اعلام شد

گزارش روز جمعه روزنامه گلوبال تایمز چین حاکی است که احتمالا امسال ۳ درصد افزایش برای بودجه ارتش چین در نظر گرفته شده است که با این حساب معادل ۱۷۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

این روزنامه نوشته است بر اساس برخی از تخمین ها، ارزش بودجه ارتش آزادیبخش خلق چین برای سال ۲۰۲۰ میلادی بین ۳ تا ۵ درصد رشد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش حاکی است که چین برای «توسعه نظامی» خود لازم است بودجه بیشتری اختصاص دهد اما با توجه به همه گیری کرونا و شرایط امروز کشور و جهان، این روند افزایش بودجه کندتر خواهد شد.

بودجه دفاعی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی به نسبت یک سال قبل از آن ۷.۵ درصد رشد کرد از سال ۲۰۱۶ میلادی رشد سالانه بودجه ارتش چین «تک رقمی» بوده است.

بیانیه ارتش چین نشان می دهد که بودجه نظامی این کشور نزدیک به ۲ درصد از کل رشد تولید ناخالص داخلی تنظیم شده است اما این رقم در طول یک دهه گذشته معادل ۱/۳ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی بوده است.

گلوبال تایمز همچنین به «تهدید برخی کشورهای غربی بخصوص آمریکا» اشاره کرده و افزوده است تهدیدها در دریای جنوبی،  دریای شرقی و تنگه تایوان روبه افزایش است.

"لی جیه" کارشناس مسایل نظامی در پکن می گوید که چین با نظرداشت تهدیدهای فزاینده از سوی آمریکا، لازم است که قدرت نظامی خود را افزایش داده و در راستای مدرن سازی ارتش حرکت کند.

منبع: روزنامه گلوبال تایمز برچسب‌ها دفاعی چین اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاعی چین اشتغال زایی دفاعی چین اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین

به گزارش قدس آنلاین، جان آکیلینو رئیس فرماندهی منطقه هند- اقیانوس آرام آمریکا امروز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران در توکیو مدعی شد که اقتصاد چین تحت تأثیر آشفتگی در بخش املاک و مستغلات قرار گرفته و نرخ رشد اقتصادی رسمی آن «واقعی» نیست.

وی همچنین افزود که چین، هزینه به شدت بیشتری در حوزه نظامی نسبت به افزایش ۷.۲ درصد اعلام شده در ماه گذشته، انجام می‌دهد.

آکیلینو که ماه آینده سمت خود را واگذار می‌کند، ادعا کرد: با وجود اقتصاد ناموفق، یک تصمیم آگاهانه (از سوی چین) برای تامین قابلیت‌های نظامی وجود دارد. این برای من نگران کننده است.

درحالیکه ایالات متحده در نزدیکی آب‌های تحت کنترل چین به تازگی رزمایش مشترکی را با فیلیپین آغاز کرده است، رئیس فرماندهی منطقه هند- اقیانوس آرام آمریکا مدعی لفاظی‌ها و اقدامات تهاجمی فزاینده چین در دریاهای جنوبی و شرقی چین، به ویژه پیرامون جزیره مرجانی توماس شول دوم و تایوان، شده است.

روز گذشته یک مقام نظامی ارشد چین در جریان میزبانی این کشور از مقام‌های نیروهای دریایی کشورهای مختلف از جمله غربی‌ها، هشدار داد که دریای جنوبی چین نباید به محل قدرت‌نمایی کشورها تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • خشم آمریکا از افزایش هزینه‌های دفاعی چین
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید