Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:24:24 GMT

روز قدس روز تقابل آشکار حق علیه باطل است

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۶۷۵۹

روز قدس روز تقابل آشکار حق علیه باطل است

حجت الاسلام علی خاتمی و فتح الله حقیقی با صدور بیانیه مشترکی به مناسبت فرا رسیدن روز قدس خاطرنشان کردند: روز قدس میراث گران‌بهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشانی از عمق دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است که اعتقاد و پایبندی‌اش به اندیشه وحدت و انسجام اسلامی مقابل زورگویان عرصه جهانی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ایشان یادآور شدند: صهیونیست غاصب باید بداند حکومت اسلامی و به ویژه مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را محکوم می‌کنند. 
امام جمعه و استاندار زنجان افزودند: امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و جهان اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه‌تر از سال‌های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند. 
حجت الاسلام خاتمی و حقیقی یادآور شدند: شکی نیست پاسداشت موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام و دفاع از مظلوم، واجب شرعی و در هر شرایطی تعطیل‌ناپذیر است و ملت های مسلمان باید به هوش باشند که مسأله فلسطین همچنان مسأله اول امت اسلامی است و بدانند این وعده خداوند که «باطل ماندنی نیست»، قطعی است انشاءالله و در این روز همه گوش به فرمان منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم تا با رهنمودهای ایشان در مسیر مقابله با جبهه کفر، استکبار و آرمان فلسطین بیش از گذشته و مصمم تر گام برداریم. به امید پیروزی دائمی حق علیه باطل به دست منجی عالم بشریت در جهان.

برچسب‌ها استانداری زنجان امام جمعه زنجان فتح‌الله حقیقی روز قدس پروندهٔ خبری روز قدس در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری زنجان امام جمعه زنجان فتح الله حقیقی روز قدس استانداری زنجان امام جمعه زنجان فتح الله حقیقی روز قدس روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ

امام خمینی(ره) در سخنانی فرمود یکی از مسائل مهم ما این بود که اسرائیل باید از بین برود. ما اسرائیل را قابل آدم نمی‌دانیم. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یکی از راهبردهای مهم امام خمینی‌(ره) در طول سال‌های مبارزاتی‌شان، حمایت از فلسطین، دشمنی آشکار با اسرائیل و افشا کردن برنامه‌های پنهان صهیونیزم جهانی بود. نامگذاری آخرین روز جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی ایشان، راهبرد دیگری در همان راستای برنامه اسرائیل‌ستیزی و صهیونیزم‌ستیزی امام راحل بود. در واقع امام خمینی اولین عالمی بود که خط مبارزه با اسرائیل را پیش گرفت و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از هیچ تلاشی کوتاهی نکرد. ایشان در قالب بیانیه‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های عمومی مدام از مظومیت مردم فلسطین، لزوم حمایت از آنان و تقبیح اعمال رژیم غاصب صهیونیستی می‌پرداخت و مسلمانان و سران کشورهای اسلامی را دعوت به مبارزه‌ی عملی با آن رژیم منحوس می‌کرد. 

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

به عنوان نمونه در سخنانی فرمود «چه دردناک و مصیبت بار است که در جوار مسلمانان و دولتهای به اصطلاح اسلامی، اسرائیل غاصب این چنین جسورانه و فاتحانه به مردم مظلوم لبنان، به خواهران و برادران عزیز بیروتی تجاوز کند، و به جای آنکه دولت‌های کشورهای اسلامی به دفاع که یک فریضه الهی و انسانی است برخیزند، این چنین نرمش نشان دهند.» (29شهریور 1361) یا ایشان در پیام برائت سال 1366، درباره مسئله فلسطین خطاب به مسلمانان چنین می‌فرماید: «ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میز مذاکره‌ها، و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه‌دار کنند» و بعد درباره لزوم مبارزه علمی با رژیم منحوس اسرائیل فرمود «مسئولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملتهای مسلمان از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه‌کن کردن آن، دست نخواهند کشید و به یاری خداوند تعالی از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوی امت محمد-صلی الله علیه و آله و سلم - و امکانات کشورهای اسلامی باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‌های مقاومت حزب الله در سراسر جهان، فلسطین را از چنگال [صهیونیستها] خارج کرد.»

امام خمینی‌(ره) در سخنی دیگر، یکی از اهداف انقلاب اسلامی را نابودی اسرائیل معرفی می‌کنند و بعد از لزوم متحد شدن مسلمانان علیه آن رژیم غاصب می‌گویند. کلیپی را در این باره مشاهده می‌کنید.

.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالی اسرائیل را در هم کوبید
  • حرکت بزرگ سپاه اسلام امیدی در دل مستضعفان جهان ایجاد کرد
  • تقابل اسراییل با سپاه نابودی رژیم صهیونیستی را محقق خواهد کرد
  • تقابل اسراییل با سپاه، نابودی صهیونیست را محقق می‌کند
  • نظر قهرمان جهان درباره تقابل یزدانی و قاسمپور پیش از المپیک +فیلم
  • جنگ روانی کم از جنگ نظامی نیست
  • فراخوان حماس برای تشدید تقابل با اشغالگران در کرانه باختری
  • هنر و رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی است
  • عقب نشینی آشکار وزیر اسرائیلی از تقابل با ایران
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ