Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه اردن و امیر قطر تلفنی درباره تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا گفت‌وگو کردند. ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، "عبدالله دوم" پادشاه اردن و "تمیم بن حمد آل ثانی" امیر قطر، عصر پنجشنبه درباره تحولات منطقه و تلاش‌ها برای مبارزه با ایپدمی کرونا تلفنی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملک عبدالله و شیخ تصمیم طی این گفت‌وگوی تلفنی، فرا رسیدن عید سعید فطر را به هم تبریک گفتند.

تا روز پنجشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اردن به 684 نفر و شمار فوتی‌ها به 9 نفر رسید. قطر نیز از افزایش شمار مبتلایان به 38651 نفر و شمار قربانیان به 17 نفر خبر داد.

روابط اردن و قطر، پس از تبادل سفرا از اواسط 2019 و کمک 500 میلیون دلاری دوحه به امان، شاهد جهش چشمگیری شده است.

امیر قطر در 23 فوریه گذشته، برای نخستین بار از آغاز بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس در سال 2017، به اردن سفر کرد.

امان در گامی به عنوان همبستگی با عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر، که روابط‌شان با قطر را در ژوئن 2017 قطع کردند، سفیرش را از دوحه خارج کرد.

انتهای پیام/

 

R1016196/P36442/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امیر قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که ماکرون در تماس تلفنی با نتانیاهو گفته است که پاریس مصمم به جلوگیری از تشدید تنش منطقه‌ای است.

همچنین ماکرون در تماس با نتانیاهو اینطور ادعا کرده است که فرانسه مصمم به افزایش اقدامات علیه تلاش‌های ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه است.

رئیس جمهور فرانسه در جریان این تماس تلفنی تاکید کرده است که فرانسه در حال کار بر روی کاهش تنش بین اسرائیل و لبنان و همچنین خواستار یک آتش بس فوری و پایدار در غزه است.

گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه