Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس های دهم و یازدهم با اتخاذ مواضعی قاطع، روز قدس را ندایی جهانی علیه نژادپرستی و کودک کشی و تنفر از رژیم صهیونیستی را محور وحدت تمامی مسلمانان دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بعد از پایان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۷، انگلستان اعلام کرد سال بعد از فلسطین بیرون خواهد رفت و اداره آن را به سازمان ملل خواهد سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه ای فلسطین را به سه قسمت تقسیم کرد. ۴۳ درصد آن را در اختیار عرب ها و ۵۶ درصد آن را در اختیار یهودیان قرار داد و بیت المقدس نیز بین المللی اعلام گردید. زمانی که قیمومت بریتانیا بر فلسطین در ۱۵ مه ۱۹۴۸ به پایان رسید در واقع تمامی نهادهای سیاسی فلسطینی از بین رفته بود و هیچ سازمانی برای پر کردن خلاء موجود، وجود نداشت. صهیونیستها که بر نواحی کشور یهود در قطعنامه تقسیم مسلط بودند یک شورای موقت حکومتی مرکب از ۳۸ عضو تأسیس کردند که به نوبه خود یک کابینه ۱۳ نفره را انتخاب کرد. همان روز «دیوید بن گوریون» که بعداً مقام نخست وزیری و وزارت دفاع را به عهده گرفت، تشکیل دولت را اعلام کرد. بلافاصله بعد از این اعلام، دولتهای ایالات متحده آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی، اسرائیل را به رسمیت شناختند و تاریخ منحوس رژیم غاصب صهیونیستی آغاز شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، استکبار جهانی و در راس آن آمریکا و اسرائیل منافع خود را در خطر دیدند. این خطر زمانی محسوس تر شد که رهبر کبیر انقلاب اسلامی، در روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در پیامی خطاب به مسلمین ایران و جهان، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامید و از مسلمانان جهان و دولت های اسلامی خواست برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

این مراسم که ابتدا در کشور ایران برگزار شد، سال به سال با استقبال بیشتر کشورهای اسلامی و حتی غیراسلامی رو به رو شد تا جایی که اکنون و با گذشت ۴ دهه از اعلام روز جهانی قدس، بیش از ۸۰کشور دنیا این روز را با برگزاری مراسمی گرامی میدارند و خواستار پایان حکومت غاصب صهیونیستی هستند.

امسال با شیوع گسترده ویروس کرونا در اقصی نقاط دنیا، محدودیت هایی در برگزاری این مراسم وجود دارد و به همین دلیل تصمیم بر آن شد تا در آخرین جمعه ماه رمضان، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتگوی زنده تلویزیونی با ملت های سراسر دنیا، مطالب مهمی را در خصوص مسئله فلسطین و روز جهانی قدس بیان کنند. سخنانی که قطعا با بازخورد گسترده ای در خبرگزاری های داخلی و خارجی مواجه خواهد شد.

هر ساله علاوه بر رهبر انقلاب اسلامی، مقامات دیگر کشور، از رئیس جمهور گرفته تا رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس، در روز قدس با اتخاذ مواضعی قاطع و محکم، خواستار نابودی رژیم نامشروع صهیونیستی هستند.

امسال و در آخرین روزهای مجلس دهم نیز، نمایندگان مردم با تصویب دو فوریتی طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، عزم راسخ ملت ایران برای مقابله با این رژیم غاصب را به گوش جهانیان رساندند.

دیارآفتاب در راستای رسالت خود، با چند نماینده مجلس دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی مصاحبه هایی ترتیب داده تا نظر آنان را در خصوص روز قدس و آرمان فلسطین، بداند.

سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس دهم:

روز قدس یک ندای جهانی علیه نژاد پستی و کودک کشی است

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به روز قدس گفت: قدس قبله اول مسلمین است و قطعه ای جدا نشدنی از سرزمین اسلامی است.

وی افزود: امروز قدس تحت تأثیر بی سابقه ترین جنایات و ظلم ها در تاریخ قرار گرفته و قدرت های زورگو و نژاد پرست امروز همه دست در دست یکدیگر دادند تا این سرزمین اسلامی را غصب کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع فلسطین یک ظلم بی سابقه به مردم فلسطین شده، گفت: روز قدس فریاد بلند دفاع از مردم فلسطین است و بدین جهت اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی قبله اول مسلمانان را اشغال کرده است و یک همدلی و هماهنگی در جوامع اسلامی باید شکل گیرد تا قبله اول مسلمانان آزاد شود، افزود: رژیم صهیونیستی یک رژیم نژاد پرست و کودک کش است و روز قدس یک ندای جهانی علیه نژاد پستی و کودک کشی است.

سلیمی با اشاره به اینکه روز قدس یک ندای جهانی علیه نژاد پستی و کودک کشی است تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی تاکنون خون صدها هزار نفر بی گناه را به ناحق ریخته است و روز قدس دفاع از این مظلومان است.

وی با تأکید بر اینکه قدس همواره به عنوان روز آزادی خواهان جهان باقی خواهد ماند، گفت: قطعا قدس به عنوان قبله اول مسلمانان و یک روز به یادماندنی برای همه و نه تنها مسلمانان بلکه همه ملت های آزادی خواه باقی خواهد ماند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امسال با توجه به شرایطی که در منطقه و جهان است نیاز است به این روز اهمیت داده شود و امروز زنده نگه داشتن روز قدس بیش از پیش اهمیت دارد.

آصفری منتخب مجلس یازدهم:

مسئله فلسطین دغدغه همه آزادی خواهان جهان است

محمدحسن آصفری، منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم در گفتگو با دیارآفتاب با اشاره به روز قدس و مطالبه جامعه جهانی برای نابودی اسرائیل؛ گفت: مسئله فلسطین امروز متعلق به بخش خاصی نیست و امروز مسئله فلسطین دغدغه همه ملت های مسلمان و آزادی خواهان جهان است.

وی افزود: فلسطین امروز به نماد مبارزه با استکبار تبدیل شده و ملت فلسطین هم به ملت آزادی خواه در برابر زیادی خواهان دنیا تبدیل شده است.

منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۰ سال از روز نکبت که رژیم صهیونیستی که سرزمین های مسلمان را اشغال کرده می گذرد، گفت: رژیم جعلی صهیونیستی در اهداف شوم و پلید خود مسئله نیل تا فرات را دنبال می کرد و همچنان که در پرچم این رژیم به شکل دو نوار آبی آمده این هدف دنبال می شد و به دنبال غصب تمام سرزمین های نیل تا فرات بود.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شد انتفاضه ملت فلسطین روز به روز نماد جهانی به خود بگیرد و روز قدس به عنوان یک مسئله مهم برای ملت های اسلامی و دنیا مطرح باشد.

آصفری با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) با نگاه تیزبینانه ای که داشتند برای اتحاد و انسجام ملت های مسلمان جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند، گفت: این مسئله باعث شد تا کسی مسئله فلسطین را فراموش نکند.

وی تصریح کرد: قبل از پیروی انقلاب اسلامی موضوع فلسطین در حال فراموش شدن بود و اسرائیل روز به روز در حال غارت ها و غصب بیشتری بود و در حال توسعه شهرک نشینی خود بود.

منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه شکل گیری انقلاب اسلامی حرکت اسرائیل در منطقه را متوقف کرد، گفت: انقلاب اسلامی جلوی اقدامات روبه جلو و تلاش های اسرائیل را گرفت و یک اتحاد و انسجام برای ملت های مسلمان به وجود آمد که همه در مقابل زورگویی های این رژیم غاصب ایستادگی کنند.

وی افزود: امروز رژیمی که دنبال نیل تا فرات بود به برکت تفکر امام و انقلاب اسلامی دنبال این است که حدأقل بتواند منطقه خود را حفظ کند و آن را از دست ندهد و امروز به برکت روز قدس رژیم غاصب صهیونیستی بر سرجای خود نشسته است.

آصفری با اشاره به اینکه یک روز اسلحه ملت فلسطین سنگ و کلوخ بود اما امروز مردم فلسطین مجهز به سلاح شدند، گفت: امروز ملت فلسطین در مقابل با هرگونه تهاجم رژیم صهیونیستی پاسخی درخور به آنها می دهند و با موشک هایی که در اختیار دارند توانسته اند در برابر جنایت های اسرائیل دفاع کنند.

وی با تأکید بر اینکه تا زمانی که اسرائیل در منطقه وجود دارد باید به روز قدس اهمیت داد، گفت: امروز پشتوانه رژیم صهیونیستی دولت و سنای آمریکا است و این را قطعا می دانند با اقدامات واهی همچون ایجاد سفارت خانه در فلسطین نمی توانند رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

منتخب مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم با اشاره به آثار و برکات روز قدس بیان کرد: اتحاد و انسجام بین مسلمانان و جلوگیری از پیشروی ها و غصب سرزمین ها توسط اسرائیل از مهمترین آثار روز قدس است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی یک دولت نیست بلکه یک حزب است که برای براندازی کشورهای مسلمان ایجاد شده است.

حسینی نماینده تفرش آشتیان و فراهان:

روز قدس بعنوان تفکری جهانی در دنیا شناخته می شود/تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی نشان دهنده تصمیم قاطع نظام است

محمد حسینی نماینده تفرش آشتیان و فراهان در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص لزوم برگزاری روز جهانی قدس و تاثیر آن بر وحدت و همدلی بیشتر امت اسلامی، گفت: با توجه به شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان نظام جدید مدیریتی در دنیا، نیاز است تا از آرمان های این نظام که در راستای آرمان های اسلام ناب محمدی است، حفظ و حراست شود.

وی با بیان اینکه یکی از آرمان های انقلاب اسلامی در حوزه جهانی، مسئله فلسطین بوده و خواهد بود، افزود: امام راحل(ره) با نگاه عمیق خود، برای وحدت بخشی به مسلمانان دنیا مسئله فلسطین را در نظر داشتند و به آن تاکید کردند. به همین دلیل ایشان آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند.

حسینی ادامه داد: با اینکه این روز ابتدا در کشور ایران گرامی داشته می شد، ولی به تدریج در سراسر دنیای اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی گسترش پیدا کرد و امروز به عنوان تفکری جهانی در سرتاسر دنیا شناخته می شود.

نماینده تفرش آشتیان و فراهان در مجلس دهم، با اشاره به شرارت های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، گفت: امروز با توجه به گسترده شدن جنایات رژیم صهیونیستی نیازمند وحدت و انسجام بیشتری میان تمام مسلمانان دنیا هستیم. البته با توجه به شرایط خاص کرونایی کشور، نیاز است تا با در نظر گرفتن تمهیدات خاص بهداشتی، روز جهانی قدس گرامی داشته شود و شرایط با سال های گذشته متفاوت است.

وی تصریح کرد: بخاطر همین شرایط خاص، نیاز است تا رسانه ها در فضاهای مجازی با تشکیل کمپین های ضد صهیونیستی اقداماتی را انجام دهند تا ضمن ایجاد وحدت و همدلی میان تمام مسلمانان جهان، تجدید میثاقی دوباره با آرمان های انقلاب صورت بگیرد.

حسینی با اشاره به تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در آخرین روزهای مجلس دهم، گفت: خوشبختانه این طرح بدون رای مخالف در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که نشان از تصمیم قاطع انقلاب اسلامی برای مقابله با استکبار جهانی و هر گونه تحرکات رژیم اشغالگر قدس در منطقه است.

منصوری نماینده ساوه در مجلس:

تنفر و انزجار از رژیم صهیونیستی، محور وحدت تمامی مسلمانان است

محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه در مجلس دهم در گفتگو با دیارآفتاب؛ در خصوص لزوم گرامیداشت روز قدس و اهمیت آن، گفت: یکی از محورهای وحدت تمام مسلمانان دنیا، تنفر و انزجارشان از رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری روز قدس، افزود: این روز مهم ترین عامل وحدت میان مسلمانان دنیا است و گرامیداشت این روز، وظیفه ای دینی و اخلاقی برای هر مسلمانی است.

منصوری با اشاره به ظلم چندین ساله رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، ادامه داد: اگر ظلمی به مسلمانی در گوشه ای از دنیا انجام شود، تمام امت مسلمان بر خود وظیفه می دانند تا به پا خیزند و به فریاد او واکنش نشان دهند.

نماینده مردم ساوه در مجلس دهم با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: با اینکه ایران اسلامی مبدا نامگذاری این روز بود، ولی امروزه شاهدیم در بسیاری از کشورهای دنیا روز قدس گرامی داشته می شود.

وی برگزاری روز قدس را لبیک به سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: البته امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی، امکان برگزاری مراسم روز قدس مانند سال های گذشته نیست، ولی نفس گرامی داشتن این روز از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم با نشستن پای سخنرانی مقام معظم رهبری، بار دیگر به آرمان های نظام اسلامی لبیک خواهند گفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محلات و دلیجان در مجلس آخرین جمعه ماه رمضان مجلس شورای اسلامی رژیم غاصب صهیونیستی آزادی خواهان جهان رژیم صهیونیستی استکبار جهانی انقلاب اسلامی مسلمانان دنیا روز جهانی قدس نماینده مردم مسئله فلسطین عنوان روز مجلس دهم ملت فلسطین قبله اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود

رئیس جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر خود به پاکستان، ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» لاهور، در دیدار نخبگان علمی و فرهنگی ایالت پنجاب، ضمن ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی، فرهنگی و زیبای لاهور، روابط دو کشور را فراتر از همسایگی، روابط دینی، فرهنگی، تمدنی و قلبی دانست که باعث پیوندی ناگسستنی بین دو ملت شده است.

وی دانش‌افزایی و تولید علم در مراکز علمی و دانشگاهی را برای کشور‌ها قدرت و ثروت‌آفرین و مایه اقتدار و افتخار ملت‌ها دانست و تصریح کرد: برخورداری از ایمان در کنار علم، شرط موفقیت و سعادت برای فرد و جامعه است؛ علم بدون ایمان و ایمان بدون دانش و علم ره به جایی نمی‌برد.

رئیس‌جمهور اقبال لاهوری را نماد و نمود یک انسان عالم و باایمان معرفی و اظهار داشت: ایشان توانست علم، ایمان، روحیه استقلال‌طلبی، عدالت‌خواهی، حق‌دوستی، انسان‌خواهی و بسیاری صفات عالی دیگر را در وجود خود تجمیع کند.

رئیسی با اشاره به دعوت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشجویان، محققان و اساتید برای تولید علم، از انحصارگرایی علمی در مغرب زمین گفت و افزود: باور داریم فکر و اندیشه ملت‌های مشرق زمین به ویژه مردم عزیز پاکستان و ملت بزرگ ایران، این توانایی را دارد که در حوزه نوآوری‌های فنی و علمی برای دنیا حرف‌های نو داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره ادعای آزاداندیشی دارند، گفت:، اما آنچه در عمل می‌بینیم این است که تعداد زیادی دانشجو را فقط به خاطر حمایت از مردم مظلوم غزه از دانشگاه اخراج می‌کنند، این مسئله با کدام منطق سازگاری دارد و آیا نام آن آزادی اندیشه است!

رئیس‌جمهور ادعای دفاع از حقوق بشر غربی‌ها را نیز مانند ادعای حمایت از آزادی اندیشه آن‌ها فاقد حقیقت دانست و افزود: حمایت آمریکا و غرب از کشته و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی در سرزمین غصب شده غزه، بیانگر این واقعیت است که امروز بزرگترین ناقضان حقوق انسان، آمریکایی‌ها و غربی‌ها هستند و ادعای دفاع از حقوق بشر آن‌ها نیز پوچ است.

رئیسی اظهار داشت: امام راحل از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند که فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و امروز مسئله آزادی قدس نه تنها مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول جهان بشریت است و تردید نداریم که مقاومت ملت قهرمان فلسطین، غزه، فلسطین و قدس شریف را آزاد خواهد کرد. تردید نداریم نفرتی که امروز در جهان اسلام و بلکه جهان بشریت نسبت به صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد شده، تبدیل به دست انتقام ملت‌ها و خاتمه رژیم صهیونیستی و نقطه پایان این رژیم کودک‌کش خواهد شد.

وی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که اگر دنیای استکبار در مقابل دین ما بایستد ما در مقابل تمام دنیای آن‌ها می‌ایستیم، تصریح کرد: امروز ملت ایران در مقابل فساد، زیاده‌خواهی‌ها و ظلم رژیم صهیونیستی ایستاده و پس از این نیز خواهد ایستاد. هر دو ملت ایران و پاکستان مدافع ملت مظلوم فلسطین بوده و این دفاع را با افتخار ادامه خواهند داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت بزرگ ایران این بار رژیم صهیونیستی را برای جنایت و اقدام او در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران که برخلاف همه قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌ها و منشور ملل متحد بود، تنبیه کرد، گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کرده و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.

رئیسی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در این سفر تفاهمات خوبی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: اراده سران دو کشور توسعه روابط در همه زمینه‌هاست و قطعا نتیجه اجرای این تفاهمات باعث ارتقای سطح همکاری‌ها خواهد شد؛ برخی کشور‌ها تلاش زیادی کردند تا به روابط دوستانه ایران و پاکستان خدشه وارد کنند، اما پیوند قلبی دو ملت هرگز از هم گسسته نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • الازهر: خواهان محاکمه فوری رژیم جنایتکار هستیم
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • رئیس جمهور: صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود
  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد