Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام رییس جمهوری و ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها از ۱۷ خرداد ماه برای انجام امور آموزشی و پژوهشی با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی بازگشایی می شوند. اختیار برگزاری امتحانات پایان ترم، نحوه ارزیابی دانشجویان در ترم تحصیلی جاری و زمان به پایان رسیدن این نیمسال با ابلاغ معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی که تعدادشان در کشور به حدود ۳۲۰ موسسه می رسد نیز از این قائده مستثنی نبوده و طبق اعلام پیشین علی آهون منش، رییس اتحادیه این دانشگاه ها یک بازه زمانی سه هفته ای برای کلاس های رفع اشکال دانشجویان در دانشگاه های غیردولتی در نظر گرفته شده است.

اکنون نیز بخشنامه ارزیابی دانشجویان این دانشگاه ها به آنان ابلاغ شد که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت. بر اساس این بخشنامه، ارائه دروس نظری و برخی دروس عملی نیمسال جاری بر اساس تقویم آموزشی کماکان به صورت الکترونیکی ادامه خواهد یافت. با توجه به شرایط خاص به وجود آمده، آخرین روز تشکیل کلاس ها در این نیمسال با تمدید یک هفته نسبت به تقویم آموزشی قبلی در تاریخ ۳۰ خردادماه سال جاری خواهد بود و تمام مستندات کلاس های الکترونیکی از جمله صوت،‌ تصویر و فایل تا قبل از ۳۱ خردادماه در سامانه آموزش های الکترونیکی باید بارگذاری شود.

این بخشنامه می افزاید بازه زمانی امتحانات پایان ترم در این نیمسال از هفتم تیر تا هفتم مرداد ۹۹ است و تمام امتحانات به صورت مجازی و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

بخشنامه دانشگاه های غیردولتی با اشاره به دستورالعمل معاونت آموزشی وزارت علوم در خصوص ارزیابی دروس نیمسال جاری تحصیلی، اعلام می کند که ارزیابی دروس در ترم جاری می تواند به شیوه غیرحضوری و با بهره گیری از روش های ترکیبی ارزیابی انجام پذیرد.

در شیوه ارزیابی دانشجو در طول ترم، حداقل سه مورد ارزیابی به شیوه های مختلف باید انجام شود؛ همچنین نمره ارزیابی دانشجو در پایان ترم به نحوی تخصیص داده شود که حدود ۶۰ درصد نمره به فعالیت های غیر از امتحان پایان ترم مرتبط باشد.

برگزاری امتحانات می تواند به صورت تستی یا تشریحی، کتبی، شفاهی و آزمون های مستمر انجام پذیرد و نمره نهایی باید بر اساس فعالیت های طول ترم، روش های ترکیبی ارزیابی توسط استاد و نمره آزمون اعلام شود.

طبق اعلام دانشگاه های غیردولتی، شیوه ارزشیابی در اختیار گروه های آموزشی و استادان است.

این دانشگاه ها به دانشجویان اعلام کردند که برای سوالات تستی می توان بازه زمانی برای هر سوال تعیین کرد، همچنین امتحانات دروس محاسباتی نیز می تواند به صورت تستی برگزار شود و از دانشجو درخواست بارگذاری حل مسأله را به صورت جداگانه داشت یا فقط به صورت بارگذاری حل مسأله باشد.

دانشگاه های غیردولتی زمان برگزاری دروس عملی و کارگاهی را پس از اعلام رفع محدودیت ها اعلام کردند که در تابستان به صورت فشرده برگزار می شود.

دانشگاه های کشور از ابتدای اسفندماه به علت شیوع ویروس کرونا، آموزش های غیرحضوری را جایگزین کلاس های درس کرده اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رییس جمهوری تحصیلات تکمیلی وزارت علوم آموزش عالی تقویم دانشجو ویروس آموزش عالی تقویم رییس جمهوری وزارت علوم ویروس دانشگاه های غیردولتی دانشگاه ها پایان ترم کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی گفت: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محمد مهدی کاظمی جزئیات آزمون‌های شبه نهایی را تشریح و اظهار کرد: آزمون شبه نهایی که برنامه آن تحت عنوان طرح سه‌نما توسط معاونت آموزش متوسطه برگزار شد با هدف توجه به دروس نیازمند توجه و شناخت نقاط ضعف آموزشی در فرایندهای یاددهی و یادگیری و برنامه‌ریزی برای بهبود نقاط ضعف و آشنایی دانش آموزان با امتحانات نهایی به ویژه با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد بوده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار آزمون نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم نیز انجام می‌شود و هیچ سابقه قبلی ندارد، تمرکز ما در آزمون‌های شبه نهایی روی پایه‌های دهم و یازدهم است که در چهار عنوان واحد درسی، دو عنوان درس عمومی و دو عنوان درس اختصاصی انجام می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: به استان‌ها اعلام شده است طوری برنامه‌ریزی شود که محیط آزمون شبیه‌ساز آزمون‌های نهایی باشد تا دانش آموزان آمادگی بیشتری را در این رابطه داشته باشند، این موضوع خود زمینه ساز کاهش استرس دانش آموزان در امتحانات نهایی خرداد می‌شود؛ تصحیح اوراق توسط خود معلمان دانش آموزان و آزمون هم در همان مدرسه‌ای که دانش آموزان هستند برگزار می‌شود.

کاظمی خاطرنشان کرد: شروع آزمون‌ها از ۲۷ فروردین است و تا چهارم اردیبهشت ادامه خواهد داشت و در چهار روز (۲۷ و ۲۹ فروردین و یکم و چهارم اردیبهشت) با فاصله زمانی که در آزمون‌های نهایی برنامه‌ریزی شده و طراحی سوالات شبه نهایی بر اساس چهارچوب و الگوی مفهومی که کار مشترک سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و مرکز سنجش بوده در اختیار دبیرخانه‌های راهبری دروس قرار گرفته است و در طراحی سوالات سعی شده متناسب با همین چارچوب مفهومی که الگوی طراحی سوالات امتحانات نهایی هم خواهد بود انجام شود.

وی ادامه داد: برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست، اما به جهت آمادگی بیشتر برای امتحانات نهایی توصیه شد که همه دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در این امتحانات شرکت کنند، ضمن اینکه پس از تصحیح اوراق نقاط ضعف دانش آموزان مشخص می‌شود و می‌توانند رفع اشکالات و نواقص یادگیری، توسط معلم و حتی خود دانش آموزان انجام دهند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی سوالات از ۹۰ درصد محتوای برنامه درسی و کتاب درسی است با رویکرد سوالات مفهومی و استاندارد به شیوه امتحانات نهایی و بر اساس همان چهارچوب و الگوی درسی امتحانات نهایی هست.

کاظمی گفت: امیدواریم با شرایطی که ایجاد شده است زمینه‌سازی عدالت آموزشی و همچنین ارتقای کیفیت آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان و از سوی دیگر کاهش استرس دانش آموزان باشد و سعی شده فرایند برگزاری و حضور مراقبان و کنترل‌های قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی باشد، جلسه تبیینی و توجیهی در این رابطه برای معاونان و کارشناسان آموزشی مناطق و سرگروه‌های آموزشی و همچنین مدیران مدارس برگزار و از طرف معاونت آموزش متوسطه و مرکز سنجش نکات مورد نیاز منتقل شد.

کد خبر 745151

دیگر خبرها

  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • طراحی سوالات قبل از ورود به آزمون مانند شرایط آزمون‌های نهایی است
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • سامانه همیار معلم راه اندازی می شود/ ارزشیابی دروس رشته های فنی
  • امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه