Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این کشور روز جمعه به صورت رسمی اعلامیه خروج از معاهده آسمان‌های باز را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع آمریکا با اعلام این موضوع افزود: «روسیه به طور فزاینده‌ای از این پیمان برای پشتیبانی از تلاش‌های خود در راستای توجیه خصومت علیه همسایگان خود استفاده می‌کند و ممکن است که از این پیمان برای هدف قرار دادن نظامی آمریکا و متحدان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه شرکای بین‌المللی این کشور را از قصد واشنگتن برای خروج از معاهده آسمان‌های باز مطلع کرده است. 

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معاهده به کشورهای عضو اجازه می‌دهد از حریم هوایی یکدیگر برای پروازهای تجسسی استفاده کنند. 

دولت آمریکا پیش از این روسیه را به نقض این معاهده متهم کرده و گفته به این دلیل خواستار خروج از آن است. 

رسانه آمریکایی گزارش داده خروج از این توافق احتمالاً به تنش‌ها در روابط با مسکو دامن زده و واکنش متحدان اروپایی و همچنین برخی از اعضای کنگره را به همراه خواهد داشت. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، اپل با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی تأیید کرد که کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ (WWDC 2024) در تاریخ ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود. اپل معمولاً در کنفرانس‌های سالانه‌ی WWDC روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای گوشی آیفون و مک بوک و اپل واچ و سایر محصولاتش متمرکز می‌شود.

بدون شک در مراسم اپل شاهد توجه ویژه به هوش مصنوعی خواهیم بود. با وجود تمامی شایعه‌ها، هنوز دید کاملی نسبت‌ به برنامه‌های اپل نداریم و مشخص نیست که غول آمریکایی چه ایده‌هایی در سر می‌پروراند.

گزارش‌ها می‌گویند اپل روزانه چند میلیون دلار برای مدل‌های زبانی بزرگ خود هزینه می‌کند و ظاهراً با برخی از خبرگزاری‌ها وارد مذاکره شده است تا با مقالات آن‌ها، هوش مصنوعی خود را تعلیم دهد.

اپل در پی امضای قرارداد همکاری با گوگل و OpenAI و بایدو است تا از هوش مصنوعی این شرکت‌ها در دستگاه‌هایش استفاده کند. بخشی از هوش مصنوعی اپل به‌صورت محلی و با استفاده از مدل زبانی اختصاصی این شرکت پردازش می‌شود و قابلیت‌هایی که به سرورها متکی هستند، احتمالاً توسط گوگل یا OpenAI (و بایدو در چین) ارائه خواهند شد.

در کنار هوش مصنوعی، انتظار داریم اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان نسخه‌ی جدید iOS و iPadOS و macOS و watchOS و سایر سیستم‌های عامل خود را به‌نمایش بگذارد. شایعه‌ها می‌گویند که iOS 18 صفحه‌ی هوم جدیدی دارد و برخی از نرم‌افزارهای پیش‌فرضش اصلاح می‌شوند.

ممکن است در WWDC شاهد رونمایی دو مدل جدید از ایرپاد هم باشیم که یکی از آن‌ها بدون قابلیت حذف نویز عرضه می‌شود و دیگری به این ویژگی مجهز خواهد بود. احتمال رونمایی نسل جدید ایرپاد مکس هم وجود دارد.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888445

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳؛ خیز تا خرقه صوفی به خرابات بریم...
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و اهواز امروز جمعه ۱۰ فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • تاریخ رونمایی iOS 18 و هوش مصنوعی اپل به‌صورت رسمی اعلام شد!
  • خبر خروج هیات اسرائیلی از قطر تکذیب شد؟
  • ۲ بازیکن رم در لیست خروج ده‌روسی
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • آسمان استان صاف تا قسمتی ابری