Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-گوگل صفحه قابلیت‌های اندروید 11 را به‌روزرسانی کرده و در آنجا آیکون‌های جدیدی را معرفی کرده است که نوع اتصال 4G یا 5G گوشی را نشان خواهند داد. به نظر می‌رسد که این آیکون‌ها بیش از آنکه باعث ساده‌سازی اسامی اتصالات شوند، احتمالا موجب سردرگمی کاربران خواهند شد.

براساس آنچه که در صفحه قابلیت‌های اندروید 11 آمده، برچسب “5Ge” برای اشاره به LTE Advanced Pro استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه هرچند سرعت‌های تئوریک حداکثر ۳ گیگابیت‌برثانیه دارد، اما همچنان نسل بعدی LTE Advanced محسوب می‌شود و 5G واقعی نیست.

اپراتور AT&T در سال 2018 تلاش کرد تا شبکه LTE Advanced خودش را با برچسب “5G E” معرفی کند و حتی آیفون‌های اپل را با این آیکون روانه بازار کرد، اما این برچسب‌گذاری نتیجه خوبی نداشت و حتی باعث اقامه دعوی علیه AT&T شد.

شبکه‌های نسل بعدی واقعی، یعنی همان‌هایی که از امواج رادیویی جدید 5G استفاده می‌کنند، برچسب 5G یا +5G خواهند داشت. البته در اینجا هم مشخص نیست که این دو اتصال از نظر محدودیت‌ها و قابلیت‌ها چه تفاوت‌هایی با هم خواهند داشت. لیست شبکه‌ها به صورت زیر است:

LTE: شبکه معمولی 4G

+LTE: شبکه 4G با تجمع اپراتوری

5Ge: شبکه LTE Advanced Pro

5G: شبکه رادیویی جدید از نوع sub-6GHz

+5G: شبکه رادیویی جدید از نوع mmWave

منظور از برچسب “5G”، شبکه sub-6GHz است که علیرغم داشتن پوشش عالی، مثل 4G چندان پرسرعت نخواهد بود؛ اما برچسب “+5G” اشاره به شبکه mmWave دارد که سرعت آن تا چندین گیگابیت می‌رسد، اما سیگنال‌های آن به‌راحتی می‌تواند توسط درخت‌ها، باران و حتی دستان شما مسدود گردد.

آی تی رسان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در پاکستان به نام ایران + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، دولت فدرال پاکستان همزمان با سفر رئیسی به این کشور، در مصوبه‌ای، نام خیابان یازدهم اسلام‌آباد را به خیابان «ایران» تغییر داد

کد خبر 846194 برچسب‌ها خبر ویژه پاکستان سید ابراهیم رئیسی ایران

دیگر خبرها

  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • نامگذاری خیابانی در پاکستان به نام ایران + جزئیات
  • کشاورزان با کمباین‌های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • اپل‌واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب
  • کشاورزان با کمباین های دارای برچسب معاینه فنی قرارداد ببندند
  • ۷ اپلیکیشن انحصاری اندروید که آیفون از آن‌ها محروم است
  • مجرم دستگیر شد/ باتری گوشی‌های اندرویدی چرا خالی می‌شوند؟
  • پیش‌بینی رشد دوبرابری اندروید نسبت به iOS در سال ۲۰۲۴