Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@13:33:40 GMT

افزایش بودجه دفاعی چین در میانه تنش‌ها با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۸۱۱۲

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هزینه دفاعی چین در سال جاری میلادی به پایین‌ترین میزان در سه دهه اخیر می‌رسد. 

این در حالی است که مجموع بودجه دفاعی چین در قیاس با سال گذشته میلادی شش و شش دهم درصد افزایش را شاهد بوده است. 

بنا به آمار اعلام‌شده، مجموع بودجه دفاعی اختصاص داده شده برای این کشور یک تریلیون و ۲۶۸ میلیارد یوان (معادل ۱۷۸ میلیارد و ۱۶ میلیون دلار) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در پی شیوع کرونا، اقتصاد چین در یک‌سوم آغازین در قیاس با زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، شش و هشت دهم درصد کوچک‌تر شد. 

گفتنی است که شیوع ویروس کرونا و تحرکات در دریای چین جنوبی و همچنین دخالت آمریکا در امور هنگ کنگ و تایوان، به بالا گرفتن اختلاف‌ها میان پکن و واشنگتن انجامیده است. ‌

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۹ درصدی بودجه شهرداری محمدیه

رئیس شورای شهر محمدیه از افزایش ۳۹ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری نسبت به بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با تصویب شورا بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این شهر ۲۵۰ میلیارد تومان شد.

حسن فرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از افزایش ۳۹ درصدی بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری نسبت به بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری محمدیه در صحن شورای شهر تصویب شد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده بودجه عمرانی ۴۵ درصد و بودجه جاری ۵۵ درصد مصوب شده است، گفت: تلاش برای کاهش هزینه‌های جاری شهرداری محمدیه در دستور کار اعضای شورای شهر محمدیه و در برنامه و بودجه سال آینده تلاش شده که مثل سال‌های گذشته توازن خدمات و اجرای پروژه‌ها در همه مناطق برقرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر محمدیه اضافه کرد: افزایش بودجه سال آینده مبتنی بر واقعیت‌ها است و در بودجه سال آینده پروژه‌های شاخص و خوبی در همه حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فضای سبز و فرهنگی پیش بینی شده است.

فرخ احداث کمربندی و تقاطع غیرهمسطح و احداث ورودی از جاده قدیم محمدیه به مناطق ۴ و ۵ را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری دانست و بیان کرد: به جهت رونق کسب و کار و کاهش حجم تردد از پل خلیج فارس به دنبال احداث و تکمیل این پروژه مهم هستیم.

وی از تحقق ۱۳۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ خبر داد و ضمن قدردانی از شهردار پرتلاش و پرسنل خدوم شهرداری محمدیه افزود: بدون شک توسعه شهر با همکاری و مشارکت شهروندان با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس پارلمان شهری محمدیه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم ادامه داد: شهرداری‌ها از ارکان اصلی تحقق جهش تولید هستند که می‌توانند زمینه ساز رونق بیشتر و شکوفایی در عرصه تولید باشند.

فرخ با قدردانی از شهردار و مدیران شهرداری و پرسنل خدوم شهرداری برای تحقق ۱۳۰ درصدی بودجه در سال جاری یادآور شد: شورای اسلامی شهر برای تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳ حمایت‌های لازم را از شهرداری انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اقدامات شورای و شهرداری در سال ۱۴۰۲ گفت، امید که با اجرای پروژه‌های متعدد در سال ۱۴۰۳ (ذیل) بتوانیم به تعهدات داده شده پایبند بوده و شاهد افزایش سرانه‌ها در همه زمینه‌ها باشیم. در نظر داریم در سال جدید با برگزاری جلسات متعدد و دعوت از نخبگان، مهندسین، متخصصین، معتمدین و بازنشستگان و جوانان شهر در راستای پیشبرد توسعه شهری همگام و همقدم شویم.

کد خبر 739170

دیگر خبرها

  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • بانوی ایرانی، مدیر مسابقات انتخابی تنیس روی میز آسیای میانه شد
  • افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • افزایش ۳۹ درصدی بودجه شهرداری محمدیه