Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه حدود جغرافیایی در دین و معارف اسلامی معنا ندارد گفت: ملت انقلابی ایران از همان اوایل انقلاب اسلامی بنابر دستورات و معارف دینی خود فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به اقصی نقاط دنیا رساند.

حجت الاسلام «محمد محمدیان» با گرامیداشت یاد و نام شهدایی که در جهت آزادی قدس شریف، قبله دوم مسلمین جانشان را فدا کردند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: این مکان مقدس برای مسلمانان دارای اهمیت فوق العاده ای است از این رو شهدای گرانقدری خون پاکشان را در راه رسیدن به این آرمان نثار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه سنگر از شهدایی همچون «حاج قاسم سلیمانی» و «عماد مغنیه» ها نام برد که دغدغه آزادی قدس شریف را داشتند و افزود: قضیه فلسطین یکی از لکه ها و ننگ های بزرگ تاریخ معاصر است، چون در عصری که تمام مجامع بین المللی مدعی حفظ حقوق بشر هستند یک ملت را از حق مسلم خودشان، از سرزمین ابا و اجدادی خودشان به بهانه های واهی بیرون می کنند و کسان دیگری را از جای جای دنیا می آورند تا بر آن ملت مسلط شوند.



حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه صدای تظلم خواهی مردم فلسطین را هیچ کدام از جوامع بین المللی نمی شنوند تصریح کرد: آنها در این ایام که به «معامله هایی قرن» نام گرفته است در تلاش برای فراموش کردن این حق مسلم و معامله این مکان مقدس با زور و تزویز هستند.



وی اذعان کرد: هدف استکبار و صهیونیسم این است که نام فلسطین به دست فراموشی سپرده شود و در تلاشند تا کاری کنند که وانمود شود اصلا چنین مکانی بر روی کره خاکی نبوده و چنین مردمی وجود نداشتند.



حجت الاسلام محمدیان ادامه داد: ملت انقلابی ایران از همان اوایل انقلاب اسلامی بنا بر دستورات و معارف دینی خود فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به اقصی نقاط دنیا رساند.



وی گفت: اگر چه بعضی ها توصیه می کردند که در ابتدای این انقلاب نباید در مقابل آمریکا و استکبار جهانی، آنهم به‌خاطر امری که در خارج از حدود جغرافیای ایران است خودمان را با این کشورها درگیر کنیم، اما در دین و معارف اسلامی حدود جغرافیایی معنا ندارد.



وی اظهار کرد: در اسلام آنچه که برای ما مهم است حدود امتی است که پیامبر اکرم (ص) برای ما قرار داده است و خداوند متعال برای ما متذکر شده و آن »امت اسلام» است.



حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: اگر هر جای دنیا متعرض این امت شوند وظیفه شرعی ما است که در مقابل ظلم بایستیم و فریاد برآوریم.



وی با اشاره به دعای ماه مبارک رمضان گفت: در دنیا این همه ادعای حقوق بشر وجود دارد اما کجا این دستورات حقوق بشری آنها به اندازه دستوراتی است که خداوند به ما امر کرده و متذکر شده است.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: در قسمت هایی از دعای ماه مبارک رمضان آمده است «اللَّهُمَّ أَغْنِ کُلَّ فَقِیرٍ»، «اللَّهُمَّ أَشْبِعْ کُلَّ جَائِعٍ‏»، «اللَّهُمَّ اکْسُ کُلَّ عُرْیَانٍ»، «اللَّهُمَّ رُدَّ کُلَّ غَرِیبٍ»، «اللَّهُمَّ فُکَّ کُلَّ أَسِیرٍ» (خداوندا هر کجا اگر اسیری است، او را رهایی ببخش،) در واقع خداوند از ما صرف دعا را نخواسته بلکه از ما برای استجابت دعا عمل و قدم گذاشتن در جهت این آرمان را، خواسته است.



وی ادامه داد: در کجای دنیا اسرایی، اسیرتر از مردم مظلوم فلسطین وجود دارند که در یک محدوده جغرافیایی کوچک به نام «غزه» که آنرا یک زندان بزرگ انسانی نام داده اند و از همه طرف بسته است و با انواع تحریم های اقتصادی و دارویی و... دست به گریبان هستند، اینچنین ظلم می شود.



حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی درباره مسئله فلسطین دو اتفاق مهم افتاد، اظهار کرد: نهضت فلسطین که یک نهضت غیر دینی بود به یک نهضت اسلامی و دینی تبدیل شد و بعد از انقلاب، مقاومت اسلامی در سرزمین فلسطین شکل گرفت و این مبارزات رنگ اسلامی به خود داد.



وی خاطر نشان کرد: بعد از آن یک انگیزه بسیار قوی تزریق شد تا عده ای از جوانان و کسانی که برایشان آرمان های فلسطین مهم است، وارد میدان شوند و انتفاضه را به وجود آوردند.



امام جمعه سنگر با بیان اینکه انتفاضه اول، دوم و سوم شکل گرفته و به امید خداوند متعال، اسرائیل نیز همچون آمریکا که اکنون مشاهده می کنیم به صورت موریانه وار رو به افول است، به نابودی می رسد، ادامه داد: ما به‌زودی روزی را خواهیم دید که مسلمین در قدس شریف نماز وحدت را خواهند خواند.
 


وی با اشاره به اینکه این اولین روز قدسی است که بدون حضور ظاهری شهید «قاسم سلیمانی»، شهید قدس برگزار می شود گفت: چقدر زیباست که حاج قاسم در تماسی که با فرماندهان مقاومت اسلامی داشتند به آنها متذکر شده بود«در این زمان هر کس دنبال این باشد که آرمان های فلسطین و قدس شریف فراموش شود حتی نام  مسلمان برای او زیادی است».


حجت‌الاسلام محمدیان اظهار کرد: یکی از برکات وجود حاج قاسم این بود که در ایام جنگ ۲۲ روزه فلسطین به دست نیروهای مقاومت عوض سنگ، موشک رساند و آن پیروزی را رقم زد.


وی حاطرنشان ساخت: پیروزی ۲۲ روزه مقاومت اسلامی تبدیل شد به پیروزی های هشت روزه و ۲ روزه و امیدواریم به زودی زود پیروزی اینکه بر روی کره زمین دیگر هیچ غده سرطانی به نام صهیونیسم نباشد را شاهد باشیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه سنگر روز قدس معارف دینی حجت الاسلام محمدیان مردم فلسطین قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۸۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم رژه نیرو‌های مسلح و گرامیداشت روز ارتش در تبریز با تبریک موفقیت بزرگ عملیات وعده صادق به فرماندهی معظم کل قوا و نیرو‌های مسلح به ویژه نیروی هوافضای سپاه اظهار کرد: بعد از خباثت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی ایران در سوریه و فرمان فرماندهی کل قوا برای تنبیه این رژیم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تنبیهی تاریخی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دادند و انشاالله در ادامه شاهد پیروزی رزمندگان اسلام و نابودی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

وی به روز ارتش و ماجرای اوایل انقلاب در این مورد اشاره کرد و افزود: در روز‌های پرالتهاب ابتدایی انقلاب اسلامی گروهی کوته فکر و منافق شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلق را می‌دادند اتفاقی که اگر می‌افتاد قدرتمندترین بازوی انقلاب اسلامی از دست می‌رفت و انقلاب اسلامی ملت ایران این بازوی قدرتمند خود را از دست می‌داد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با بینش عمیق خود نه تنها مقابل چنین اشتباهی ایستادند بلکه از ارتش خواستند در روز ۲۹ فروردین به میان مردم بیایند و مردم هم از فرزندان ارتشی خود استقبال کنند به این ترتیب بزرگترین توطئه علیه انقلاب اسلامی ملت ایران در نطفه خفه شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ارتش سرافراز جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور کرد و بعد از جنگ هم در همه عرصه‌های خدمت و امدادرسانی به مردم اولین نهاد در کار بوده است.

وی افزود: ارتش همواره مورد احترام امامین انقلاب بوده و هست تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش به عنوان شجره طیبه و ارتش حزب‌الله نام بردند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی از شهدای ارتش یاد کرد و گفت: این روز‌ها سالگرد ایام شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی است شهید صیاد شیرازی سید الشهدای ارتش بود و به درجات معنوی هم رسید که به دلیل نقش آفرینی بزرگ در هشت سال دفاع مقدس خار چشم دشمنان و منافقان بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: یکی دیگر از شهدای شاخص ارتش امیر سپهبد قرنی رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که به دست گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید و نقشی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور داشت.
وی ادامه داد: اینجا باید یادی هم از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کنیم که تا آخرین لحظه عمر خود در راه اسلام و انقلاب اسلامی مجاهدت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اسرائیل باید تنبیه می شد
  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • رژیم صهیونیستی در باتلاق بزرگ اشتباهات خود فرو رفته است
  • چین: در کنار مردم فلسطین هستیم
  • رئیسی: دنیا به حقایت ایران ‌در دفاع از فلسطین پی برد‌
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • پشت هر کشتی ایرانی در آب‌های فرا سرزمینی ارتشی مقتدر ایستاده است
  • عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست