Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@04:31:54 GMT

کدام دانشگاه‌ها اینترنت رایگان دارند؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۹۲۳۸

کدام دانشگاه‌ها اینترنت رایگان دارند؟

ایران اکونومیست-اسامی دانشگاه‌هایی که اینترنت رایگان دارند اعلام شد که طبق آن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه تاییدشده، رایگان است.

پس از تصمیم به برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها به‌صورت مجازی به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت علوم، وعده‌ اینترنت رایگان برای آموزش مجازی دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته پس از به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی و اجباری شدن حضور در کلاس‌های مجازی دانشگاهی، در رایگان شدن تعرفه سایت‌های دانشگاهی و آموزشی تعللی صورت گرفت که حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- درباره علت تاخیر در اجرایی شدن این موضوع اظهار کرد: وزارت علوم لیستی شامل آدرس، آی‌پی، نام دامنه و اطلاعات کامل را اعلام کرد که اپراتورها بتوانند این اطلاعات را روی سیستم‌هایشان تنظیم کنند و ما منتظر کامل شدن لیست بودیم.

پس از آن اعلام شد در سنجش از ۶۰ مرکز، ۹۰ درصد دانشگاهیان اینترنت رایگان برای آموزش‌های مجازی دریافت کردند و اگر کسی اینترنت رایگان دریافت نکرده مشکل در ارائه مدارک بوده است. محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- نیز چند روز پیش از تمدید اینترنت رایگان دانشگاهی و استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی برای یک ماه دیگر خبر داد.

همچنین ستار هاشمی - معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با بیان اینکه تاکنون اقدامات لازم برای درج اطلاعات ۱۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی و پیکربندی اعمال ترافیک رایگان انجام شده است، عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی روی آن‌ها بارگذاری شده را از علل عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها اعلام کرد.

در این راستا لیست دانشگاه‌هایی که باید ترافیک رایگان برای آنها اعمال شود، اعلام شد. برای اطلاع از اسامی مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانید روی این لینک کلیک کنید. درصورتی که اسم مرکز آموزشی شما در این لیست قرار دارد اما ترافیک رایگان برای شما اعمال نمی‌شود، می‌توانید موضوع را به رگولاتوری اعلام کنید تا پیگیری شود.

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اینترنت رایگان ترافیک رایگان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکمی، اکرم فداکار را به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد منصوب کرد.

در حکم انتصاب اکرم فداکار آمده است:

 بنا به پیشنهاد معاون محترم حقوقی امور دولت مجلس و استان‌ها و نظر به شایستگی تعهد تخصص و تجربیات ارزشمندتان به موجب این حکم سرکار عالی را به سمت مدیر کل ارتباطات و فناوری و اطلاعات استان یزد منصوب می‌نمایم.

از سرکار عالی انتظار می‌رود به عنوان نماینده ارشد وزیر در استان علاوه بر انجام امور محوله در چهارچوب شرح وظایف، ضمن هماهنگی ظرفیت‌های سایر واحد‌های استانی و منطقه‌ای این وزارتخانه و با هماهنگی و تعامل با استاندار محترم و سایر دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به تحقق موارد تعیین شده اهتمام لازم را به عمل آورید.

امیدوارم با اتکال به خداوند سبحان، رعایت اخلاق اسلامی، تقوای الهی، با روحیه جهادی در راستای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت تحقق اهداف "دولت مردمی، ایران قوی" موفق و موید باشید.

گفتنی است، اکرم فداکار پیش از انتصاب به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، عناوینی همچون مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، معاون اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مسئول پیگیری‌های ویژه اقتصاد دانش بنیان در استان، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد را در کارنامه کاری خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • تسریع اجرای پروژه فیبرنوری استان بوشهر
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • حمایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • پایش مستمر دکل‌های ارتباطی در رابطه با سلامتی مردم