Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@00:54:50 GMT

افزايش آسيب کرونا بر اقتصاد کره جنوبي

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۹۲۹۵

افزايش آسيب کرونا بر اقتصاد کره جنوبي

خبرگزاری آریا- کیم یونگ بئوم معاون وزیر دارایی کره جنوبی اعلام کرد با توجه به اینکه همه گیری کرونا، صادرات و مصرف را فلج کرده است در سه ماهه دوم سال جاری با شدیدترین رکود اقتصادی سه ماهه روبرو خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم در دیدار با مقامات ارشد وزارت خانه گفت انتظار می‌رود شوک‌های اقتصادی در سه ماهه دوم متمرکز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیم اعلام کرد دولت به منظور به حداقل رساندن تاثیر اقتصادی همه گیری تدابیری اتخاد کرده است.
این وزارتخانه آماده است تا سومین بودجه تکمیلی را اوایل ماه آینده و درحالی که به دنبال تشویق شرکت‌ها برای افزایش سرمایه گذاری و حمایت از بازار است منتشر کند.
کره جنوبی باهدف کاهش تاثیر اقتصادی کرونا کمک مالی به خانوادر‌ها را آغاز کرده است. به هر خانواده چهارنفره و بیشتر کمک مالی یک میلیون وونی (815 دلار) تعلق می‌گیرد. خانواده‌های کم جمعیت‌تر کمک مالی کمتری دریافت می‌کنند.
کیم اعلام کرد 84.3 درصد از 21 میلیون 710 هزار خانوار کره جنوبی این کمک را دریافت کرده اند.
کره جنوبی وعده کمک 240 هزار میلیارد وونی را برای کاهش تاثیرات اقتصادی همه گیری داده است.
اقتصاد این کشور در سه ماهه نخست سال جاری 1.4 درصد سقوط کرد که بیشترین انقباض اقتصادی سه ماهه از آخرین سه ماهه سال 2008 است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش آسیب کرونا کره جنوبی سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد

قدس آنلاین: سپهر خلجی امروز در جمع خبرنگاران حاظر در حیاط دولت به تداوم انتشار شایعاتی در مورد تغییر در تیم اقتصادی دولتو جابجایی وزیر اقتصاد و بانک مرکزی در روزهای اخیر واکنش نشان داد و با تأکید بر اینکه : اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی کشور افزایش یافته است، گفت: از طرفی کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم و حتی تورم هم مهار شد و روند آن کاهشی است که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است که به نظر می‌رسد برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: اما قرار نیست هیچ تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • افزایش تعاونی‌ها به حل مشکلات استان‌ها کمک می‌کند
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • کبگانیان: علم با تصمیم‌گیری به نتیجه نمی‌رسد/ آسیب ۲۰ ساله به کشور با مهاجرت دانشجویان دکتری/ نقشه جامع علمی کشور باید حکمرانی در کشور را اصلاح کند
  • بودجه استارت‌آپ‌های فضایی دو برابر شد
  • آیا واقعیت‌های اقتصاد با افزایش نرخ ارز همخوانی دارد؟