Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیرت انگیز گفت: بیش از ۶۵ درصد جمعیت آذربایجان غربی جوان و میانسال هستند و آذربایجان غربی در نرخ خام ازدواج رتبه ششم کشوری را دارد.

«محمد حیرت انگیز»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: جمعیت استان 3 میلیون و 416 هزار نفر است که از این تعداد بیش از 65 درصد جمعیت استان جوان و میانسال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: بیش از 65 درصد جمعیت آذربایجان غربی جوان و میانسال هستند و آذربایجان غربی در نرخ خام ازدواج رتبه ششم کشوری را دارد.

وی افزود: در مقایسه آماری موالید سال 1398 و 1370 جمعیت استان  21/5% کاهش رانشان می دهد.

حیرت انگیز با بیان اینکه علی رغم اینکه در سال‌های اخیر روند ازدواج کاهش و طلاق افزایش دارد، اظهار کرد: در میزان نرخ خام ازدواج رتبه ششم کشوری و در طلاق رتبه 17 کشوری را داریم که از وضعیت مناسبی برخورداریم.

وی اضافه کرد: حدود 70 درصد از جمعیت استان در بازه سنی 15 تا 64 سال یعنی سن فعالیت قرار دارند که بر اساس بررسی ها و تحلیل های انجام شده این پنجره تا سال 1415 به عنوان فرصت طلایی در جهش تولید و تولید ثروت در جامعه می تواند نقش مهمی ایفا کند.

 

پایان پیام/566

منبع: شبستان

کلیدواژه: کسب رتبه کشوری ارومیه آذربایجان غربی آذربایجان غربی جمعیت استان درصد جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: متوسط بارش استان طی سال آبی جاری تا ۲۵ فروردین ماه حدود ۲۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به زمان مشابه سال آبی گذشته ۳۳ میلی متر معادل ۱۴ درصد و نسبت به بلند مدت سه درصد افزایش دارد.

آزاد توحیدی افزود: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که نسبت به سال زراعی گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلند مدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلمیتر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال زراعی گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت پنج درصد افزایش داشته است.

رییس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: شهرستان سردشت نیز به عنوان پر بارش‌ترین شهر استان در سال زراعی جاری ۶۳۶ میلمیتر بارندگی داشته که هشت درصد نسبت به سال زراعی گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی متر است که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • سرشماری سمندر کوهستانی در آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • ۲۰ کشوری که بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارند
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت در آذربایجان غربی رفع شود
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • ماکو رتبه اول آذربایجان غربی در نهضت ملی مسکن است
  • ثبت ۲۴۶ میلی‌متر بارندگی در آذربایجان غربی
  • ۳۵ درصد مساکن روستایی آذربایجان‌غربی مقاوم است/تلاش برای رسیدن به میانگین کشوری
  • پایش۸۲ درصدی جامعه هدف آذربایجان غربی در طرح پایش ملی سلامت