Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@22:06:45 GMT

شناسایی ۲۳ واحد آلاینده در تهران طی دو ماه اخیر

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۹۵۱۳

شناسایی ۲۳ واحد آلاینده در تهران طی دو ماه اخیر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست استان تهران، فاطمه برنا با اعلام این خبر اظهار کرد: اخطاریه قانونی برای واحدهای آلاینده صادر  شد و مسئولان این واحدها مکلف به رعایت شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی و رفع کامل آلودگی شدند.

رییس اداره محیط زیست تهران فعالیت این واحدها را در حوزه های مختلف اعم از صنعت، صنوف، واحدهای خدماتی و همچنین در زمینه نگهداری غیر مجاز حیات وحش توصیف کرد و گفت: بیشتر این واحدها با فعالیت خود، موجبات آلودگی آب و تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در صورت خودداری از همکاری برای رفع آلودگی و  انجام ندادن اقدام مثبت از سوی متصدیان مربوطه، موضوع از طریق مراجع قضایی تحت پیگیری قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: تعداد کل پرونده های حقوقی در طی دو ماه گذشته ۳۱ پرونده بود که از این میان تعداد ۱۹ پرونده در حال رسیدگی به منظور صدور حکم هستند.

برنا با بیان اینکه همچنین شش پرونده در مراجع قضایی مختومه شده است، گفت: برای پنج واحد متخلف، حکم مجرمیت صادر و یک واحد متخلف به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در پایان به تشدید برخورد جدی با هرگونه تخلف در حوزه محیط زیست تهران اشاره و تصریح کرد: از آنجا که حوزه محیط زیست و مسائل مربوط به آن با سلامت عمومی جامعه در ارتباط است جای هیچگونه چشم پوشی و اغماض در مورد تخلفات صورت گرفته در این حوزه نیست و این اداره با متخلفان حوزه سلامت عمومی جامعه برخورد قاطع خواهد کرد.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1391002

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان محیط زیست محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شواهد تاریخی گویای این است که استان همدان از گذشته‌های دور یکی از قطب‌های توسعه و کشت گیاهان دارویی و صادارت آن به دیگر نقاط ایران بوده است.

برخی از این گیاهان علاوه بر اینکه مصرف خوراکی دارند از آنان به عنوان دارو هم استفاده می‌شود.

موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه بیشترین گیاهان دارویی که در استان همدان یافت می‌شود شامل خارشتر، سیر، پونه، آذربه و بومادران است گفت: ضروریست در حفظ و نگهداری این گنجینه‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

محمدی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست استان همدان نیز با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از این گونه‌های گیاهی در خطر انقراض قرار دارند افزود: چرای بیش از حد دام و همچنین ریشه کنی گیاه از جمله مواردی است که باعث آسیب گیاهان و مراتع می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • افزایش ۲۰ درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان حیوانات وحشی در راور به دام قانون افتادند