Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@05:14:30 GMT

ورزشگاه آزادی جزو استادیوم‌های برتر جنوب آسیا +عکس

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۹۹۲۳

ورزشگاه آزادی جزو استادیوم‌های برتر جنوب آسیا +عکس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از استادیوم آزادی به عنوان یکی از استادیوم‌های بزرگ و جذاب آسیایی مرکزی یاد کرد.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه معرفی ورزشگاه‌های بزرگ و جذاب مناطق مختلف این قاره، اسامی استادیوم‌های بخش آسیای مرکزی را منتشر کرده است.

AFC برای بخش آسیای مرکزی استادیوم‌های آزادی ایران، پاختاکور ازبکستان، سالت لیک هندوستان، بانگاباندو بنگلادش و سنترال رپابلیکن تاجیکستان را انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ورزشگاه آزادی پانزدهمین استادیوم برتر دنیا +عکس

سایت کنفدراسیون آسیا درباره استادیوم آزادی نوشت: «استادیوم آزادی که برای میزبانی از بازی‌های آسیایی سال ۱۹۷۴ ساخته شده است، محل برگزاری بازی تیم ملی فوتبال ایران و همچنین مسابقات خانگی پرسپولیس و استقلال است. ساختار پیاله شکل که به ایجاد فضایی پر جنب و جوش و غالبا مرعوب کننده کمک می‌کند در مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد که شامل یک مرکز ورزش‌های آبی و چندین بخش دیگر ورزشی است.

استادیومی که در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد، در سپتامبر ۱۹۹۷ با حضور ۱۲۰ هزار تماشاگر در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ بین ایران و عربستان، دیداری که با نتیجه تساوی یک - یک تمام شد، رکورد زد. در آوریل ۲۰۱۵ و در دیدار پرسپولیس با النصر عربستان با حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی رکورد تماشاگران لیگ قهرمانان آسیا ثبت شد.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «این ورزشگاه میزبان نخستین فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ بود زمانی که پرسپولیس در بازی برگشت با کاشیما ژاپن بازی داشت و قبل از شروع مسابقه، استادیوم پر شده بود.»

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس فوتبال ورزشگاه آزادی استادیوم آزادی ای اف سی کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد

به گزارش "ورزش سه"، در این نامه که امضای محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ فوتبال ایران را دارد، آمده که پیرو جلسه روز 29 فروردین در ورزشگاه یادگار امام «فرصتها و تهدیدهای مرتبط» با ورود زنان به استادیوم مورد بررسی قرار گرفت.

ادامه این نامه به مشکلات استادیوم اشاره دارد و سازمان لیگ تاکید کرده که باتوجه به «نواقص مرتبط با زیرساخت موجود ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان از مسیرهای پیرامونی ورزشگاه» این استادیوم تا رفع این مشکلات، «فاقد شرایط پذیرش» زنان است.

به این ترتیب بعد از حضور بانوان در دیدار با ذوب آهن که با شکست 4-1 تراکتور همراه بود و البته حضور پرشور آنها رکورد تعدادی بانوان را هم شکست، دوباره مانع جدیدی بر سر راه حضور زنان در استادیوم ایجاد شده است.

دیگر خبرها

  • 10 استادیومی که از آنها یک نام و هزار خاطره مانده!
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • اوسمار قید استادیوم استادیوم آزادی را زد
  • عکس| ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • ورود زنان تراکتوری به استادیوم ممنوع شد
  • هافبک شمس آذر: حضور مادرم در استادیوم انرژی می‌دهد
  • سن سیروس، متراکم‌ترین استادیوم ایران (عکس)
  • نساجی و موقعیتی کلیدی برای تعیین قهرمان!
  • این استادیوم به درد ما نمی خورد!