Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@15:06:59 GMT

از این پس نماز جمعه درصحنه اقامه می شود

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۳۹۹۷۸

از این پس نماز جمعه درصحنه اقامه می شود

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علیرضا حیدری فرماندار شهرستان صحنه گفت: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با توجه به وضعیت مطلوب شهرستان از هفته جاری نماز جمعه در شهر صحنه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در شهرستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار در جلسه هماهنگی برگزاری نماز جمعه این شهرستان گفت: پس از گسترش ویروس کرونا بیش از دو ماه درب‌های مساجد بر روی مؤمنان نمازگزار بسته بود، اما به لطف خداوند، برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب ستاد ملی مبارزه با کرونا، تلاش خستگی‌ناپذیر کادر درمانی و رعایت اصول بهداشتی توسط مردم این روز‌ها شاهد کاهش ویروس کرونا در جای جای کشورمان هستیم.

حیدری  بیان کرد: با توجه به این امر، برگزاری نماز جمعه در این شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی  در دستور کار قرار گرفته است. استفاده از سجاده ومُهرنمازشخصی توسط نمازگزاران، رعایت فاصله گذاری مناسب، دست ندادن و روبوسی با همدیگر و حضور تمامی نمازگزاران با  ماسک ودستکش در مساجد، ضد_عفونی کردن فضای برگزاری نماز از جمله مواردی است که باید بدان توجه گردد.

او خواستار شد: افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص هستند از حضور در اجتماعات و خصوصا مراسم نماز جمعه خود داری نمایند.

علیرضا حیدری ابراز امیدواری کرد: با رعایت اصول بهداشتی و توجه به پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط همگان به‌زودی شاهد مهار کامل ویروس کرونا در کشور باشیم.

لازم به ذکر است که نمازجمعه در مجتمع امام حسن مجتبی (ع) (چهارباغ) در فضای باز اقامه خواهد شد.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه ویروس کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۳۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نمازجمعه این هفته تهران (۷ اردیبهشت) به امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

درب‌های دانشگاه از ساعت ۱۰:۳۰ برای ورود نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.

سخنران قبل از خطبه‌های این هفته به مناسبت روز کارگر، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود. همچنین معاونان و مدیران کل این وزارتخانه نیز در محل میز‌های خدمت پاسخگوی نمازگزاران هستند.

مجموعه‌هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند عبارتند از:
• وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی (ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم، کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» نوشته سعید ابوالقاضی معرفی می‌شود.
این کتاب را انتشارات شهید کاظمی منتشر کرده است که گلچینی از رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره ارزش و جایگاه معلمان، جایگاه تعلیم و تربیت و نقش اخلاق، تعهد و دانش در معلمان، علم و اهمیت علم‌آموزی، لزوم خودباوری در دانش‌آموزان، تعهد و تخصص، وجدان کاری، فرهنگ و تهاجم فرهنگی در این کتاب گنجانده شده است.

در بخشی از کتاب، موضوعاتی درباره جایگاه والای شهید مطهری به عنوان معلمی برتر، سند تحول آموزش و پرورش و برخی نمودار‌های مهم در رابطه با معلمان و آموزش و پرورش نیز گنجانده شده است.
علاقه مندان می‌توانند کتاب «معلم باید در خط مقدم باشد» را با ۳۰ درصد تخفیف از غرفه کتاب آدینه، جنب مزار شهدای گمنام در دانشگاه تهران، تهیه کنند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

نمازگزاران مطابق هر هفته می‌توانند از فرصت مشاوره ازدواج، خانواده و کودک متخصصان «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه تهران استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • قدردانی از ۱۹۰ فعال ترویج فرهنگ نماز در بخش مرکزی جرقویه
  • نماز جمعه فلسطینی‌ها در مسجد ویران شده شهر رفح