Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@03:28:01 GMT

روند بورس در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۴۰۳۰۱

روند بورس در هفته آینده چگونه خواهد بود؟

از ابتدای سال جاری بورس، روند رو به رشد خود را که از سال قبل آغاز کرده بود با شدت بیشتری ادامه داد به طوری که شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری تا 21 اردیبهشت ماه توانست با عبور از کانال های مختلف رشد 103 درصدی را تجربه کند.

به گزارش بورس تابناک، با همین بازدهی 103 درصدی بازار سرمایه، بسیاری با انگیزه کسب سود کلان وارد این بازار شدند اما رفته رفته روند رو به رشد کندتر شد و در نهایت شاخص کل بعد از عبور از یک میلیون واحد، روند معکوسی را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم اکنون بسیاری از کسانی که از اواسط اردیبهشت ماه وارد بازار سرمایه شده اند، با ضرر و زیان رو به رو هستند و پرسش بسیاری از آن ها این است که:

این ریزش بازار تا کی ادامه خواهد داشت؟ بازدهی بورس تا پایان نیمه اول سال جاری چقدر خواهد بود؟

فردین آقابزرگی از کارشناسان بازار سرمایه و مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: به نظر من در حال حاضر بورس با ریزش رو به رو نیست بلکه در حال اصلاح می باشد و این اصلاح حتماً باید انجام می شد. وی افزود: به دلیل بازدهی بیش از 100 درصدی که در سی روز کاری ابتدایی سال داشتیم، بهترین کار این بود که این اصلاح انجام شود، چون هر چه قیمت سهام افزایش می یابد از یک سو فاصله بین ارزش ذاتی سهام و قیمت روز سهام افزایش می یابد و از سوی دیگر قطعاً عرضه ها بیشتر خواهد شد.

آقابزرگی با بیان اینکه اصلاح، طبیعت بازار سرمایه است، افزود: این اصلاح جای نگرانی ندارد اما اشاره به این نکته هم ضروری است که روند بازار سرمایه به صورت سی روز اول سال جاری هم نخواهد بود، حتی اگر نرخ تورم و نرخ ارز هم خیلی افزایش یابند این اتفاق دیگر تکرار نخواهد شد.

وی در مورد روند بازار سرمایه در هفته پیش رو نیز گفت: بازار روند متناوبی را در هفته آینده خواهد داشت یعنی بازار به صورت مستمر رشد یا کاهش نخواهد یافت اما شاهد ادامه اصلاح این هفته، در هفته آینده هم خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: یک نکته قابل توجه این است که اطلاعات سه ماهه و میان دوره ای شرکت ها با توجه به وضعیت اقتصاد در دنیا، به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نخواهد بود و روند اصلاح قیمت به همین شکل و با ارائه اطلاعات توسط شرکت ها ادامه خواهد یافت. وی افزود: پیش بینی من این است که تا پایان شهریور ماه سال جاری با فرض ثابت بودن شرایط کنونی، بازدهی بورس نسبت به ابتدای سال جاری، 70 الی 80 درصد باشد.  گفتنی است که هم اکنون بازدهی بازار 93 درصد بوده است. بنابراین طبیعی ترین شکل ممکن این است که در سه چهار ماه آینده روند اصلاحی بازار ادامه خواهد داشت اما این اصلاح پیاپی نیست.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز قدس بیت المقدس اسرائیل فلسطین دعای روز بیست و هشتم رمضان شاخص کل بورس نرخ دلار نرخ ارز ارزش ذاتی سهام روز قدس بیت المقدس اسرائیل فلسطین دعای روز بیست و هشتم رمضان بازار سرمایه سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

  هشدار مهم به بانک مرکزی

هر اسکناس دلار امروز چقدر قیمت خورد؟

شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست

آیا محدودیت دامنه نوسان روی بازار اختیار معامله تأثیر گذاشته است؟

پرتقاضا ترین نمادها در آخرین روز معاملات هفته

مجمع امید ۱۴۰۳ | چه میزان سود تصویب شد؟ | چه زمانی سود امید پرداخت می‌گردد؟

کدام شرکت های مهم مجمع افزایش سرمایه برگزار می کنند؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت
  • جزئیات جدید از واریز سود سهام عدالت