Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی اظهار داشت: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است.

وی افزود: در  ایام بحران کرونا، کرمانشاه تنها استانی است که مرز‌های مبادلاتی‌اش با کشور عراق همچنان فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در این شرایط بار مبادلاتی مرز‌های مهران و خوزستان روی دوش مرز پرویزخان قرار گرفت و گاه تا ۴ هزار کامیون کالا در نوبت ترخیص قرار داشتند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی‌که با کشور عراق صورت گرفت خوشبختانه مرز‌های شوشمی و شیخ‌صله بازگشایی شدند و هم اکنون کار ترخیص ۳۰ درصد کالا‌های مبالاتی از طریق این دو مرز انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون از مرز شیخ‌صله روزانه تا ۲۸۰ کامیون کالا ترخیص می‌شود. قصد داریم با هماهنگی با طرف عراقی علاوه بر افزایش ساعات کار روزانه، مرز را در روز‌های تعطیل هم باز نگه داریم.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی با طرف عراقی بتوانیم مرز خسروی را هم بازگشایی کنیم و این موضوع را در شورای توسعه شرق و غرب کشور با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه مرز ایران و عراق مرز ها شیخ صله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۴۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار یگان‌های بسیار قوی ارتش در مرزهای شرقی ایران

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا گفت: یگان‌های بسیار قوی با تجهیزات پیشرفته در مرزهای شمال شرق کشور مستقرند و با هوشیاری و درایت کامل، وظایف خطیر حفاظت و مراقبت از مرزهای مقدسمان را به نحو احسن انجام می‌دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ ستاد رضا آذریان امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت: ارتش، نماد وحدت نیروهای مسلح، در این ایام، جانفشانی و تعهد یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: شاهدید که چگونه ارتش در برنامه‌ها، اوج ولایت‌مداری، عشق به ولایت و ذوب شدن در آن را به نمایش می‌گذارد‌ که نشان‌دهنده ایمان و اعتقاد قلبی کارکنان و خانواده بزرگ ارتش به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. این فداکاری و تعهد، ضامن صیانت از انقلاب و ارزش‌های والای آن خواهد بود.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا افزود: نگاهی به نقش ارتش قبل از پیروزی انقلاب نشان می‌دهد که اگرچه این نهاد در آن زمان تحت سیطره رژیم طاغوت بود، اما کارکنان آن از نظر اعتقادی، مسلمانانی متعهد بودند که در کشوری اسلامی، به عنوان شهروندانی وظیفه‌شناس، در کنار مردم نقش‌آفرینی می‌کردند.

آذریان اضافه کرد: هنگامی که موج انقلاب در کشور فراگیر شد، بدنه ارتش نیز تحت تاثیر این نهضت قرار گرفت و این تاثیرگذاری، عاملی در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی بود. به تدریج، ارتشیان به صفوف انقلابیون مردم پیوستند. اولین اعتصابات در ارتش، به گونه‌ای رقم خورد که شاید در آن زمان، انعکاس کاملی از آن به تصویر کشیده نشد، اما در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است که چگونه ارتش وارد میدان شد و در همین شهر مشهد، در لشگر 77 درجه‌داران، دست به اعتصاب زد. روحانیون مشهد نیز از این اقدام شجاعانه، به شدت حمایت و استقبال کردند.

وی تصریح کرد: درست است که امام خمینی (ره) دستور تخلیه پادگان‌ها و پیوستن ارتش به مردم را صادر فرمودند، اما به محض استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، شورای عالی ارتش تشکیل شد و تمامی کسانی که به فرمان امام (ره) از خدمت خود کناره گرفته بودند، بار دیگر به ارتش بازگشتند و دوشادوش انقلابیون، در صف دفاع از انقلاب نوپای اسلامی که در 22 بهمن به پیروزی رسیده بود، قرار گرفتند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا ضمن اشاره به نقش موثر ارتش در روزهای اولیه انقلاب، بیان کرد: به محض استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، گروه‌های تجزیه‌طلب مغرضانه در برابر این انقلاب نوپا صف‌آرایی کردند اما ارتش سرافراز ایران اسلامی که به فرمان امام خمینی (ره) انسجام یافته بود، مقتدرانه در مقابل این معاندان ایستادگی کرد و با دفاع جانانه از کیان نظام نوپای اسلامی، در مدتی کوتاه، تمامی توطئه‌گران، تجزیه‌طلبان و سودجویان را که قصد تجزیه کشور و تحقق اهداف پلید خود را داشتند، سرکوب و تار و مار کرد.

سرتیپ آذریان در سخنرانی خود با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای مأموریت عملیاتی خود و با اتکا به اشراف اطلاعاتی در منطقه، گام‌های بلندی در جهت ارتقای قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته است. این نیرو ضمن همکاری با پدافند هوا و هوافضای سپاه پاسداران در حفظ و صیانت از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، در زمینه ساخت انواع جنگنده‌ها، به‌ویژه جنگنده‌های آموزشی، نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است؛ارزیابی این دستاوردها و توانمندی‌ها هرساله در قالب رزمایش‌های سراسری توسط ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ارزیابی‌های بسیار خوبی از عملکرد ارتش در دوران دفاع مقدس و همچنین دفاع از حریم اهل بیت، به‌ویژه در جبهه مقاومت و دفاع از حرم حضرت زینب (س) انجام شده است. ارتش در کنار سایر یگان‌های مدافع حرم، با حضور در این میدان مقدس، در جبهه دفاع از اهل بیت (ع) در کنار سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی، نقش بسیار مهمی ایفا کرد و در این راه، شهدای گرانقدری را نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا عنوان کرد: ماموریت بعدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حراست از مرزهای پهناور کشورمان در منطقه شمال شرق است که شامل بیش از 5 هزار کیلومتر مربع، و همچنین 936 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان می‌شود. در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور نیز، این نیرو با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی بالا، به طور مستمر در حال حراست و صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران است و با قاطعیت از هرگونه تعرضی به مرزهای مقدس کشور جلوگیری خواهد کرد.

سرتیپ آذریان افزود: به دلیل نفوذ و گستردگی فعالیت‌های ما در فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، اشراف اطلاعاتی ما به مراتب بیشتر از محدوده جغرافیایی کشورمان است. تاکنون که شاهد بوده‌اید، در منطقه تحت مسئولیت ما، هیچ‌گونه مورد مشکوکی در زمینه امنیت مرزها مشاهده نشده است.یگان‌های بسیار قوی با تجهیزات پیشرفته در مرزهای شمال شرق کشور مستقرند و با هوشیاری و درایت کامل، وظایف خطیر حفاظت و مراقبت از مرزهای مقدسمان را به نحو احسن انجام می‌دهند.

وی در ادامه به ماموریت دیگر نیروی زمینی، یعنی انسداد مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و گفت: این ماموریت از سال گذشته آغاز شده است و خرسندیم که نیروی زمینی با درک صحیح از وظایف خود، با قدرت و قاطعیت و بر اساس تدابیر سلسله مراتب فرماندهی، در حال انجام این ماموریت خطیر است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا افزود: ارتش جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها، در کنار مردم بوده است. چه در سیل، چه در زلزله، چه در بحران کرونا و چه در تمام سال‌های گذشته؛ در همین راستا ارتش در دو مرحله، مأموریت‌های بزرگی در استان خراسان رضوی به انجام رساند. یکی از این مأموریت‌ها، کمک به افرادی بود که در کولاک برف در مسیر شیرآباد و پیست شیرباد گلمکان گرفتار شده بودند. در این عملیات، یگان‌های ارتش با جانفشانی و فداکاری، بیش از هزار نفر را تا صبح از منطقه کولاک‌زده نجات دادند. این اقدامات نشان می‌دهد که ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و در خدمت به آنها آماده جانفشانی است.

امیر سرتیپ آذریان گفت:در سال گذشته نیز همانند سال‌های قبل، این نهاد در عرصه محرومیت‌زدایی نقشی بسیار مهم ایفا کرد. به‌ویژه در استان خراسان رضوی، چندین پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق کلات، درگز، خواف و سنگان به انجام رسید که همگی به اتمام رسیده و گزارش کاملی از آنها تهیه شده است. این اقدامات، گامی بزرگ در جهت رفع محرومیت از مناطق محروم استان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در حوزه سیاسی، انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برای ارتش جمهوری اسلامی ایران برخوردار است. به ویژه در سال گذشته که شرایط سختی را در برگزاری انتخابات تجربه می‌کردیم، ستاد انتخابات از ارتش درخواست نیروی انسانی برای تامین امنیت و همچنین خودروهای مجهز را داشت که ارتش با بسیج تمام امکانات، به این خواسته‌ها پاسخ مثبت داد.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق و قرارگاه منطقه‌ای نزاجا بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، پایگاه هوانیروز مشهد در بحث اورژانس هوایی، همواره در خدمت مردم عزیز و خانواده بزرگ این منطقه بوده و هست؛ هوانیروز در اقصی نقاط ایران در زمینه کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح کشور نقش بسیار مهمی ایفا کرده و هم‌اکنون نیز ایفا می‌کند، در استان خراسان رضوی، دو پایگاه اورژانس هوایی داریم و همچنین یک تیم استندبای نیز در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز از آن استفاده می‌شود.

آذریان ضمن دعوت از مردم برای حضور در رژه 29 فروردین گفت: در کنار رژه پرشکوه چتربازان یگان نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های دیگری نیز تدارک دیده شده است که از جمله آنها می‌توان به گلباران مسیر رژه توسط بالگردهای پایگاه هوایی مشهد و همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اشاره کرد.

وی ادامه داد:دیدار با ائمه جمعه و جماعت: همکاران گرامی ما به مناسبت این هفته در نماز عبادی سیاسی جمعه در سطح استان و منطقه حضور خواهند یافت. فرماندهان یگان‌های ما نیز قبل از خطبه سخنرانی خواهند کرد و ان‌شاءالله اقدامات ارتش را به استحضار مردم عزیز و نمازگزاران می‌رسانند.

وی افزود: دیدار با حضرت آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه محترم مشهد،دیدار با تولیت محترم آستان قدس رضوی،برگزاری محفل انس با قرآن در سطح پادگان‌ها و همچنین کل سازمان غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در روز پنجشنبه سی‌ام فروردین،برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های روز ارتش است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • ۱۰ جایگاه سیار در مرزهای کرمانشاه در حال سوخت‌رسانی است
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور
  • ظرفیت‌های چندگانه قصرشیرین می‌تواند بسترساز شکل‌گیری یک منطقه آزاد ممتاز باشد
  • صدور بیش از دوهزار تُن انواع کالاها از گمرک تمرچین
  • استقرار یگان‌های بسیار قوی ارتش در مرزهای شرقی ایران